Regulacja zaworów w 323 Bj 1.5 16V silnik ZL

Postprzez M.A.K. » 11 kwi 2015, 11:33

Dzięki! <spoko>
A tak przy okazji.... Jaka powinna być średnica? Na alle m.in.
Przedmiotem aukcji jest płytka regulacyjna luzu zaworowego pojazdu Mazda, Kia  
średnica 32,35 mm grubość 3,6 mm.
, a na motointegrator cała masa . Rozumiem, że grubość w zależności od potrzeby, a średnica? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2015, 19:17
Posty: 34 (5/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f bj 1.6 2002

Postprzez gik » 11 kwi 2015, 18:14

chyba 27 mm ale pewności nie mam. Na pewno jest w tym temacie, bo ja stąd miałem dane. A grubość to zależy od potrzeby
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez xedos1972 » 11 kwi 2015, 19:49

27 mm,mam taką wyjętą
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez M.A.K. » 11 kwi 2015, 23:25

Dzięki za pomoc <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2015, 19:17
Posty: 34 (5/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f bj 1.6 2002

Postprzez rafal700 » 24 sie 2015, 11:36

czy to normalne, że na ssacych luz miałem 0,28-0,30mm a na wydechowych 0,10-0,15mm? Czy wymiana płytek była konieczna? Bo mi wymienili na nowe a starych nie oddali. Jak to jest, że stare można zamienić miejscami skoro są już za cieńkie?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez gik » 24 sie 2015, 11:54

Jeśli luz ma być 0.28 to jak mieli nie wymieniać jak miałeś 0.10?? No mogli zeszlifować ale nie każdy ma magnesówkę.

Zamienia sie płytki jeśli masz za duży luz na ktoryms zaworze i za maly na innym to sie je zamienia i czasem wychodzi ok a czasem tez nie i trzeba nowe

Wysłane z mojego NEXT
Ostatnio edytowano 24 sie 2015, 11:56 przez gik, łącznie edytowano 1 raz
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez Wojtek » 24 sie 2015, 11:56

Nie pomylili sie w typach zaworów?

tt user
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez gik » 24 sie 2015, 11:57

Co masz na myśli?

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez Wojtek » 24 sie 2015, 12:26

Jakieś duże różnice im wyszły w pomiarach... Tak jak w innym silniku...
Jakby był luz 0,1 zamiast 0.25 , to jak by to mialo pracować?

tt user
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez gik » 24 sie 2015, 12:41

Też miałem 0.15 na jednym ssącym i pracowało. A na dwóch wydechowych po 0.40 ! Klepało jak w dizelku.
Trzeba kontrolować, a kto robi takie rzeczy? Ludzie kluczyk w prawo i tyle, a reszta jak coś siądzie to wtedy się martwią

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez rafal700 » 24 sie 2015, 12:48

Chodzi mi o to że nie rozumiem czy jak luz jest mniejszy to płytka robi się cieńsza i dlatego luz jest mniejszy? bo płytka się nie może grubsza zrobić tak to rozumiem. Jak luz jest taki mały i płytka cieńka to jak mogli zeszlifować ją skoro jest za cieńka?

U mnie po tym zabiegu odzyskał dawną moc, auto pracuje jak rakieta a poza tym obroty sie poprawiły nie ma spadku przy hamowaniu silnikiem oraz można manewrować na parkingu bez dodawania gazu jak w dieslu :)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez gik » 24 sie 2015, 13:12

Płytke masz między krzywką wałka a zaworem, luz mierzysz między płytką a krzywką. Jeśli masz za mały luz tzn że pomiędzy krzywką a płytką jest za ciasno więc aby nie było ciasno to płytke szlifujesz albo zmieniasz na mniejszą.
Analogicznie jeśli masz za luźno to trzeba dać grubszą płytkę.

Teraz jeśli jedną płytkę masz za grubą a drugą za małą, to zamieniasz je miejscami jeśli z obliczeń ci wyjdzie że będzie pasować i już unikasz kosztów.
Ja po takim misz masz płytkami musiałem tylko 3 kupić, a na początku wychodziło że 8.

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez xedos1972 » 24 sie 2015, 20:38

co to 0,15 ja na lpg tak sie ciasno zrobiło na wydechowych na dwóch garach że był taki układ jeden zawór 0.05 drugi 0,10 . pozamieniałem płytki z dolotowych aby trochę zbalansować luz i szukałem magnesówki ,mały luz może spowodować nie domykanie zaworów co za tym idzie upalenie, ale po regulacji zmierzyłem kompresję i jest gitara .płytki może ci zeszlifowali a powiedzieli że masz nowe .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez zadra » 13 sty 2016, 17:39

na dniach zabieram się za kontrolę luzów zaworowych w BJ-cie.
Wiadomo,że dopiero po sprawdzeniu będę myślał czy kupić, czy zamienić,(a może nic nie robić, bo nie trzeba).
Wyczytałem w tym temacie,że aby wyjąć podkładkę regulacyjną ze szklanki wystarczą 2 śrubokręty i magnes, ale zastanawia mnie jeden fakt – wyprowadźcie mnie proszę z błędu..

Otóż wyobrażam sobie,że mam zbyt mały luz zaworowy – np 0,2mm pomiędzy krzywką a podkładką.
W jaki sposób wysunąć podkładkę regulacyjną o grubości np 1mm(pewnie ma ze 2,5mm) przez szczelinę 0,2mm?
Czy wystarczy do tego więcej miejsca wynikający z "owalu" wałka rozrządu; bo wymagany luz jest w centralnym miejscu płytki?
Czy podkładki są wystarczająco "luźne po średnicy" w szklance aby obracać je śrubokrętem w poszukiwaniu magicznego nacięcia, czy potrzebny do tego jakiś "szpikulec"?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez gik » 13 sty 2016, 20:32

Nie płytką kręcisz w poszukiwaniu nacięcia, tylko gniazdem tej płytki, ona się kręci luźno.
A jak wyciągnąć płytkę ? zawór wciskasz (dużo siły potrzeba) jednym śrubokrętem (teraz musisz tak śrubokręt ułożyć, aby nie wciskać tego zaworu poprzez płytkę, bo przecież chcesz ją wyciągnąć, musisz to zrobić na rancie gniazda płytki, będzie Ci wiele razy się wyślizgiwać ale nie poddawaj się. Wtedy drugim małym śrubokrętem podważasz poprzez "magiczne nacięcie" płytkę i jeśli wyskoczy to tylko kwestia wyciągnięcia jej, ja używam pincety). Szczerze polecam dwie osoby, Ty będziesz wciskał dużym śrubokrętem zawór a druga osoba podważa i wyciąga płytkę, u mnie robi to żona, ja wciskam zawór obiema rękami i dociskam je klatką piersiową. Jak robie to sam to śrubokręt dociskam tylko klatką i potem boli kilka dni hehe.
Wkładasz podobnie, ale duuużo łatwiej jest.

Powodzenia
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez xedos1972 » 13 sty 2016, 22:44

sam sporo się namęczysz przerabiałem to i nie polecam ,dwie osoby tak jak Gik pisze będzie spoko.ja wciskałem szklankę na rancie ,tylko wcisnąć to jedno i tak musisz utrzymać tą pozycje a jedną ręką jest ciężko i drugą wyciągać pytkę .po całej zabawie pomyślałem aby mocnym magnesem po prostu namagnesować śrubokręt czy to by pomogło przy wyciąganiu płytek to nie wiem .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez zadra » 14 sty 2016, 10:02

to już mam pewne wyobrażenie..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez tinek » 14 sty 2016, 21:53

Też to robiłem w dwie osoby, dokładnie tak jak opisał to gik, a do wyciągania płytek specjalnie kupiłem magnes na przedłużce teleskopowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez zadra » 19 sty 2016, 02:27

Dałem radę -luzy pomierzone i podkładki wydłubane.
Jutro(dzisiaj) trafią do szlifierza który w środę będzie miał czas.. – liczę na to,że w czwartek złożę w całość. Albo szybko, albo dobrze i samemu ;)
Trochę potrwa, bo znajomy – znajomemu a ten może tylko od rana( w robocie fuchy kręci zamiast dla firmy coś zrobić ;) – dobra nasza !!! ).
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez tinek » 19 sty 2016, 21:34

tylko niech zliże płytki od strony szklanki a nie wałka, a jak dostaniesz z powrotem płytki to sprawdź krawędź płytki po śzlifowaniu czy nie ma rantu (zadzioru), ja swoje musiałem lekko wyrównać papierem ściernym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323