polecana instalacja LPG do ZLa,doswiadczenia uzytkownikow
1, 2
witam.nadszedl czas zagazowania BJotki,przegladalem dzial LPG i mniej wiecej wiem juz ze optymalny zestaw to STAG + wtryski HANA.chcialbym jednak zasiegnac opinii osob ktore jezdza na LPG z ZLami.przedtem w BG mialem instalke II gen BRC i bylem mega zadowolony-praktycznie bezobslugowa i tu chcialbym tak samo
wiem ze powinna byc opcja dotryskow/zubozania i STAG taka posiada ,a czy BRC ma???.jednoczesnie jaki warsztat montujacy LPG w poznaniu polecacie?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Moja istalacja, z ważniejszych to:
Sterownik: KME Nevo
Reduktor: KME Silver
Wtryskiwacze: OMVL (listwa)
Gwarancja 50kkm lub 2 lata
Przechulane ponad 5000 km bez problemów
, także moge polecić.
Sterownik: KME Nevo
Reduktor: KME Silver
Wtryskiwacze: OMVL (listwa)
Gwarancja 50kkm lub 2 lata
Przechulane ponad 5000 km bez problemów
Bez Mazdy nie ma jazdy

- Od: 3 sty 2011, 11:11
- Posty: 152
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo
ja gazowalem 2 miesiace temu i tak
stage 4 plus
wtryska hanna 2000
redukotr ACr01
zbiornik 35l w miejsca kola zapasowego .Wchodzi na stacji 28l gazu . Podłoga bagażnika prawie że równa.
Jak narazie zero problemow, nic nie szarpie, nie prycha. W całym zakresie obrotów silnik bardzo dobrze jedzie. Spalanie większe od beny o jakies 1,5l
cena mojej instalacji to 2,5tys
stage 4 plus
wtryska hanna 2000
redukotr ACr01
zbiornik 35l w miejsca kola zapasowego .Wchodzi na stacji 28l gazu . Podłoga bagażnika prawie że równa.
Jak narazie zero problemow, nic nie szarpie, nie prycha. W całym zakresie obrotów silnik bardzo dobrze jedzie. Spalanie większe od beny o jakies 1,5l
cena mojej instalacji to 2,5tys
-
Pyton162
no wlasnie ten zestaw stg+hana polecaja ,z tym ze stag 300+ bo ma funkcje ''zubozanie mazda''.czy zl tez ma to zubozanie przy 2000-3000rpm?taki zestaw oscyluje w granicach 2700.
Pyton162 jaki masz silnik?
Pyton162 jaki masz silnik?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
1.5 ZL
dokładnie mam ten sterownik
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/363/stag-4-plus
Byłem przy całym procesie montażu gazu . Pierwsze odpalenie, chciałem aby gaz załączał sie po osiągnięciu 50 stopni. Akurat mazda sie szybko nagrzewa wiec i tak na gaz dość szybko sie przełącza. Pierwsza kalibracja komp z czytał mapy paliwowe . Potem pojechaliśmy pojeździliśmy na gazie i na jeszcze troche na benie żeby sie pojawiły mapy gazowe i jeszcze raz paliwowe po jezdzie. Zaczeła sie zabawa w ustawianie ale w sumie nie było tego dużo bo bardzo ładnie sie prawie że pokryły mapy z gazu i z beny po pierwszych jazdach. Koleś który mi to zakładał powiedział że on tu zubożenia mazdy nie widzi bo jak jest zubożenie to ponoć mapy sie rozwalają zupełnie i trzeba walczyć . A może to przez ten sterownik stage 4plus który ma w sobie juz zubożenie mazdy i sam wsio koryguje. W każdym bądź razie ja nie odczuwam różnicy w jezdzie czy to na gazie czy na benie. Zaznaczam że lubie jezdzic dosc dynamicznie i na gazie jedzie naprawdę dobrze.
W poznaniu to wiem że duzo ludka z forum lpg poleca ta firme
http://www.pitec.pl
dokładnie mam ten sterownik
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/363/stag-4-plus
Byłem przy całym procesie montażu gazu . Pierwsze odpalenie, chciałem aby gaz załączał sie po osiągnięciu 50 stopni. Akurat mazda sie szybko nagrzewa wiec i tak na gaz dość szybko sie przełącza. Pierwsza kalibracja komp z czytał mapy paliwowe . Potem pojechaliśmy pojeździliśmy na gazie i na jeszcze troche na benie żeby sie pojawiły mapy gazowe i jeszcze raz paliwowe po jezdzie. Zaczeła sie zabawa w ustawianie ale w sumie nie było tego dużo bo bardzo ładnie sie prawie że pokryły mapy z gazu i z beny po pierwszych jazdach. Koleś który mi to zakładał powiedział że on tu zubożenia mazdy nie widzi bo jak jest zubożenie to ponoć mapy sie rozwalają zupełnie i trzeba walczyć . A może to przez ten sterownik stage 4plus który ma w sobie juz zubożenie mazdy i sam wsio koryguje. W każdym bądź razie ja nie odczuwam różnicy w jezdzie czy to na gazie czy na benie. Zaznaczam że lubie jezdzic dosc dynamicznie i na gazie jedzie naprawdę dobrze.
W poznaniu to wiem że duzo ludka z forum lpg poleca ta firme
http://www.pitec.pl
-
Pyton162
też sobie śmigam ZL na lpg sterownik stag 300-4 plus posiada zubożanie do mazdy a ten silnik ma zubożanie z przedmówcą się nie zgadzam , wtryski magicjeta /muszą być szybkie /. zbiornik w kole wchodzi mi 33 litry gazu . zubożanie w maździe polega na mniejszej dawce paliwa do pewnych obrotów podobno do 3000 rpm. poprawna kalibracja to podstawa wiadomo ten silnik ma regulację zaworów płytkową ,trzy razy częściej trzeba minimum sprawdzić zawory bo jak nie to po głowicy .problemem gazu jest nie jego temperatura spalania (trochę wyższa niż benzyna ) a jego czas spalania (jest dłuższy niż benzyny ) i zawory dostają po pupie najlepsze rozwiązanie to regulacja hydrauliczna ale mazda odeszła od ich stosowanie . w mojej poprzedniej 626 GD 2.2 były jeszcze hydrauliczne . instalke zakładałem tu http://nagaz.pl/ posiadają hamownie i mam wykres , a jeden z monterów jeździ mazdą najpierw BJ a teraz kupił 3 i też zagazował to pojęcie o okręcie ma , choć uważa że każdy model mazdy jest indywidualny i nieraz się na męczył . wybierz dobry warsztat ze sprzętem bo teraz zaoszczędzisz 200 zł a w perspektywie na źle skalibrowaną instalacje stracisz bo każdy z nich na początku dobrze gada poczytaj sobie na tej stronie opinie , podane są zakłady itp. http://www.gazeo.pl/.
i na koniec dobra instalacja zapłonowa bez tego długo nie pojeździsz , cewki , kable ,świece zwykłe nic nie cudować i nie przepłacać lepiej częściej wymienić , zmniejszamy tylko przerwę z 1.1 do 0.9 mm.
i na koniec dobra instalacja zapłonowa bez tego długo nie pojeździsz , cewki , kable ,świece zwykłe nic nie cudować i nie przepłacać lepiej częściej wymienić , zmniejszamy tylko przerwę z 1.1 do 0.9 mm.
Ostatnio edytowano 25 mar 2012, 17:48 przez xedos1972, łącznie edytowano 1 raz
xedos1972
Mam u siebie zamontowane:
-Stag 300
-Zavoli Zeta N
-Valtek 34
-Butla 38 litrów w miejscu koła – wchodzi 30 litrów – musiałem podłożyć gąbkę żeby wykładzina dobrze leżała
-Wlew pod klapką
Cena jaką płaciłem to 2300zł
Instalację mam od maja 2011, nalatane ponad 17tyś km. Bez problemu odpalał przy mrozach -30 i po przełączeniu na gaz (temperaturę przełączania mam na 30 stopni), wtrysków nie kleiło. Na butli jak się tłukę po miejscu to zrobię 320-340km, na trasie pomiędzy 350-380km. Instalacja raczej bez obsługowa, wymieniałem po 10tyś km filtr fazy lotnej i to wszystko
-Stag 300
-Zavoli Zeta N
-Valtek 34
-Butla 38 litrów w miejscu koła – wchodzi 30 litrów – musiałem podłożyć gąbkę żeby wykładzina dobrze leżała
-Wlew pod klapką
Cena jaką płaciłem to 2300zł
Instalację mam od maja 2011, nalatane ponad 17tyś km. Bez problemu odpalał przy mrozach -30 i po przełączeniu na gaz (temperaturę przełączania mam na 30 stopni), wtrysków nie kleiło. Na butli jak się tłukę po miejscu to zrobię 320-340km, na trasie pomiędzy 350-380km. Instalacja raczej bez obsługowa, wymieniałem po 10tyś km filtr fazy lotnej i to wszystko

- Od: 8 kwi 2011, 19:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
no wlasnie z tymi stagami to sie ciut pogubilem.wychodzi na to ze stag300 ma zubozenie i jest drozszy od stag4 ktory tego zubozenia niby nie ma,(niby stag4 premium ma)
oferta ze strony piteca
STAG 4 ECO, wtryskiwacze OMVL REG od 2100 zł
STAG 4 ECO, wtryskiwacze Hana H2000 od 2400 zł
STAG 300 ISA2, wtryskiwacze Hana H2000 od 2700 zł
STAG 300 Premium, wtryskiwacze Hana H2000 od 2900 zł
dlaczego 300 jest drozsza od 4?
oferta ze strony piteca
STAG 4 ECO, wtryskiwacze OMVL REG od 2100 zł
STAG 4 ECO, wtryskiwacze Hana H2000 od 2400 zł
STAG 300 ISA2, wtryskiwacze Hana H2000 od 2700 zł
STAG 300 Premium, wtryskiwacze Hana H2000 od 2900 zł
dlaczego 300 jest drozsza od 4?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
strona producenta http://www.ac.com.pl/pl/produkt/363/stag-4-plus
xedos1972
xedos1972 napisał(a):strona producenta http://www.ac.com.pl/pl/produkt/363/stag-4-plus
STAG 4 ECO to taka uboższa wersja STAGa 4. Stag 300 ISA jest teoretycznie lepszy od Staga 4, bo ma inteligentny system autokalibracji (czy coś takiego), czyli ma wgraną mapę benzynową i sam się przestraja jeżeli mapa gazowa odbiega od benzynowej. Stag 300 Premium ma łącze z OBD samochodu. Zubożanie mają raczej wszystkie (stag 4 eco może tego nie mieć).
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Panowie, proszę napiszcie jakie osiągacie spalanie LPG w swoich mazdach. Powyżej zauważyłem wpis z którego wynika, że 1,6 z LPG w trasie spala 8l LPG – jeszcze nigdy nie udało mi się takiego spalania uzyskać.
Mazda 323 ZM 2002r – instalka LPG
– sterownik – LPGTECH 224
– wtryski BARRACUDA
– reduktor ACR01
– butla 44l – wchodzi 38 l gazu i zwykle wystarcza na około 400km
Mazda 323 ZM 2002r – instalka LPG
– sterownik – LPGTECH 224
– wtryski BARRACUDA
– reduktor ACR01
– butla 44l – wchodzi 38 l gazu i zwykle wystarcza na około 400km

- Od: 6 mar 2014, 09:13
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: MAZDA 323F BJ ZM 2002
Laguna III GT 2.0T F4RT 2008
Z jakimi predkosciami sie poruszasz ? 8l mozna uzyskac jesli jedziesz w wiekszosci w okolicach 100km/h. Jakie masz spalanie benzyny w takich samych warunkach ? Od tego trzeba zaczac.
-
Przemek323c
30% autostrada – 120-140kmh
30% zwykłe drogi 70-90-kmh
40% miasto kraków
Spalanie benzyny wg komputera to średnio 7,4 (średnia za ostatnie 5 tyś. km)
30% zwykłe drogi 70-90-kmh
40% miasto kraków
Spalanie benzyny wg komputera to średnio 7,4 (średnia za ostatnie 5 tyś. km)

- Od: 6 mar 2014, 09:13
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: MAZDA 323F BJ ZM 2002
Laguna III GT 2.0T F4RT 2008
greg9295943 napisał(a):30% autostrada – 120-140kmh
30% zwykłe drogi 70-90-kmh
40% miasto kraków
Spalanie benzyny wg komputera to średnio 7,4 (średnia za ostatnie 5 tyś. km)
Przy takim spalaniu benzyny i takim trybie jazdy (nie bardzo pasuje to do opisu trasa) niemozliwe jest uzyskanie spalania gazu 8l.
-
Przemek323c
Jest jeszcze pytanie czy ta srednia spalania komputera pokladowego jest z jazdy na benzynie czy na gazie ?
-
Przemek323c
Jesli wszystko jest ustawione jak nalezy to tak, ale jesli cos jest skopane to wskazania kumputera pokladowego moga sie znacznie zmienic, stad tez moje poprzednie pytanie.
-
Przemek323c
Doprecyzuję.
średnie spalanie jakie podałem jest z kompa samochodu, czyli 7,4 gdybym jeździł na PB. Średnio gazu pali 9,5 –
średnie spalanie jakie podałem jest z kompa samochodu, czyli 7,4 gdybym jeździł na PB. Średnio gazu pali 9,5 –

- Od: 6 mar 2014, 09:13
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: MAZDA 323F BJ ZM 2002
Laguna III GT 2.0T F4RT 2008
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
