Przebudowa dolotu ZL/ZM
1, 2
Witam, czy podejmował się ktoś z was przebudowy dolotu i montażu stożka? Jeśli tak to czy są jakieś zestawy dedykowane czy coś takiego i gdzie ewentualnie można by było je dostać, a tak w ogóle czy jest to opłacalne w zestawieniu kosztów do satysfakcji 
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
bombel1991 napisał(a): czy jest to opłacalne w zestawieniu kosztów do satysfakcji
to zależy co chcesz tym osiągnąć.
na przyrost mocy na pewno nie liczę bo to raczej śmieszne wartości są :p Chodzi mi raczej o efekt wizualny, miłe basowe mruczenie no i słyszałem opinie, że niby się silnik lepiej na obroty wkręca. Tylko jeżeli miało by być to kosztem katowania silnika to podziękuję
za bardzo się w tym temacie nie orientuję więc wolę spytać 
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
bombel1991 napisał(a):na przyrost mocy na pewno nie liczę bo to raczej śmieszne wartości są :p Chodzi mi raczej o efekt wizualny, miłe basowe mruczenie no i słyszałem opinie, że niby się silnik lepiej na obroty wkręca. Tylko jeżeli miało by być to kosztem katowania silnika to podziękujęza bardzo się w tym temacie nie orientuję więc wolę spytać
To jak nie jesteś pewny to kup sobie lepiej dobrej jakości filtr "normalnej" wielkości, który pasuje na swoje miejsce.
Silnik będzie miał więcej powietrza i będzie się wkręcał ładnie na obroty, a poza tym kupując sobie środki czystości, taki filtr dłużej ci posłuży np: PIPERCROSS
Mazda 323f BJ, 1.8, 114KM
no właśnie co do stożka to bym potrzebował więcej opinii najlepiej kogoś kto ma takowy w bj. A co do tego:
to będę musiał spróbować jeśli faktycznie byłby efekt to nie ma sensu bawić się w przebudowy dolotu.
bserfer napisał(a):To jak nie jesteś pewny to kup sobie lepiej dobrej jakości filtr "normalnej" wielkości, który pasuje na swoje miejsce.
to będę musiał spróbować jeśli faktycznie byłby efekt to nie ma sensu bawić się w przebudowy dolotu.
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
możesz zrobic np tak jak ja zrobiłem u siebie :


bedziesz potrzebował drugiej np uszkodzonej puszki od filtra zeby z niej adopotowac mocowanie na przepływke lub zniszczyc swoją puszke. . Reszta to dwa kawałki rury fi 60mm , stożek , łączniki – ja wykorzystałem fabryczne elementy gumowe dolotu i stożek, pozdro


bedziesz potrzebował drugiej np uszkodzonej puszki od filtra zeby z niej adopotowac mocowanie na przepływke lub zniszczyc swoją puszke. . Reszta to dwa kawałki rury fi 60mm , stożek , łączniki – ja wykorzystałem fabryczne elementy gumowe dolotu i stożek, pozdro
-
Pyton162
Pyton162 napisał(a):możesz zrobic np tak jak ja zrobiłem u siebie
jeszcze jakbyś podał jakiś zbliżony koszt i czy masz z tym jakieś problemy itp to byłbym wdzięczny
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
filtr narazie no name 50zl
-kawałek rury fi 0mm stal polerowana 30zl
-kupno używanej uszkodzonej puszki z rura karbowaną 100zl – kupiona w celu wyciecia z puszki -mocowania do przeplywyki. Oczywiście mozna swoja puszke zdewastować ale ja sie balem ze cos zepsuje a tak to zawsze mogę wrócić do seryjnego dolotu.
-filierek na odme firma Aoma 35zl
– rura dolotowa fi 88mm 14zl
Zadnych problemow nie mam z użytkowaniem dolotu czy to na benzynie czy na gazie
-kawałek rury fi 0mm stal polerowana 30zl
-kupno używanej uszkodzonej puszki z rura karbowaną 100zl – kupiona w celu wyciecia z puszki -mocowania do przeplywyki. Oczywiście mozna swoja puszke zdewastować ale ja sie balem ze cos zepsuje a tak to zawsze mogę wrócić do seryjnego dolotu.
-filierek na odme firma Aoma 35zl
– rura dolotowa fi 88mm 14zl
Zadnych problemow nie mam z użytkowaniem dolotu czy to na benzynie czy na gazie
-
Pyton162
Dzięki
będzie czas i okazja to spróbuje się pobawić 
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
myślę, że poza efektami wizualnymi i lekki basowym pomrukiem wiele ta zabawa nie zmieni, ale stożek ma jedną zaletę, że można go czyścić
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
bombel1991 napisał(a):niby się silnik lepiej na obroty wkręca
Tak
To efekt placebo
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
niejednokrotnie już udowodniono w medycynie, że placebo działa
to może i w motoryzacji ma to sens haha 
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
Nie, chyba w motoryzacji to nie zadziała 
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
bombel1991 napisał(a):niejednokrotnie już udowodniono w medycynie, że placebo działato może i w motoryzacji ma to sens haha
taaa. Zalej jej wodę i wmów że to paliwo

Neonixos666 napisał(a):Zalej jej wodę i wmów że to paliwo
o kolejny test na działanie placebo?
Taki dla odważnych
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
fotorelacji nie ma ale jest to banalnie proste. Ten kto grzebie choc w małym stopniu przy aucie da sobie rady bez problemu.
-
Pyton162
Wiem, Dlatego nie chce wydawać kasę na robociznę komuś a zrobić samemu i nauczyć się przy tym tego. Ale fotorelacja by się przydała.
Można i taki Filtr
AEM
http://www.youtube.com/watch?v=0DS4qGc7_Yk
25 HP więcej?
Wydaje się proste. Nawet bez rur. Nie trzeba chyba też nić obcinać i dopasowywać.
http://www.youtube.com/watch?v=ti73W-vxq_U
Można i taki Filtr
http://www.youtube.com/watch?v=0DS4qGc7_Yk
25 HP więcej?
Wydaje się proste. Nawet bez rur. Nie trzeba chyba też nić obcinać i dopasowywać.
http://www.youtube.com/watch?v=ti73W-vxq_U
-
cross
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości