Wymiana świec – jakie świece, jaka przerwa

Postprzez Bo_Lo » 24 lut 2012, 11:50

xedos1972 napisał(a):nie warto przepłacać za irydówki jedyna różnica to cena i długość pracy tej świecy , kup zwykłe denso zmniejsz przerwę do 0.9mm i tyle .

popieram.swiece (jak i oleje oraz inne wynalazki)do gazu to bzdura.jak bedzie zle ustawiona mieszanka to i ze zlota moga byc a je szlag trafi.zmniejszyc szczeline i smigac.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez kubi2410 » 24 lut 2012, 12:33

Nie wiem o drganiach to pisałem w swojej poprzedniej maździe 323c którą już dawno sprzedał.
W obecnej 323f na biegu jałowym mam tylko bardzo lekką wibrację i falowanie na wolnych obrotach ale myślę że jest to wina świec lub brudny krokowy zobaczę po wymianie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez decadent » 24 lut 2012, 15:08

Czyli ten wątek viewtopic.php?f=116&t=60164&hilit=wibracje+na+wolnych+obrotach&start=20, nie ma rozwiązania ? Nie doszedłeś do rozwiązania i sprzedałeś ?
Niedawno też wymieniłem świece – miałem NGK, ale wersję japońską, wymieniłem na przewidziane instrukcją denso (po 10 zł za sztukę) i nie zauważyłem absolutnie żadnej różnicy, w obrotach i wibracjach na pewno żadnej.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez kubi2410 » 24 lut 2012, 15:26

Tak między zwykłymi świecami DENSO czy NGK nie ma różnicy. Irydowe to już zupełnie inna bajka i technologia a czy będzie jakaś różnica w pracy silnika jutro zamontuje i wnioski napisze.
Przy okazji zamówiłem nową rurę dolotu bo stara popękana może na niej łapie lewe powietrze wszystko się jutro okaże.
Gumę dolotu kupiłem w TEDGUMIE z przesyłką 118zł.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez decadent » 24 lut 2012, 16:07

Kupiłem taką samą w tedgumie – jest do silnika ZM, ja mam ZL i średnica z jednej strony trochę za duża, ale zrobiłem pierścień ze starej i trzyma się bardzo dobrze. Ciekawe, że nawet w poliftowych ta rura się rozłazi. Na razie tedgumowa rura trzyma sie dobrze.
Kubi – ten wątek co podałem linka – nie udało się znaleźć rozwiązania i to ten watek dotyczył 323c ??
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez kubi2410 » 24 lut 2012, 17:13

Tak 323C w końcu sprzedałem ale prawdopodobnie wina była w starych poduszkach po prostu zrobiła się guma twarda.
Bo technicznie sprawdziłem wszystko świece kompresja kat zapłonu szczelność dolotu wszystko było ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez xedos1972 » 24 lut 2012, 21:19

kubi2410 napisał(a): Irydowe to już zupełnie inna bajka i technologia
to nie jest żadna inna bajka a użyty jest inny materiał do elektrody środkowej i jest to iryd , jeden z najtwardszych metali na świecie, topi się dopiero od 2450 °C a poza tym ten metal szlachetny pozwala wykonać znacznie cieńszą elektrodę środkową – tylko 0,6 mm. a takie rozwiązanie znacznie zmniejsza zapotrzebowanie na napięcie zapłonu i to jest duży plus tej świecy niż standardowej czy warto przepłacać czterokrotnie za świecę irydową to każdy z nas sam sobie odpowie .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez kubi2410 » 26 lut 2012, 21:01

Świece zamontowane.
Jest to tylko moje odczucie wydaje mi się że silnik pracuje równiej i ciszej na wolnych obrotach i lepiej się zbiera przy przyspieszaniu.
Także uważam że było warto zainwestować w te świece irydowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez rafal700 » 12 kwi 2012, 07:53

Czym się różni DENSO SKJ16CR-A8 od DENSO SKJ20CR-A8 ? Które lepiej kupić ?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez xedos1972 » 12 kwi 2012, 08:56

każda świeca musi spełniać odpowiednie warunki jakie panują w komorze spalania np. ciepłota świecy , jest dopuszczona do twojego silnika ale świece DENSO SKJ20CR-A8 występowały w mocniejszych jednostkach 2.5L w 626, w protege 2.0L, łatwiej dostać DENSO SKJ16CR-A8 jakość ta sama a i tak jako użytkownik różnicy nie zauważysz .świece w silnikach średnio obciążonych, mają ciepłotę w zakresie pomiędzy 225 – 260. Im wyższa liczba, tym świeca jest zimniejsza, czyli ma większą zdolność do odprowadzania ciepła z elektrod.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez skoti » 28 cze 2012, 16:16

Witam.
Mam nowe świece NGK BKR5E-11.
Jak ustawić przerwę między elektrodami i jak duża ma być ta przerwa?
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2010, 17:51
Posty: 11
Auto: Mazda 323f BJ 1,5 16V
1999 r.

Postprzez black_pablo » 28 cze 2012, 16:50

po 1 primo uzupełnij profil bo nawet nie wiadomo jaka mazdą jeździsz i z jakim silnikiem
po 2 primo temat już poruszany na forum i wystarczy użyć opcji szukaj <czytaj> dla NGK
skoti napisał(a):BKR5E-11.
przerwa jest 1,1mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez xedos1972 » 28 cze 2012, 19:44

skoti napisał(a):Witam.
Mam nowe świece NGK BKR5E-11.
Jak ustawić przerwę między elektrodami i jak duża ma być ta przerwa?

przerwa jest fabrycznie ustawiona i tak mam być można ją zmniejszyć aby wzmocnić iskrę do 0,9 ale dotyczy to LPG
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez daro0305 » 23 sty 2014, 01:06

witam,

znalazłem w necie świece dedykowane do 323f bj 1,6 silnik ZM, są to irydowe Denso o oznaczeniu IK20, czy takie mogą być?

http://allegro.pl/swieca-iridium-denso- ... 26477.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 00:51
Posty: 25
Skąd: Koziegłowy k.Poznania
Auto: Mazda 323F bj, 1,6 benzyna, 2001r.

Postprzez xedos1972 » 23 sty 2014, 12:49

poszukaj sobie w katalogach producentów, denso dedukuje do ZM-a SKJ20CR-A8, SKJ16CR-A8 i to jest typ świecy Long Life więc 100 tyś powinna zrobić . Możesz założyć inne i też będzie mazda jeździła ,zresztą na pierwszej stronie masz wykaz świeć według producenta łącznie z dopuszczalnymi ,chcesz irydowe kup irydowe chcesz zwykłe kup zwykłe ,jak poczytasz na forum to do ZM-a świece różne są zakładane i samochód śmiga. Ja śmigam na DENSO K16TT (Twin Tip),twój wybór .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez daro0305 » 24 sty 2014, 11:21

znalazłem jeszcze odpowiednik NGK ZFR6F-11 tylko że irydowe: http://allegro.pl/ngk-iridium-zfr6fix-1 ... 60494.html
co mówicie, warto?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 00:51
Posty: 25
Skąd: Koziegłowy k.Poznania
Auto: Mazda 323F bj, 1,6 benzyna, 2001r.

Postprzez arturchris » 8 lut 2014, 21:48

Mazda 121DB/1991 7lat teraz 323F BJ 1.6 / 2001
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2013, 21:17
Posty: 28
Skąd: Poznań/Puszczykówko
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 2001

Postprzez JAZZ » 20 lip 2014, 19:34

W mojej BJ 1.6 są irydowe DENSO od "nowowści" (czyli od przebiegu 54 tyś. a pewnie i takie wyjechały z fabryki). Aktualnie przebieg prawie 140tyś. (80tyś na LPG) – żadnych zastrzeżeń (co roku komputerowa analiza spalin przy wymianie filtrów LPG) – nie ma rekomendacji do wymiany świec (praca silnika, zapłon,spalanie – wszystko w normie) – jeśli pojawią się takowe to wymienię również na irydowe razem z przewodami. Po co grzebać pod maską (a jeszcze się zawieruszy ziarenko piasku przy wymianie <diabełek> ) 3-4 razy (+zmiejszanie przerwy ???) jak można raz. Wiadomo że drożej – za to kupuję najtańsze łączniki stabilizatorów <lol>
GAAZ GAAZ GAAZ GAAZ GAAZ GAAZ GAZ NA ULICACH !
WIDZIAŁEM NA ULICY GAAZ, GAZ GAZ GAZ NA ULICACH!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 15:04
Posty: 30 (1/1)
Skąd: Gdynia
Auto: 323f BJ 1.6 '02 + BRC seq

Postprzez fujitsu » 16 kwi 2017, 17:55

xedos1972 napisał(a):
kubi2410 napisał(a): a poza tym ten metal szlachetny pozwala wykonać znacznie cieńszą elektrodę środkową – tylko 0,6 mm. a takie rozwiązanie znacznie zmniejsza zapotrzebowanie na napięcie zapłonu i to jest duży plus tej świecy niż standardowej czy warto przepłacać czterokrotnie za świecę irydową to każdy z nas sam sobie odpowie .


Czyli co? Cewki na dużej starczą? Kable i fajki?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2017, 20:23
Posty: 31
Auto: Mazda 323f BJ, 2003 rok
silniczek 1.6 98KM/72kW, model ZM

Postprzez endy » 9 gru 2018, 18:15

Witam Kolegów. Temat dawno nie odnawiany widząc po wpisie, dotyczący wymiany świec.Mam takie pytanie czy dalej przewodnimi świecami do bj 2001r 1,6 są świece Denso SKJ20CR-A8 czy może Ktoś stosował inne , może jakieś zamienniki chcę zmienić świece na nowe [ na razie na tych przejechałem 80 tyś].Proszę o podpowiedź.
Początkujący
 
Od: 1 cze 2010, 22:00
Posty: 15

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323