Szarpie przy przyśpieszaniu

Postprzez Tavir » 12 sie 2012, 16:53

Witam motodotorów. :)
Podłączam się pod ten wątek, bo objawy mam podobne.
Mazda 323f 2.0 DiTD. Odpala bez problemu nie gaśnie, nie muli. Jednak od niedawna pojawia się taki problem. Jadąc na 4 lub 5 biegu, gdy zdejmę nogę z gazu i zamoment dodaję trochę gazu to zaksztusi się i ciągnie dalej. Oczywiście silnik nie gaśnie.
Moje plany: Chcę wymienić filtry paliwa i powietrza – najwyzsza pora na nie.
Moje obawy: Obawiam się że to mogą być wtryski.
Zastanawiam się nad tym co przeczytałem <czytaj> na forum odnośnie cewki wn czy przewodów wn. Czy to może być rozwiązanie mojego prolemu? <co?>
Proszę o poradę.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 00:09
Posty: 5
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 2003r po lifcie

Postprzez rav 75 » 12 sie 2012, 17:09

Kolego,albo diesel albo cewki,przewody itp. Naraz się nie da.
rav 75
 

Postprzez Tavir » 12 sie 2012, 17:14

Diesel, ok cewki, przewody odpadają to co jest mojej madzi?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 00:09
Posty: 5
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 2003r po lifcie

Postprzez xedos1972 » 12 sie 2012, 17:23

poszukaj w dziale diesel może tam uzyskasz odpowiedź z wcześniejszych postów a jak nie to Neonioxos666 ogarnie temat i coś doradzi.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Tavir » 13 sie 2012, 19:23

Nie moge znaleść takiego użytkownika. Xedos1972 na pewno podałeś mi dobry nick?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 00:09
Posty: 5
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 2003r po lifcie

Postprzez xedos1972 » 13 sie 2012, 19:46

Tavir napisał(a):Nie moge znaleść takiego użytkownika. Xedos1972 na pewno podałeś mi dobry nick?
sorki mój błąd Neonixos666 memberlist.php?mode=viewprofile&u=33812
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez vagatrotter » 20 sie 2012, 12:43

Tavir napisał(a):Witam motodotorów. :)
Podłączam się pod ten wątek, bo objawy mam podobne.
Mazda 323f 2.0 DiTD. Odpala bez problemu nie gaśnie, nie muli. Jednak od niedawna pojawia się taki problem. Jadąc na 4 lub 5 biegu, gdy zdejmę nogę z gazu i zamoment dodaję trochę gazu to zaksztusi się i ciągnie dalej. Oczywiście silnik nie gaśnie.
Moje plany: Chcę wymienić filtry paliwa i powietrza – najwyzsza pora na nie.
Moje obawy: Obawiam się że to mogą być wtryski.
Zastanawiam się nad tym co przeczytałem <czytaj> na forum odnośnie cewki wn czy przewodów wn. Czy to może być rozwiązanie mojego prolemu? <co?>
Proszę o poradę.

Sprawdź czy nie cieknie Ci zawór TCV pod pompą wtryskową – mnie też czasem silnik szarpie choć nie zawsze i tutaj będę szukał przyczyny (przynajmniej w poradniku Neonixos666 spod tego linka viewtopic.php?f=89&t=133638&view=unread#unread widnieje info że cieknący zawór może powodować takie szarpania). Na szczęście dzisiaj zaworek ma dotrzeć i biorę się za wymianę :) Filtry były wymieniane więc w moim przypadku raczej nie są zapchane. Oczywiście wymienić ich nie zaszkodzi jeśli dawno nie były zmieniane.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 14:44
Posty: 52
Skąd: Poznań (Rataje)
Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD

Postprzez Ela Tar » 27 sie 2012, 10:40

Witam, ja mam podobne problemy. Silnik 1.8 16V, instalacja lovato. Od początku jest szarpanie przy dodawaniu gazu, albo jak naciśnie się mocniej pedał gazu i przy odpuszczaniu też szarpie. Wymienione swiece, kable, Panowie mi wmawiają że to cewka zapłonowa i wciskają taka za 1200zł. Na benzynie jest wszystko ok. Co najlepsze kiedy spytałam co będzie jeśli wymiana cewki zapłonowej nie pomoże, Pan od gazu spuscił głowę i powiedział że do instalacji nie ma się gdzie przyczepić, więc nie rozumiem tu czegoś...
Początkujący
 
Od: 22 sie 2012, 21:34
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BJ 1,8 16V, 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 27 sie 2012, 11:12

Ela Tar napisał(a):Od początku jest szarpanie przy dodawaniu gazu, albo jak naciśnie się mocniej pedał gazu i przy odpuszczaniu też szarpie

Instalacja do regulacji – za mało gazu ;)

Ela Tar napisał(a):Pan od gazu spuscił głowę i powiedział że do instalacji nie ma się gdzie przyczepić, więc nie rozumiem tu czegoś...

Zmień gazownika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Ela Tar » 28 sie 2012, 14:13

Gaz regulowany był ze 3 razy w firmie zakładającej, a raz w innej firmie – polecanej przez znajomego. Ta ostatnia regulacja pomogła, ale przy płynnej jeździe po mieście. Przy szybszej jeździe nadal ja szarpie. Gazownika chętnie zmienię, ale stracę gwarancję na gaz. Myślę, że jeśli Panowie nie wpadną na cos to instalację sobie po prostu wymontują.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2012, 21:34
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BJ 1,8 16V, 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 28 sie 2012, 14:33

Jak znam życie to instalacja zrobiona "po kosztach" i raczej nie jest to sekwencja.
Czasem zły dobór elementów takiej instalacji może dawać takie efekty.
Poza tym to ja czegoś nie rozumiem – jak firma instalująca gaz wogóle wypuściła do użytkowania auto, które źle pracuje na lpg?
Na co oni liczą? Że się rozmyslisz, uszy skulisz ale zapłacisz im??

Wybacz – zapłacone za usługę wiec faktycznie niech sami coś myślą na ten temat a jak nie to demontaż instalacji + zwrot kasy + antyreklama na Forum.
Napisz skąd jesteś (uzupełnij to w profilu) a może ktoś bliżej będący mógłby coś doradzić bo tak na odległość to raczej wróżenie z fusów tylko się udaje.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez xedos1972 » 28 sie 2012, 19:23

instalacja lovato to raczej średnia półka ale sporo tego śmiga ale czy nadaje się do mazdy ? nie wiem chyba nie bardzo jak widać . mazda stosuje zubożanie może panowie tego nie ogarniają albo wolne wtryskiwacze zastosowali a mazda potrzebuje szybkich !. problemem mogą być cewki jak sugerują i właśnie na gazie mogą okazać swoją słabość , żeby nie robić kosztów najprościej spróbować z kimś na podmiankę czy to rozwiąże problem . świece jak były wymieniane to najlepiej było by zmniejszyć ich przerwę na elektrodzie do 0.9mm( nominalnie jest 1.1mm) aby wzmocnić iskrę chyba że to jest zrobione ale i tak polecam zastosować do LPG ŚWIECE DENSO K16TT TWIN TIP. napisz skąd jesteś i jakie składniki wchodzą w tą instalacje np. jakie wtryski zastosowali i jaki sterownik .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Ela Tar » 29 sie 2012, 16:11

No sekwencja to to właśnie jest. Mozliwe, że zrobiona po kosztach. Drugi gazownik rzeczywiście sugerował za słabe wtryski. Reduktor i zawór jest lovato, wielozawór tomasetto, ukł elektroniczny lovato. Własnie najlepsze jest to, że pan w firmie zakładającej oddając męzowi samochód "nakazał" koniecznie wymianę świec i kabli na takie do gazu, ponieważ wiedział że auto szarpie. I to nie przeszkodziło mu oddać go do użytku. Zgroza!!!
Początkujący
 
Od: 22 sie 2012, 21:34
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BJ 1,8 16V, 99r

Postprzez Ela Tar » 13 wrz 2012, 10:10

Proszę Panów, wczoraj się dowiedziałam, że sprawa przedstawia się następująco: nasz samochód jest poprostu zbyt inteligentny. To w skrócie. A w rozwinięciu chodzi o to, że nasza mazda z 99r ma wprowadzone w systemie coś takiego, że sama podczas jazdy zmienia sobie dawkę gazu, dlatego kiedy Panowie gazownicy pojeździli z komputerem, ustawili wszystko, oddali nam samochód do sprawdzenia i na początku było super, jeździło się jak na paliwie, a po jakichś 15 minutach sprawa się rypła i zaczeło się wszystko od nowa. Madzia sama się przestawiła i dodatkowo wariowała na wolnych obrotach. Ustawili jeszcze raz, ale mam się zgłosić w poniedziałek po jakiś programik, żeby trzymała ustawienia.Po wczorajszej trasie Tarnów – Kraków, Kraków – Rzeszów, Rzeszów – Tarnów wszystko jest ok. To podobno jest w rocznikach 98,99,2000. Potem Japończycy sami z tego zrezygnowali.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2012, 21:34
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BJ 1,8 16V, 99r

Postprzez kubi2410 » 13 wrz 2012, 13:02

To nic innego jak zubożenie mieszanki odpowiednie instalacje i szybkie wtryskiwacze sobie radzą z tym bez problemu. Zubożenie jest do 4tys obrotów.
Dobry gazownik wie które instalacje maja w kompie zubożenie mazdy np. Stag 300 Premium.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Ela Tar » 13 wrz 2012, 14:49

Hehe, DOBRY gazownik. A tu Panowie błądzili jak dzieci we mgle. Widocznie musieli to gdzieś w necie wygrzebać bo spędziliśmy tam z mężem pół dnia wczoraj i dopiero to odkryli po tym jak wróciliśmy z autem i zapytałam czy cos może nie trzymać ustawień z jakiegoś tam powodu, bo na początku było ok. A czy mogę zapytać o więcej szczegółów na ten temat? Przynajmniej Panowie nie będą mi w przyszłości wody z mózgu.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2012, 21:34
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BJ 1,8 16V, 99r

Postprzez xedos1972 » 14 wrz 2012, 08:12

w któryś poście pisałem że panowie nie ogarniają po prostu mazdy szkoda silnika !! najlepszym rozwiązaniem jest zmiana sterownika na STAG nie musi być premium = szybki wtrysk np.HANA ja mam staga 300 plus +wtryski MAGIC JET i to był bardzo dobry i sprawdzony sterownik jego następcą jest stag 300 isa2 i tego proponuję premium jest trochę droższe około 200 zł plus/minus .musisz rozważyć taką opcję bo szkoda samochodu i zapytaj się gaziarzy czy on by jeździł takim samochodem ty oczekujesz sprawnej instalacji i się nie musisz na tym znać i liczysz na ich fachowość a jak nie to niech sobie poczytają tutaj ww.gazebo.pl i może ogarną mazdę bardzo duża baza wiedzy i jest też forum .pozdrawiam walcz o swoje .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Ela Tar » 14 wrz 2012, 11:16

To jest właśnie to, że zakładając instalacje gazową musieliśmy się z mężem dobrze przeszkolić po zaistniałych problemach, no ale ja nie muszę wiedzieć wszystkiego. Jak na razie nie mam zamiaru wchodzić w dodatkowe koszty, w sumie odkąd ustawili jeździ sie dobrze ale w przyszłosci napewno pomyślimy nad tym sterownikiem żeby znowu nie było jaj. W kazdym razie wielkie dzięki za pomoc, bo jak widać Panowie gazownicy nie zawsze wiedzą co robią, albo udają debili tylko, ja nie wiem.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2012, 21:34
Posty: 8
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BJ 1,8 16V, 99r

Postprzez xedos1972 » 14 wrz 2012, 13:52

najczęściej winią że to wina samochodu do wymiany cewki ,świece itd. ja przed założeniem robiłem rozeznanie bo mazda rzeczywiście sprawia problemy gaziarzom bo niektórzy zatrzymali się na instalacji pierwszej i drugiej generacji czyli epoka poloneza na gaźniku . walcz z nimi do końca aż będziesz zadowolona bo jak minie gwarancja to wypną się na swoją robotę .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez rav 75 » 14 wrz 2012, 14:50

Tak jak napisał xedos1972:walcz do końca. Wiedz również że ja mam ten sam silnik i nie mam problemów z gazem,a więc się da ustawić tak by było dobrze.
rav 75
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323