Wymiana świec – jakie świece, jaka przerwa
Witam mam pytanie jak mocno u was rozgrzewa się pokrywa silnika u mnie jest tak gorąca że nie da się na niej dłoni trzymać a o odkręceniu korka wlewu oleju można zapomnieć nagrzewa się wszystko i zaciska korek. Wskazania temp na wskazówce w zegarach zawsze na połowie czyli oki. Tylko tak się zastanawiam czy silnik powinien być aż tak gorący że nie da sie dłoni utrzymać położonej.
Dziś jeszcze doszedłem że mam złe świece założone obecnie jest NGK ZFR5F szczelina 1.1 a według serwisówki powinno być DENSO SKJ16CR-A8 szczelina 0,8 ciekawe czy ma to jakieś znaczenie.
Dziś jeszcze doszedłem że mam złe świece założone obecnie jest NGK ZFR5F szczelina 1.1 a według serwisówki powinno być DENSO SKJ16CR-A8 szczelina 0,8 ciekawe czy ma to jakieś znaczenie.
Ostatnio edytowano 26 paź 2011, 19:11 przez kubi2410, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
może ktoś sprawdzić w swojej maździe jak to wygląda z temperaturą i świecami?
I jakie znaczenie ma nieodpowiednia szczelina w świecach.
I jakie znaczenie ma nieodpowiednia szczelina w świecach.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
No mi sie wydaje że raczej ciężko by było położyć ręke na dłuższy czas bez poparzenia przy rozgrzanym silniku na metalowej pokrywie zaworów, jesli tą pokrywe masz na myśli. Jeśli wsażnik pokazuje właściwa temp. i nie ma innych niepokojących objawów to raczej wszystklo ok.
Dokładnie chodzi mi o pokrywę zaworów, a to że na rozgrzanym silniku korka wlewu oleju też nie da się otworzyć to normalka jak jest u innych którzy maja ten silnik 1.6 ZM
A jeśli chodzi o szczelinę w świecach ktoś wie jak wpływa nieodpowiednia zbyt duża ?
A jeśli chodzi o szczelinę w świecach ktoś wie jak wpływa nieodpowiednia zbyt duża ?
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Temperatura płynów w silniku to 90-100 st., więc nawet pokrywa komory ma prawo się nagrzać. Przy upalnym słońcu nie można dotknąć lakieru, a co dopiero przy pracującym silniku. Chyba szukasz problemu tam gdzie go nie ma A świece radzę włożyć katalogowe.
No to fajnie że to normalka z tym korkiem
mam jeszcze pytanie odnośnie świec bo już się pogubiłem w mojej niemieckiej książce jest tak więc założyłem te świece ZFR5F-11 (szczelina 1,1mm), ale nie wiem co znaczy ta gwiazdka bo po niemiecku nie czytam. (mój model był przeznaczony na rynek niemiecki)
Znowu w polskiej jaka udało mi się dostać jest tak napisane że tylko świece danso SKJ16CR-A8 (przerwa 0,8mm) mogą być założone. I już nie wiem czy mam dobre czy złe świece.
mam jeszcze pytanie odnośnie świec bo już się pogubiłem w mojej niemieckiej książce jest tak więc założyłem te świece ZFR5F-11 (szczelina 1,1mm), ale nie wiem co znaczy ta gwiazdka bo po niemiecku nie czytam. (mój model był przeznaczony na rynek niemiecki)
Znowu w polskiej jaka udało mi się dostać jest tak napisane że tylko świece danso SKJ16CR-A8 (przerwa 0,8mm) mogą być założone. I już nie wiem czy mam dobre czy złe świece.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Witam.
U mnie po wymianie płynu chłodzącego tez wydaje mi się ze okropnie się grzeje silnik, temperatura na wskaźniku zatrzymuje się na połowie już po 4 km i żadne dziwne rzeczy nie dzieją się wiec nie martwię się.
Pozdrawiam.
U mnie po wymianie płynu chłodzącego tez wydaje mi się ze okropnie się grzeje silnik, temperatura na wskaźniku zatrzymuje się na połowie już po 4 km i żadne dziwne rzeczy nie dzieją się wiec nie martwię się.
Pozdrawiam.
- Od: 29 lis 2009, 12:35
- Posty: 23
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: 323F/1,6/2001 było, jest 3/1.6 HDI/2007 sedan czarny m.
Odświeżam temat proszę o jak największą liczbę osób by napisały jakie ma świece założone w 1.6 ZM.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
świece denso są lepszymi świecami by japan z ngk mam złe doświdczenie by france może takie mi się trafiły na nowych gorzej silnik pracował niż na starych ,wiem mam inny silnik ale jeżdżę na denso i przerwę mam zmniejszoną z 1.1 do 0.9 jest mocniejsza iskra lepiej się spala mieszanka a te silniki jak i twój i mój przy układzie dwóch cewek jest czuły na zapłon widać po forum i problemach z zapłonem .
xedos1972
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... _BENZINER/
strona producenta i podaje że – tylko przez dealerów samochodowych może ngk robiło na niemiecki rynek świece pod ten model silnika
strona producenta i podaje że – tylko przez dealerów samochodowych może ngk robiło na niemiecki rynek świece pod ten model silnika
xedos1972
ale dlaczego ten link nie pokazuje żadnego modelu świec NGK do 1.6 ZM
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
popatrz sobie w allmazda.net przez google chroma to ci przetłumaczy i tam podają świece mazdowskie i ngk – ZFR6F-11 NA ZIMNE REJONY ZFR5F11 NOMINALNE, KJ20CR-11 MAZDA NA ZIMNE REJONY
KJ16CR11 MAZDA NOMINALNE . a ten link pokazuje że tylko przez dealerów samochodowych co to znaczy nie mam pojęcia .
KJ16CR11 MAZDA NOMINALNE . a ten link pokazuje że tylko przez dealerów samochodowych co to znaczy nie mam pojęcia .
xedos1972
ciepłota każda świeca która jest przeznaczona do tego silnika spełnia parametry producenta , czy to bedzie irydowa, platynowa , zwykła innej nie założysz niz przewidziana . też mam gaz w swojej i podstawa to układ zapłonowy a więc cewka ,kable świeca zakładałem w jednym z najlepszych zakładów w łodzi firma nagaz mają swoją stronę i nie naciągaja na super świece jeżdze na denso i tak polecają żeby nie cudować jedyne co to mam zmniejszoną przerwę na świecy z 1.1 do 0.9mm aby była mocniejsza iskra gaz jest ubogim paliwem i gazownicy tęż ustawiają ubogą mieszankę aby taniej było , spala się inaczej niż benzyna problem w naszych silnikach to regulacja zaworów płytkowa i trzeba to kontrolować co 30tyś a fabrycznie co 90tyś bo może powypalać zawory i głowica do roboty . moje zdanie jest takie na gazie wolę wymienić świece co 10 tyś i mieć dobre spalanie ,kiedy świeca się kończy na gazie to wystarczy na wyższym biegu zejść do 1.5tyś obrotów i jak bez dławienia pójdzie to jeszcze dają rade na benzynie aż tak to nie jest zauważalne .Atuty irydowej
+ mniejsze spalanie
+ dłuższa żywotność
+ szybsze dogrzewanie się silnika
+ wysoka kultura pracy silnika
Wady:
– wysoka cena
– niewielka poprawa dynamik
czy to wszystko prawda i się opłaca ??????
+ mniejsze spalanie
+ dłuższa żywotność
+ szybsze dogrzewanie się silnika
+ wysoka kultura pracy silnika
Wady:
– wysoka cena
– niewielka poprawa dynamik
czy to wszystko prawda i się opłaca ??????
xedos1972
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości