Rozrzad, pompa wody i inne.
1, 2
Koledzy najwyzszy czas zrobic maly serwis mojej mazdzie.
Mam kilka pytan gdyz waham sie bo nie wiem co trzeba wymienic przy 180 tys km.
Pasek rozrzadu i napinacze? Pompa wody? Kable wysokiego napiecia (chyba nigdy nie byly zmieniane)?
O czyms zapomnialem?Dodatkowo oczywiscie olej, plyny,filtry....no i chyba jakis czujnik ABSu bo kontrolka mi sie swieci razem z kontrolka recznego.
Z gory dziekuje za pomoc.
Mam kilka pytan gdyz waham sie bo nie wiem co trzeba wymienic przy 180 tys km.
Pasek rozrzadu i napinacze? Pompa wody? Kable wysokiego napiecia (chyba nigdy nie byly zmieniane)?
O czyms zapomnialem?Dodatkowo oczywiscie olej, plyny,filtry....no i chyba jakis czujnik ABSu bo kontrolka mi sie swieci razem z kontrolka recznego.
Z gory dziekuje za pomoc.
-
jasq323
co do pompy mam inne zdanie robiłem rozrząd z 2 miesiące temu przy 170tyś i pompy nie wymieniałem jeśli stan jest w porządku nie m luzu ,oryginały mogą dużo bo to mazda i wymieniałem tudecadent napisał(a):Przy tym przebiegu pompa wody na pewno (oczywiście pasek, rolki i uszczelka także)
www.http://mazda-serwis.com.pl/ nie naciągają na koszty i sam mi doradził aby jej nie ruszać.
xedos1972
Nie wymienienie tej pompy przy tym przebiegu to głupota. U mnie rozrząd wymieniono przy 165 tys., bez pompy bo była w bardzo dobrym stanie. Padła po następnych 10 tys. i przy 180 tys. znów trzeba było zdejmować pasek rozrządu.... Pompa pada nagle..... Nie da jej się wymienić bez zdejmowania paska, a to grubsza robota... A wiele osób pisało, że tak jak się zbliżało do 100 tys. to pompa padała.
A ile najadłem się nerwów zanim zostało to prawidłowo zdiagnozowane....
Chyba, że po lifcie jest bardziej wytrzymała, ale wiadomo ile ?
A ile najadłem się nerwów zanim zostało to prawidłowo zdiagnozowane....
Chyba, że po lifcie jest bardziej wytrzymała, ale wiadomo ile ?
Ostatnio edytowano 14 lis 2011, 15:46 przez decadent, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
decadent napisał(a):Nie wymienienie tej pompy przy tym przebiegu to głupota. U mnie rozrząd wymieniono przy 165 tys., bez pompy bo była w bardzo dobrym stanie. Padła po następnych 10 tys. i przy 180 tys. znów trzeba było zdejmować pasek rozrządu.... Pompa pada nagle..... Nie da jej się wymienić bez zdejmowania paska, a to grubsza robota... A wiele osób pisało, że tak jak się zbliżało do 100 tys. to pompa padała.
A ile najadłem się nerwów zanim zostało to prawidłowo zdiagnozowane....
czy to głupota to tego nie wiem ,ufam serwisowi który to robi bo serwisuje te samochody to chyba wie lepiej jaka jest awaryjność mazd a to że jakiś tam procent się zdarza to oczywiste , wszystko zależy czy przebieg jaki jest pokazywany przez licznik jest autentyczny to podstawa, zobaczę na własnej skórze co się wydarzy i kto ma rację .
xedos1972
decadent napisał(a):Przy tym przebiegu pompa wody na pewno (oczywiście pasek, rolki i uszczelka także)
A jaka uszczelke masz na mysli?
Jak moglbym prosic o jeszcze jakies podpowiedzi bo serwis jutro rano a liste "zakupow" sobie robie..
Dziekuje
-
jasq323
Upieram się, że niewymienienie pompy wody przy drugiej wymianie rozrządu to głupota – przekonuje o tym nie tylko moje doświadczenie, ale również innych forumowiczów – szukajka się kłania – to nie jest taki mały procent. W każdym razie do trzeciej wymiany rozrządu raczej nie wytrzyma. Owszem, może nie będzie cieknąć, ale np. będzie wyć.
