Fotorelacja- Naprawa popękanej rury dolotu

PostTen post został usunięty przez black_pablo 31 gru 2012, 13:30.
Powód: OT

Postprzez rav 75 » 31 gru 2012, 13:20

Jak lubisz,jak wolisz,jak chcesz. Już pisałem,naprawy rury dolotowej to taki pół- środek,sam tak robiłem przy użyciu części od skody,wieczne skręcanie,dokręcanie itd. Kupiłem zamiennik w intercarsie,nowe obejmy,założyłem,pasuje idealnie,po problemie. Do FP ory kosztuje 300 zł.,zamiennik 140.
rav 75
 

PostTen post został usunięty przez black_pablo 31 gru 2012, 13:31.
Powód: OT

Postprzez Dolson » 31 gru 2012, 17:25

Gdyby były zamienniki do ditd...
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 11:01
Posty: 44
Skąd: Olsztyn/Manchester
Auto: 323F BJ 2.0 Ditd 2001
M6 GG 2.0 Citd 2007

Postprzez xedos1972 » 27 kwi 2013, 09:14

dla tych co mają ZL-a jest dostępny zamiennik rury dolotu do tego silnika producent Febest , jak wiadomo w Tedgumie była tylko do ZM-a . w tym sklepie jest do ZL-a http://www.hdmot.pl/index.php?p11664,przewod-doprowadzajacy-filtra-mazda-mzah-323-zl01-13-220 . ja już jestem posiadaczem tej części bo oryginał już sparciał i popękał .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Marwis » 29 kwi 2013, 20:05

Eh, wczoraj założyłem z carspeedu rurę, bo moja już w strzępach była.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez benq323 » 20 maja 2013, 22:59

POdpatrzone na forum i zrealizowane u mnie (nierdzewka fi60)

Obrazek
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez bejot » 25 lip 2013, 22:50

Godzina jest taka jaką widać, siedzę sobie i czytam o tzw. co mam zrobić gdy ...
Przewijają się różne wątki pomysłów w ww temacie.
Sam osobiście wymieniłem takową rurę w swojej madzi, /takie zdrobnienie dla samochodu Mazda/...
Po wymianie owego elementu, okazało się że, jeszcze ten sezon samochód był by sprawny technicznie co najmniej do sezonu letniego 2014 roku. Ale – zachciało mi się to zrobić – to zrobiłem ...
Dziwię się takim pomysłom typu – zrób tak tzn. taki klej, takie dodatki itd. itp. ...
Skoro teoretycznie, wszyscy zarejestrowani użytkownicy forum – Mazdasped.pl, są pasjonatami danej marki – czytaj – MAZDA – to ja osobiście nie wyobrażam sobie, abym mógł zrobić coś "złego dla mojej ukochanej" ... /tutaj proszę wpisać odpowiednie określanie dla swojej MAZDY /
Konkludując,
skoro chcieliśmy wydać nasz ciężko zapracowane "pieniążki" na zakupienie takowej używki – typu samochód, to nie widzę, najmniejszej – racjonalnej wymówki typu – "zamiast garnka, kup sobie patelnie, bo na niej także ..."

Fakt, dzisiaj w internecie, doczytałem, że pewien polski poseł zgłosił/ gdzieś tam – to nie jest istotne/ temat – zapytanie, czy ceny części zamiennych do samochodów w Unii Europejskiej, tyczącej tzw. unifikacji elementów, są zgodne z dyrektywami UE oraz z prawodawstwem polskim.

Wracając do tematu. Osobiście uważam że,
skoro "skośnoocy" inżynierowie wymyślili takowy element, łączący filtr powietrza z "silnikiem" , który w wyniku różnej amplitudy drgań/ trudny wyraz/ w swojej strukturze posiada tzw. harmonijkę, i we wszystkich postach typu "Mac Gajwer" – nie wiem czy dobrze napisałem , szukają rozwiązania co mam zrobić aby ... podają jak oszukać samochodowy komputer za pomocą zaoszczędzonych /teoretycznie/ 50 zł. to mi ręce opadają...

I to by było na tyle,
teraz czekam na "kopanie leżącego" bo to jest tylko moje zdanie o naszych kochanych samochodach, które zostały zakupione, zamiast futra dla żony...
Demokracja, to dwa wilki i owca, głosujące, co zjeść na obiad. Wolność, to uzbrojona po zęby owca, która może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją.
Ben Franklin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2012, 11:18
Posty: 45 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: 323 F; BJ; 1.6 l; ZM-DE; 16/DOHC; 98 KM; 2001r.
Zukuzumochi

Postprzez Piotr Raczkowski » 26 lip 2013, 08:10

każdy ma swoje podejście do autka które zakupił dla mnie to tylko urządzenie które pomaga w codziennym życiu ma byś sprawne i jak najtańsze w użytkowaniu dlatego takie "drutowanie i taśmowanie" wcale mi nie przeszkadza :)
jak się zużyje to wymienię na inny
ale szacun dla pasjonatów co głaszczą i pucują codziennie swe pojazdy ja tego nie krytykuję bo jak powiedziałem każdy podchodzi do tego indywidualnie
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez gik » 26 lip 2013, 09:33

Pasjonatów to jest tu kilku, reszta to użytkownicy eksploatujący pojazd marki Mazda, wśród nich ja. Auto ma być sprawne i kropka. A jeśli myślisz, że 15 letnia technologia jest idealna i nie do poprawienia, a skośnoocy inżynierowie nieomylni to myśl tak dalej, a my będziemy sobie kleić to i zmienać tamto ;)

Pozdrawiam prawdziwych pasjonatów, bo jest ich niewielu.

Wysłane z mojego HTC Vision
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez mruczek212 » 1 sie 2013, 19:20

benq323 napisał(a):POdpatrzone na forum i zrealizowane u mnie (nierdzewka fi60)

Obrazek


Jak ci się to sprawuje?? czy opaski ściskające lub rura pod wpływem wibracji nie wypada??
Pytam się bo u mnie popękało i upatrzyłem już rurę tylko teraz czy to się dobrze sprawdza??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 11:13
Posty: 48
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 323F BJ 1.5+LPG
Moja Mazda

Postprzez gik » 1 sie 2013, 19:58

Ja mam prawie identycznie, nic nie wypada.

Wysłane z mojego HTC Vision
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez benq323 » 2 sie 2013, 06:40

Dokładnie jak kolega wcześniej potwierdzam-nic się z tym nie dzieje ;)
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez arturchris » 15 lut 2014, 15:27

Mazda 121DB/1991 7lat teraz 323F BJ 1.6 / 2001
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2013, 21:17
Posty: 28
Skąd: Poznań/Puszczykówko
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 2001

Postprzez pb1984 » 20 lip 2014, 22:41

kupić na allegro koszulkę termokurczliwą o odpowiedniej średnicy, dociąć i zacisnąć np nad kuchenką gazową. Za jakieś 15-20zł problem z głowy, u mnie działa od ponad roku, absolutnie szczelne połączenie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2013, 08:07
Posty: 14
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 benz 88KM, rok 2000

Postprzez Zoomi » 7 sie 2017, 22:54

Czy ktoś kto ma silnik ZM 1.6 98KM mógłby sprawdzić jaka jest średnica wewnętrzna gumowej rury dolotu nasuwanej na przepustnicę? Łatwiej co prawda zmierzyć średnicę zewnętrzną rury przepustnicy na którą gumową rurę się nasuwa, powinny być takie same.

Zakupiłem nową rurę dolotową i coś mi się nie zgadzają średnice, ta którą miałem dotychczas ma 65mm średnicy wewnętrznej, natomiast nowa niby przewidziana dla silników 1,6 i 1,5 ma średnicę 58mm.
Teraz nie wiem czy rura niewłaściwa bo nie dla silnika 1,6 czy może mam układ dolotowy od innego typu silnika wymagającego większej średnicy.
Ostatnio edytowano 7 sie 2017, 23:30 przez Zoomi, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2017, 00:41
Posty: 181 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 S VI BJ, 1.6 ZM benzynka 98KM/72kW, 2002r.

Postprzez twardy103 » 7 sie 2017, 23:11

Jutro jak nie zapomnę to Ci zmierzę <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Zoomi » 7 sie 2017, 23:25

Bardzo Ci dziękuję, będę zaglądał.

Wspomnij proszę jak masz silnik w swojej BJ'ce czy ten sam oraz w którym miejscu mierzyłeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2017, 00:41
Posty: 181 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 S VI BJ, 1.6 ZM benzynka 98KM/72kW, 2002r.

Postprzez rav 75 » 8 sie 2017, 17:46

Jeśli układ dolotu masz od FP/FS średnica wewnętrzna wynosi 55 mm.
rav 75
 

Postprzez Zoomi » 8 sie 2017, 18:26

55mm wewnątrz czego, rury gumowej czy wewnatrź rury przepustnicy na którą wąż się zakłada??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2017, 00:41
Posty: 181 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 S VI BJ, 1.6 ZM benzynka 98KM/72kW, 2002r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323