Strona 1 z 1

Kontrolka awari silnika – ZM

PostNapisane: 3 gru 2012, 08:57
przez maciekoch
Witam dzisiaj jadąc do pracy zapaliła mi sie kontrolka awari silnika/wtrysku.

Pomarańczowa kontrolka:

http://autopolki.pl/images/stories/co-j ... mnic/9.jpg

Prosze powiedzcie co może być przyczyną samochód nie zachowuje sie jakoś dziwnie, jak dla mnie normalnie. Troche panikuje bo do pracy mam 40 km i bez samochodu to moze być cieżko dojechać.

Porosze o jakąś podpowiedz.


Sorki juz poprawiam . Mazda 323 f 2001 1.6 bezyna.

PostNapisane: 3 gru 2012, 09:04
przez Marek 161BD081
Jakbyś tak jeszcze był łaskaw uzupełnić profil i napisać jakie to autko to byłoby łatwiej.

Re: Kontrolka awari silnika.

PostNapisane: 3 gru 2012, 12:04
przez gerz50
chodzi o check engine :) już ten temat był poruszany na forum. Częsta przypadłość 323 BJ (2001-2003) w silnikach 1.6 ZM i 2.0 FS. prawdopodobnie albo walnięty przepływomierz, sonda lambda lub katalizator. Rok temu bodajże ktoś z forum miał podobny przypadek w sedanie 323 1.6 2002r. po wymianie na nowy katalizator już mu się nie świeci owa kontrolka (z tego co pamietam – koszt takiej naprawy wyniósł go z wymianą katalizatora na nowy 700-800zł). Ja również mam paląca się kontrolkę. przejechałem z nią już ponad 50 tys.km i nic się nie dzieje. Samochód co 10 tys.km jest serwisowany (wymiana wszystkich płynów, filtrów itp.). Niestety winą za to możemy obarczyć nasze polskie ,,chrzczone paliwko", które neistety BJ-tki widocznie trawią i nie trawią. Skoro samochód jeździł na Zachodzie i nic się nie działo? To odpowiedź sama ciśnie się na usta.

PS. resetowanie i podpięcie samochodu pod komputer serwisowy nic nie daje. Kontrolka znika, ale po przejechaniu 10-15 km z powrotem się zapala.

PostNapisane: 3 gru 2012, 12:18
przez Marek 161BD081
maciekoch – tym autku to nie da się wybłyskać kodów błędów – pozostaje tylko podpięcie się kompem via OBD2 i sprawdzenie czego błąd dotyczy.
Sprawdzenie czego błąd dotyczy napewno nie zaszkodziłoby.

Swoją drogą to wpisałbyś w profil skąd jesteś i jakim autkiem jeździsz.

gerz50 napisał(a):resetowanie i podpięcie samochodu pod komputer serwisowy nic nie daje. Kontrolka znika, ale po przejechaniu 10-15 km z powrotem się zapala.

To takie "leczenie objawowe" – jak boli głowa to dać tabletkę od bólu głowy :D
Nie jest problemem skasować błąd ale skoro zdiagnozowali to powinieneś też wiedzieć czego błąd dotyczył.

Re: Kontrolka awari silnika.

PostNapisane: 3 gru 2012, 18:02
przez maciekoch
Witam bylem u mechanika podpial kaputer. Komunikat "monitoruj katalizator". Prawdopodobnie zlej jakosci paliwo. Prawda jest taka ze tankowałem na LUKOILU cały bak...niewiem czy nie dodaja wody ;/.

PostNapisane: 4 gru 2012, 00:45
przez Don Gregorio
Ja na LUKOILA nigdy nie narzekałem
Bardziej już miałbym wątpliwości jeśli chodzi o Orlen

Check miga cały czas

PostNapisane: 18 sty 2013, 09:00
przez yahhoo
Witam!
Niestety dopadła mnie jakaś niezidentyfikowana usterka :) cały czas miga mi kontrolka check, non stop- auto w sumie jedzie bez problemów, czasami mam lekkie wahania obrotów na gazie na zimnym silniku (czyli jadę niby na benzynie :) – gaz sekwencja) ale po przerzuceniu na minutkę na benzynę (przełączenie centralki) obroty w się stabilizują, wszystko było do przyjęcia do czasu jak nie zaczął migać cały czas ten check. Miałem na wiosnę zajechać na regulację instalacji a tu zrypało się wcześniej, czy ma ktoś jakieś pomysły, kontrolka miga cały czas poza nie ma właściwie żadnych oznak niewłaściwego zachowania się auta.

PostNapisane: 18 sty 2013, 09:03
przez PanQ
do fachmana, podpiąć pod kompa i sprawdzić co to za błąd :D

PostNapisane: 18 sty 2013, 09:04
przez rafal700
Wydaje mi się, że masz OBD2 więc albo kupić na allegro elm327 i samemu sobie zdiagnozować auto albo jechać tam gdzie czytają błędy. Wolałbym kupić, bo 50zł wydasz raz i masz dla siebie a tak 50zł za każdym razem ;)

Re: Kontrolka awari silnika.

PostNapisane: 18 sty 2013, 12:59
przez yahhoo
Na komputerach znam się całkiem nieźle :) jako mechanik pracowałem także dawno dawno temu także wiem jak klucz trzymać :) natomiast nie bardzo wiem które z tych interfejsów wybrać,
czy taki z bloutooth-em tutaj może być czy lepsze jest coś innego. Jak masz lepsze propozycje wyślij mi na pw. Dzięki

PostNapisane: 19 sty 2013, 18:36
przez kubi2410
Ja mam ELM 327 i działa bardzo dobrze.
http://allegro.pl/elm-327-2-1-bluetooth ... 86618.html

PostNapisane: 21 sty 2013, 22:11
przez yahhoo
Dzięki, sprawa załatwiona okazało się że łapał lewe powietrze z przetartego wężyka do lubryfikacji, ale sprzęt kupię przyda się na przyszłość.

PostNapisane: 22 sty 2013, 01:15
przez bikus
sprzęt jest ok, mam taki i działą extra, na komórce z androidem zainstalowałem torque pro i zczytuje błędy i wszelkie informacje o działaniu silnika (temp dolotu, temp silnika, przeciążenia, obciążenie silnika, obroty, prędkość, otwarcie przepustnicy i to właściwie tyle jeżeli chodzi o nasze samochody) ale przydatka rzecz za małe pieniądze :)

Re: Kontrolka awari silnika.

PostNapisane: 4 mar 2013, 17:09
przez maciekoch
Witam...znowu wyswietlila mi sie wspomniana kontrolka.

Objawy kali mam to 1/4 baku (z 55 litrow) poszla na 55 km.....

Co to może być?

Dopisano 4 mar 2013, 22:04:

Panowie o 15 pisalem ze zapalila mi sie kontilka check enginer...

podjechalem samochodem do sklepu zaparkowałem na pochylonym terenie.....po godzinie wruciłem odpaliłem samochód i lampka sie nie zapaliła (zarówka nie jest przepalona bo po przekreceniu kluczyka zapalły sie kontrolki). Czy jest to mozliwe żeby kontrolka zgasła? co może być przyczyną? Któryś z płynów? zapchany filtr paliwa?

PostNapisane: 5 mar 2013, 00:32
przez bikus
sprawdź błędy, nikt tutaj nie jest wróżką... a ta kontrolka sygnalizuje praktycznie wszystkie błędy...

a to że tyle pali to ja bym obstawiał sondę....

Re: Kontrolka awari silnika – ZM

PostNapisane: 10 mar 2013, 15:43
przez niqos
Witam kolegów i koleżanki. dawno mnie tu nie było. nie dawniej jak wczoraj podczas jazy zapalila mi sie kontorlka check engine, ot tak po przejechaniu 3km. po powrocie do domu obruszalem kostki od sondy lambda i chyba od drugiej sondy lambda(znajduja sie na przodzie silnika jedna nad kolektorem wydechowym a druga tak jakby pod). po tym zabiegu kontorlka zgasla. dzis rano po odpaleniu silnika ponownie sie zaswiecila wiec powtorzyłem poprzednio opisany zabieg ale to juz nic nie pomogło. styki wyglądaja jak nowki wiec powinny łączyć. auto nie kicha prycha ani nic z tych rzeczy. poprostu swieci sie kontrolka.wie ktos o co biega?
mazda 1,6 benzyna 98 km.