Apropos uszczelki – pod klawiaturą oczywiście – tylko ory...
Apropos uszczelki – pod klawiaturą oczywiście – tylko ory...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Dostalem wycene czesci + robocizna 3000zl (w tym dwie opony) i chyba bede sie musial pozbyc mazduski..trudno..
-
jasq323
łącze wątki
Witam,
w zeszłym tygodniu wymieniałem paski alternatora i klimy. Przy okazji obejrzałem koła prowadzące i na kole od pompy wody wyczułem delikatny luz przy ruszaniu nim na boki, oraz dziwny dźwięk przy kręceniu nim. oto on: http://www.youtube.com/watch?v=IDrwlqb8 ... e=youtu.be
Czy tj coś czym powinienem się niepokoić? Coś z tym należy zrobić? Silnik pracuje jak należy
Witam,
w zeszłym tygodniu wymieniałem paski alternatora i klimy. Przy okazji obejrzałem koła prowadzące i na kole od pompy wody wyczułem delikatny luz przy ruszaniu nim na boki, oraz dziwny dźwięk przy kręceniu nim. oto on: http://www.youtube.com/watch?v=IDrwlqb8 ... e=youtu.be
Czy tj coś czym powinienem się niepokoić? Coś z tym należy zrobić? Silnik pracuje jak należy
- Od: 10 sie 2010, 23:16
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: Bj 2002r 1.6 16V 98KM ZM
czyli szykuje się jej wymiana łożysko kończy swój żywot
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Myślę ze znalazłbyś odpowiednie łożysko, no i od razu zimmering (uszczelkę). Ale czy warto się w to bawić. Samochód dłużej będzie unieruchomiony. Jeśli będą to typowe elementy. I pompę da się łatwo rozebrać. W zasadzie to wymieniłbym pompę na nową na Twoim miejscu. Regenerować można tak ale przykładowo listwę wspomagania, pompę wspomagania. Bo te elementy są zawsze typowe.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Hej. Pozwolę sobie podpiąć się pod ten wątek bo wydaje mi się najbardziej na miejscu.
Oto moja sytuacja: Jakieś pół roku temu wymieniałam paski alternatora i klimy. Po wymianie na biegu jałowym i rozgrzanym silniku słyszalny był denerwujący dźwięk (takie popiskiwanie). Mechanik zdemontował paski coś tam poprawił (naciągnąć albo poluzował – nie znam się na tym bardzo) i generalnie był spokój. Ostatnio jednak problem powrócił. Innym mechanik zdiagnozował (po zdjęciu pasków), że dźwięk pochodzi od pompy wody i zalecił wymianę. Teraz parę pytań
:
1. Czy możliwe jest że ten stary pasek był tak poluzowany/naciągniemy że nie było słychać tego dźwięku a po wymianie na nowy odezwała się pompa wody z racji innego naciągu?
2. Czy trzeba demontować rozrząd w silniku ZM jeśli chciałbym wymienić tylko pompę wody?
3. Czy jeśli rozrząd był robiony ok 60 tyś km temu koniecznie trzeba wymienić go teraz razem z pompą?
Z góry dzięki za pomoc
Oto moja sytuacja: Jakieś pół roku temu wymieniałam paski alternatora i klimy. Po wymianie na biegu jałowym i rozgrzanym silniku słyszalny był denerwujący dźwięk (takie popiskiwanie). Mechanik zdemontował paski coś tam poprawił (naciągnąć albo poluzował – nie znam się na tym bardzo) i generalnie był spokój. Ostatnio jednak problem powrócił. Innym mechanik zdiagnozował (po zdjęciu pasków), że dźwięk pochodzi od pompy wody i zalecił wymianę. Teraz parę pytań
1. Czy możliwe jest że ten stary pasek był tak poluzowany/naciągniemy że nie było słychać tego dźwięku a po wymianie na nowy odezwała się pompa wody z racji innego naciągu?
2. Czy trzeba demontować rozrząd w silniku ZM jeśli chciałbym wymienić tylko pompę wody?
3. Czy jeśli rozrząd był robiony ok 60 tyś km temu koniecznie trzeba wymienić go teraz razem z pompą?
Z góry dzięki za pomoc
- Od: 16 sty 2010, 18:45
- Posty: 7
- Auto: 323F BJ 1.6, 2000r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości