Witam
Posiadam mazdę z 2001r 1,6 -16V z gazem sekwencyjnym. 2,5 roku jazdy bez problemów do wczoraj.
Silnik wariuje, jest zamulony i potrafi zgasnąć. Wymieniłem świece marki "Champion" i czekam obecnie na przewody które również wymienię. Sytuacja dzieje sie zarówno na benzynie jak i na gazie, który założyłem rok temu. Może ktoś miał podobne problemy i może doradzić co jeszcze sprawdzić?
Nierówna praca silnika, zamula, gaśnie
Strona 1 z 1
A błędów żadnych nie masz? Proponuję najpierw podłączyć madzię do kompa i zobaczyć na spokojnie czy komp nie złapał jakichś błędów.
Oprócz tego możesz sprawdzić cewki, przeczyścić styki między cewkami a przewodami. Dodatkowo możesz sprawdzić i przeczyścić przepływomierz
Oprócz tego możesz sprawdzić cewki, przeczyścić styki między cewkami a przewodami. Dodatkowo możesz sprawdzić i przeczyścić przepływomierz
- Od: 1 paź 2010, 08:24
- Posty: 91
- Skąd: Reda
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)
OK – sprawdziłem co trzeba i mam pierwsze wnioski.
W momencie gdy silnik zaczynał wariować zapalał sie Engine-błąd (dotyczył zapłonu)
Wymieniłem świece i nadal czasami się dusił. Wkurzyłem się bo na kompie po wykasowaniu błędu nic nie pokazywało do dziś rana. Jadąc o 5:00 dałem po garach na odcinku 4 km – co mi bardzo pomogło w diagnozie problemu. Po zatrzymaniu się zauważyłem że mam czerwony katalizator spalin co jest prawdopodobnie na 99% moim problemem. Dziś będzie demontaż i zobaczymy czy się coś zmieni. Przejechałem dotychczas 177tys/km. w tym 19tys na gazie.
W momencie gdy silnik zaczynał wariować zapalał sie Engine-błąd (dotyczył zapłonu)
Wymieniłem świece i nadal czasami się dusił. Wkurzyłem się bo na kompie po wykasowaniu błędu nic nie pokazywało do dziś rana. Jadąc o 5:00 dałem po garach na odcinku 4 km – co mi bardzo pomogło w diagnozie problemu. Po zatrzymaniu się zauważyłem że mam czerwony katalizator spalin co jest prawdopodobnie na 99% moim problemem. Dziś będzie demontaż i zobaczymy czy się coś zmieni. Przejechałem dotychczas 177tys/km. w tym 19tys na gazie.
- Od: 18 sty 2011, 08:26
- Posty: 22
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 323F (BJ) 1,6-16V-2001
Słuchajcie nadal jest problem ..................... 
Po wywaleniu katalizatora znów na około 15 kilometrze wrócił problem z nierówną pracą silnika i brakiem mocy. Mechanik podał tysiące powodów a ja nie bardzo mam ochotę wszystko wymieniać bo to kosztuje.
Godzinę temu przeczyściłem jeszcze raz cewki tym razem na powieszchni stykającej się z silnikiem. Uzyłem papieru ściernego bo był tam mały nalot, a wydaje mi sie że go nie powinno tam być. Dokręciłem mocniej i zrobiłem 30km. bez problemu. Mam nadzieję że to był powód, ale czy jest możliwe że cewka niemająca masy tak wariowała? Dajcie znać......
Po wywaleniu katalizatora znów na około 15 kilometrze wrócił problem z nierówną pracą silnika i brakiem mocy. Mechanik podał tysiące powodów a ja nie bardzo mam ochotę wszystko wymieniać bo to kosztuje.
Godzinę temu przeczyściłem jeszcze raz cewki tym razem na powieszchni stykającej się z silnikiem. Uzyłem papieru ściernego bo był tam mały nalot, a wydaje mi sie że go nie powinno tam być. Dokręciłem mocniej i zrobiłem 30km. bez problemu. Mam nadzieję że to był powód, ale czy jest możliwe że cewka niemająca masy tak wariowała? Dajcie znać......
- Od: 18 sty 2011, 08:26
- Posty: 22
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 323F (BJ) 1,6-16V-2001
Nie wiem, jak z tymi stykami, ale ogólnie cewki to dość częsta przypadłość tych silników.
Bardzo więc możliwe, że to było to. A katalizator mógł być czerwony, bo możliwe, że silnik pracował okresowo na 2 cylindrach, on wtedy dostaje mocno po du***.
Bardzo więc możliwe, że to było to. A katalizator mógł być czerwony, bo możliwe, że silnik pracował okresowo na 2 cylindrach, on wtedy dostaje mocno po du***.
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
Dokładnie jest tak jak mówi Jacekm_. Niespalona waha leci na katalizator i go rozgrzewa do czerwoności. W takim stanie nie warto jeździć bo możesz stopić katalizator (o ile już tego nie zrobiłeś).
Poczytaj mój wątek o zapłonie – viewtopic.php?f=115&t=107342. Masz tam namiary na tanie cewki do BJ jak byś w razie musiał wymienić
Poczytaj mój wątek o zapłonie – viewtopic.php?f=115&t=107342. Masz tam namiary na tanie cewki do BJ jak byś w razie musiał wymienić
- Od: 1 paź 2010, 08:24
- Posty: 91
- Skąd: Reda
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości