Strona 1 z 4

Wymiana filtra paliwa [BJ benzynowe]

PostNapisane: 5 sty 2009, 02:21
przez pzemaz
WYMIANA FILTRA PALIWA W 323BJ '99 WIĄŻE SIĘ Z DEMONTAŻEM TYLNYCH SIEDZEŃ, DOSTĘP DO POKRYWY POMPY PALIWOWEJ ZNAJDUJE SIĘ BEZPOŚREDNIO POD KANAPĄ.
POTRZEBNE NARZĘDZIA: KLUCZ 17 (GRZECHOTKA LUB PŁASKI),
2X ŚRUBOKRĘT KRZYŻAKOWY MAŁY I DUŻY, ODKURZACZ BĄDŹ SPRĘŻARKA DO USUNIĘCIA ZANIECZYSZCZEŃ NO I OCZYWIŚCIE FILTR TYPU: HERTH+BUSS JAKOPARTS J1333044

CZAS TRWANIA 3-4 GODZ.

WYMIANĘ FILTRA ROZPOCZYNAMY OD DEMONTAŻU KANAPY – 8 ŚRUB 17-TEK:
4 W ROGACH KANAPY POD PLASTIKAMI;
4 BLIŻEJ ŚRODKA KANAPY PO DWIE POD MATERIAŁEM OD PRZODU KANAPY I
DWIE ZA KANAPĄ NA KOŃCACH PROWADNIC ( SIEDZENIE NALEŻY PRZESUNĄĆ
W STRONĘ KIEROWCY ŻEBY SIĘ DO NICH DOSTAĆ OD STRONY BAGAŻNIKA)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

2) PO ZDEMONTOWANIU KANAPY UKAZUJE NAM SIĘ POKRYWA OSŁANIAJĄCA
POMPĘ I DOSTĘP DO ZBIORNIKA
Obrazek

NALEŻY ODKRĘCIĆ KRZYŻAKIEM WKRĘTY I ODŁĄCZYĆ PRZEWÓD OD GNIAZDA W
POKRYWIE POMPY
Obrazek

Obrazek

PRZY POMOCY SPRĘŻONEGO POWIETRZA LUB ODKURZACZA I SZMATKI
USUWAMY ZANIECZYSZCZENIA DOOKOŁA POMPY; ODKRĘCAMY 8-EM WKRĘTÓW
KRZYŻAKOWYCH, WYCZEPIAMY PRZEWODY PALIWOWE I DELIKATNIE UNOSIMY
POMPĘ ZE ZBIORNIKA NALEŻY UWAŻAĆ NA PŁYWAK (FILTR NISKOCIŚNIENIOWY)
KTÓRY HACZY O KONTURY ZBIORNIKA.
Obrazek

Obrazek

WYCIĄGNIĘTĄ POMPĘ ROZBIERAMY NA CZĘŚCI POCZĄWSZY OD WYPIĘCIA
KLIPSÓW PRZY PODSTAWIE, ODŁĄCZAMY DWA GNIAZDA, ZDEJMUJEMY PŁYWAK
I Z PÓŁWALCA WYJMUJEMY STARY FILTR, UPEWNIAJĄC SIĘ, ŻE NIE POZOSTAŁA
W NIM USZCZELKA, KTÓRĄ NALEŻY ZAMONTOWAĆ W NOWYM FILTRZE.
Obrazek

Obrazek

FILTR NISKOCIŚNIENIOWY PRZEDMUCHUJEMY SPRĘŻONYM POWIETRZEM, DO
PÓŁWALCA WSUWAMY NOWY FILTR WYSOKOCIŚNIENIOWY, PRZY PODSTAWIE
NAKŁADAMY GUMKĘ STABILIZUJĄCĄ, MONTUJEMY POMPĘ I WPINAMY PRZEWODY
NA KOŃCU DOCZEPIAMY FILTR NISKOCIŚNIENIOWY I ZABEZPIECZAMY PRZED
WYPADNIĘCIEM.
Obrazek

WPUSZCZAMY POMPĘ DO ZBIORNIKA, DOKRĘCAMY, WPINAMY PRZEWODY
PALIWOWE, (UWAGA NIE POMYLIĆ KTÓRY JEST KTÓRY!!!!) PODPINAMY ELEKTRYKĘ
I URUCHAMIAMY SILNIK SPRAWDZAJĄC CZY NIE MA WYCIEKÓW PALIWA I
KONTROLUJĄC JEGO PRACĘ.
Obrazek

JEŚLI WSZYSTKO GRA MONTUJEMY POKRYWĘ, KANAPĘ I FINITO
MAM NADZIEJĘ, ŻE USPRAWNI TO WYMIANY FILTRÓW PALIWA W NASZYCH
MAZDACH. NA ZAKOŃCZENIE PRZEKRÓJ ZUŻYTEGO FILTRA. POWODZENIA!!!
Obrazek

PostNapisane: 5 sty 2009, 03:14
przez Majki88
Niezła fotorelacja gratulacje <jupi>
Można temat podwiesić do fotorelacji

PostNapisane: 5 sty 2009, 15:10
przez KyRy
Majki88 napisał(a):Można temat podwiesić do fotorelacji

dodane ;)

pzemaz jeszcze mała prośba na przyszłość – nie pisz wielkimi literami

PostNapisane: 13 sty 2009, 23:04
przez ep69
Wielkie dzięki super to opisałeś!

PostNapisane: 14 sty 2009, 00:41
przez Borys
Świetnie !! :) Może i ja sie za to zabiorę, gdy się ciepło zrobi.
Pozwoliłem sobie dodać do FAQ dot. BJ

PostNapisane: 14 sty 2009, 09:40
przez karmazyn33
pzemaz fotorelacja rewelka . We wcześniejszych postach na ten temat dużo było pytań co jak , jaki filter ,jak się dostać do tego , a teraz już wszystko jasne i na pewno sporo fanów BJ z tego skorzysta , ja napewno jak się ociepli troche. pozdrawiam i dzięki.

PostNapisane: 26 mar 2009, 21:35
przez karmazyn33
Dzięki tej relacji kol pzemazfiltr wymieniony bez zadnych szkód , oby więcej takich ludzi .
DZIĘKUJE pzemaz

PostNapisane: 27 mar 2009, 01:09
przez knyklu
Dodam od siebie jeszcze, ze przy okazji wymiany warto przeczyścić bak magnesem. Ja byłem bardzo zaskoczony ile opiłków tam było.

PostNapisane: 27 mar 2009, 20:24
przez karmazyn33
fakt na filtrze pływakowym było dużo opiłków wyczyściłem je ale o baku i magnesie nie pomyslałem.

PostNapisane: 4 maja 2009, 15:37
przez Borys
Filtr wymieniony, fotorelacja się bardzo przydała. Najdłużej zeszło mi z ośmioma wkrętami, które niestety musialem rozwiercić, dalej już z górki.

PostNapisane: 7 lip 2009, 16:12
przez priester
Chciałbym się upewnić, czy jest tylko 1 typ takiego filtra (w sklepach podają mi różne ceny w przedziale od 65 do 110 zł)

Jak się odłancza filtr pływakowy ??
(boczne zaczepy do obudowy odpięły się, a środkowy z filtra trzyma mocno i nie chciałbym niewłaściwie szapnąć i popsuć; jaokś nie mogę dodać zdjecia...)

PostNapisane: 7 lip 2009, 16:55
przez Borys
priester napisał(a):Chciałbym się upewnić, czy jest tylko 1 typ takiego filtra (w sklepach podają mi różne ceny w przedziale od 65 do 110 zł)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=67906
W przedliftowych jest taki jak w tej fotorelacji.

PostNapisane: 11 paź 2009, 12:25
przez patbaj
PANOWIE PROBLEM!!!
Doszedłem do punktu wykręcenia 8 śrubek wkrętakiem krzyżakowym – i są one tak skorodowane, że nie pomaga WD-40 i nne środki. Krzyżakiem nie można odkręcić, łepki śrubek się rozchodzą i śrubokręt kręci się w koło. Zastanawiam się czy nie naciąć łepków śrubek płaskim śrubokrętem i wtedy wykręcać – macie jakiś pomysł na szybko bo madzia rozkręcona, a na jutro potrzebna.

PostNapisane: 11 paź 2009, 12:32
przez Borys
patbaj ja wierciłem. Od wibracji większość się dało wykręcić, jedną chyba rozwiercałem na maksa. Rdzewieje łepek wkręta a nie gwint, więc czasem walnięcie czymś ciężkim też pomaga.

PostNapisane: 11 paź 2009, 12:38
przez patbaj
Borys napisał(a):ja wierciłem


tzn. rozwiercałeś śruby? i po rozwierceniu jednej inne dało się wykręcić?
Zaraz prubuje!

PostNapisane: 11 paź 2009, 20:30
przez Borys
Rozwiercałem, potem szczypcami łapałem i wykręcałem, niektóre nacinałem tak jak wczesniej wspominałeś. Kombinacje alpejskie mialem ;)
A tak wogóle przy DiTD to nie masz zewnętrznego filtra?

PostNapisane: 11 paź 2009, 20:56
przez Jacekm_
U mnie też początkowo te śrubki nie chciały puszczać, ale jeden z klubowiczów dał mi na to idealny sposób.
Trzeba równo dopasować śrubokręt z odpowiednią końcówką (to norma, ale ważne, żeby była idealnie dopasowana) i najpierw z całej siły go docisnąć do śruby (całym ciężarem ciała pionowo w dół) i dopiero kręcić. Tym sposobem puściły wszystkie poza pierwszą, którą wcześniej uszkodziłem i musiałem ją odcinać.

PostNapisane: 11 paź 2009, 21:45
przez patbaj
Borys napisał(a):A tak wogóle przy DiTD to nie masz zewnętrznego filtra?

no właśnie chodzi oto, że mam tzn. teraz już o tym wiem <diabełek>
znalazłem tą relację na forum, więc wydrukowałem sobie i krok po kroku... tylko nie skumałem na początku, że pzemaz, który zamieścił taką super fotorelację jest wlaścicielem benzyniaka i że w ropniaczku jest inaczej, więc zdemontowałęm kanapę..... i chyba się <killer>
Po zdemontowaniu wszystkiego usiałem jeszcze raz do kompa i wtedy odnalazłem wątek o filtrze w DiTD.
Lecz i tak mi się nie udało go wymienić, bo nakrętka, ta bliżej grodzi tak mi się zjechala, ze ani rusz ja odkręcić – bez mechaniora z narzedziami się nie obejdzie, chyba, że odkręce calą osłonę filtra i wtedy zajme się tą nakrętką.

PostNapisane: 13 sty 2010, 14:42
przez JarTom
czy w bj 1840 z 2000r znajduje sie tylko 1 foltr paliwa, czy gdzies z przodu czy pod spodem jest drugi ? zgóry dzięki za szybką odpowiedź bo umawiam mechanika i zamawiam cześci, pozdrawiam

PostNapisane: 13 sty 2010, 14:49
przez JarTom
w katalogach widziałem jeszcze puszke z zagieciami(rurkami/przewodami) w prawo na górze i lewo na dole i odwrotnie...