Świergoczące paski wieloklinowe

Poprzedni właściciel mojej bj wymienił pół roku temu paski klinowe bo były głośne. Założył contitech. Okazało się potem jednak, że przyczyną głośnej pracy był alternator, który też wymienił. U mnie także po pewnym czasie silnik zaczął świergolić na wolnych obrotach, więc wymieniono mi łożyska alternatora (okazało się że nowy alternator nie był wcale taki nowy, tylko regenerowany), naciągnięto paski. Świergolenie pojawiło się znowu. Mechanicy stwierdzili, że paski są bardzo dobre, miękkie itd. W końcu przy kolejnej wizycie, mechanik psiknął na paski białym smarem i dziwne dźwięki zanikły jak ręką odjął !
A więc pasek klinowy.
Było cicho tylko do następnego dnia. Kupiłem zatem specjalny środek do pasków wieloklinowych – motip 17 zł. Jest on na bazie bardzo lepkiego smaru. Po zastosowaniu preparatu silnik chodził cichutko, ale nie trwało to długo. Samochód stał na zimnym i wilgotnym powietrzu – po odpaleniu znów dziwne dźwięki. Dodam, że paski się nie ślizgają, to zupełnie inny dźwięk – nie jest to typowy pisk tylko świergot i po dodaniu gazu wcale nie znika – zwiększa się tylko częstotliwość. Poza tym contitech to przecież dobra firma.
Jaki byłby najlepszy preparat do pasków
Wyczytałem, że mają one różne działanie, niektóre są typowo antypoślizgowe, inne chronią pasek i smarują...
Czy warto wymieniać paski, kiedy mechanicy po ich zdjęciu orzekli że są dobre ?
Poprzedni właściciel miał paski bosh przed wymianą na contitech – także zaczęły głośno świergolić już po trzech miesiącach (przypuszczam, że alternator nie był przyczyną).
A więc pasek klinowy.
Było cicho tylko do następnego dnia. Kupiłem zatem specjalny środek do pasków wieloklinowych – motip 17 zł. Jest on na bazie bardzo lepkiego smaru. Po zastosowaniu preparatu silnik chodził cichutko, ale nie trwało to długo. Samochód stał na zimnym i wilgotnym powietrzu – po odpaleniu znów dziwne dźwięki. Dodam, że paski się nie ślizgają, to zupełnie inny dźwięk – nie jest to typowy pisk tylko świergot i po dodaniu gazu wcale nie znika – zwiększa się tylko częstotliwość. Poza tym contitech to przecież dobra firma.
Jaki byłby najlepszy preparat do pasków
Czy warto wymieniać paski, kiedy mechanicy po ich zdjęciu orzekli że są dobre ?
Poprzedni właściciel miał paski bosh przed wymianą na contitech – także zaczęły głośno świergolić już po trzech miesiącach (przypuszczam, że alternator nie był przyczyną).