Strona 1 z 1

Pękniety przewód podciśnienia listwy wtryskowej [ZL]

PostNapisane: 27 cze 2012, 15:14
przez Micha3l
Mam taki problem otóż nie dawno pękł mi przewód/weżyk gumowy podciśnienia dochodzący do listwy wtryskowej widoczny na zdjęciu poniżej:
Obrazek
zdjęcie zapożyczone od użytkowanika portierek1

Jako że mam instalacje gazową, silnik nie ma okazji pracować zbyt wiele na bezynie, a po uszkodzeniu wężyka gaz przestał się załączać, więc do momentu wymiany jeżdziłem na bezynie.

Problem polega na tym, że według tego co powiedział mi gaziarz, komputer wprowadził sobie korekty w mapie benzyny na podstawie której od ustawia sobie mapy gazu i efekt jest taki, że spalanie gazu w mieście wychodzi mi teraz na poziomie 13,5 l/100km <płacze>.

I teraz pytanie do was, co zrobić aby te mapy były poprawne. :)

PostNapisane: 27 cze 2012, 17:02
przez xedos1972
a nie możesz wymienić po prostu wężyka , skład mieszanki benzynowej ustalany jest na podstawie takich czujników jak lambda- czujnik mierzący zawartość tlenu w spalinach, przepływomierz -służący do pomiaru strumienia objętości przepływanego powietrza i na tych parametrach ECU dobiera skład mieszanki ale to dotyczy benzyny . z tego co wiem to gaz nie ingeruje aż tak w instalacje gazową do tego silnika biorą sygnał z cewki zapłonowej i odcinają wtryski benzynowe aby nie chodziły na sucho i tyle . jaką masz instalke gazową ?

Re: Pękniety przewód podciśnienia listwy wtryskowej [ZL]

PostNapisane: 27 cze 2012, 19:03
przez Micha3l
Wężyk już dawno wymieniony.
A co Instalcji, jest to instalacja sekwencyjna ze sterownikiem KME Nevo

PostNapisane: 27 cze 2012, 19:18
przez xedos1972
jeśli masz taki sterownik to poczytaj sobie tu : http://www.kme.com.pl/
robi adaptacje map w całym zakresie obrotów z możliwością douczania + auto-konfiguracja.
nie wiem po co ci taki rozbudowany sterownik przecież nie masz obd2
może zrób reset Ecu silnika ,przejedź się trochę i niech sobie ustawi parametry na nowo tylko na benzynie !

Re: Pękniety przewód podciśnienia listwy wtryskowej [ZL]

PostNapisane: 27 cze 2012, 20:01
przez Micha3l
A jak sie taki reset ECU robi? Cały bak benzyny powinien wystarczyć chyba żeby sobie wszystko na nowo poustawiał.

PostNapisane: 28 cze 2012, 06:44
przez xedos1972
poczytałem sobie troszkę o KME Nevo jest kilka NEVO /NEVO-PLUS/ NEVO-PRO/ masz pewno ten pierwszy ma standardowe funkcje i współprace z adapterem OBD v2.
z mapami gazu nic sam nie kombinuj instalka nie ma gwarancji ?. widzę że jesteś z łodzi i tutaj zakładałeś na Pomorskiej czy już kupiłeś taką . reset ECU to odpięcie klemy z akumulatora naciśnięcie pedału hamulca i odczekanie aż ze sterownika zejdzie napięcie . później odpalenie silnika niech pochodzi na wolnych obrotach i krótka przejażdżka spokojnie i trochę dynamicznie tak jaki masz styl jazdy ,ale może to nic nie dać .
pytanie to wężyk w instalacji silnika od benzyny czy instalacji gazowej bo już trochę się zgubiłem <oczy> gaz ma swój sterownik swoje wtryski i to dawkuje paliwo . ja mam Staga zakładałem w Nagazie u Stefanowskiego mape gazu układali na hamowni do mapy benzyny mam wykresy jedyna ingerencja u mnie w instalacje elektryczną silnika to sygnał z cewki zapłonowej i odcięcie wtrysków benzyny i wiadomo zasilanie sterownika gazu . jak po resecie ci się nic nie poprawi a po mojemu to nic nie da to wal do gaziarza niech od nowa kalibruje .

PostNapisane: 28 cze 2012, 07:53
przez Micha3l
Wielkie dzięki na porady. :)
Sterownik to zwykłe KME. Instalacja jest na gwarancji, a zakałdałem ją w KME z Zgierzu. Jednak kilka razy musiałem już jeżdzić na regulacje, co zabiera troche cennego czasu (kalibracja w trasie), dlatego właśnie zapytałem na forum.

Jeśli chodzi o sam wężyk, to jest to wężyk podciśnienia listwy wtryskowej benzyny ale został tam wstawiny trójnik i odejście na listwe gazową.

Spróbuje chyba zrobić ten reset i zobaczymy czy to cos faktycznie da.
Jeszcze raz Dzięki