naprawa rury dolotowej powietrza (fotorelacja)

Postprzez Marek 161BD081 » 14 kwi 2011, 08:42

decadent napisał(a):Chciałem właśnie taką taśmę kupić, ale nie znalazłem nigdzie odpowiedniej. Jak była w Lidlu to kurcze nie kupiłem, potem już nie było. .....

Nie ma w Kielcach ani jednego sklepu z artykułami elektroinstalacyjnymi?? <rotfl>
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez decadent » 14 kwi 2011, 13:41

Była w jednym, ale za 20 zł... Była gruba – nie wyobrażałem sobie naprawy tą taśmą w sposób jaki zrobiłem to izolacyjną... Dalej nie chciało mi się chodzić i szukać... Po prostu zarzuciłem to i podjąłem decyzję o zakupie nowej.

Tedgum spisał się na medal – rura jest już u mnie i wygląda bardzo solidnie – niestety tak jak napisano wyżej z jednej strony średnica troszkę za duża (bo do przepustnicy ZM, a ja mam ZL), ale obetnę końcówkę starej, która powinna wejść na styk do nowej rury i skleję dodatkowo.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Marek 161BD081 » 14 kwi 2011, 14:34

decadent napisał(a):Była w jednym, ale za 20 zł... Była gruba – nie wyobrażałem sobie naprawy tą taśmą w sposób jaki zrobiłem to izolacyjną... Dalej nie chciało mi się chodzić i szukać... Po prostu zarzuciłem to i podjąłem decyzję o zakupie nowej. .....

Ja używałem coś takiego: Taśma_samowulkanizująca
Ale to też może być ciekawym rozwiązaniem: Rescue_tape bo ma znacznie lepszą odporność na temperaturę itd.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez decadent » 14 kwi 2011, 15:33

Właśnie taka była w Lidlu – jak ta pierwsza
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Pangenitor » 13 lip 2011, 22:03

Co sądzicie o zastosowaniu do "przeszczepu" dziurawej harmonijki takiej rury?
http://allegro.onet.pl/gdansk-waz-wenty ... 55294.html
Z opisu parametrów wygląda że mogło by się nadawać.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez Micha3l » 13 lip 2011, 22:08

Ta rura jest za sztywna na tak krótkim odcinku, Ja mam rure od bizona i dwie opaski bez żadnych pierścieni, naprawde idelnie pasuje i nie ma co kombinować z czym innym.
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez Gustawpl » 13 lip 2011, 22:45

Ta rura jest za sztywna na tak krótkim odcinku, Ja mam rure od bizona i dwie opaski bez żadnych pierścieni, naprawde idelnie pasuje i nie ma co kombinować z czym innym.

każdy orze jak może.
Ja mam rurkę z nierdzewki (wiem że nie tylko ja) zupełnie na sztywno (fotka gdzieś wyżej) i w niczym to nie przeszkadza, no może poza tekstem w warsztacie – K.... a co to jest!
Rób z tego co masz pod ręką byle by było szczelne i jakoś wyglądało.
Ostatnio edytowano 13 lip 2011, 22:55 przez Gustawpl, łącznie edytowano 1 raz
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze

Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 21:41
Posty: 96
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.

Postprzez Neonixos666 » 13 lip 2011, 22:47

Gustawpl napisał(a):Rób z tego co masz pod ręką byle by było szczelne i jakoś wyglądało.


dokładnie, w 626 z ditd też jest problem z pękająca rurą i chłopaki od sprintera dopasowali, także nie ważne wykonanie ważny jest efekt <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Pangenitor » 14 lip 2011, 07:19

Na chwilę obecną uszczelniłem to "bandażem do rur" to taka czarna taśma wzmacniana włóknami szklanymi z jakimś super klejem. Na chwilę obecną musi starczyć, a w miedzy czasie rozglądam się za czymś innym. Jak coś wykombinuje sensownego to dam znać.
Dzięki za porady.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez Pangenitor » 20 lip 2011, 20:17

Oto sposób w jaki ja sobie poradziłem z dziurawą rura.
Do tego celu użyłem:
1. 2 cybanty 50-70mm
2. Dwie tuleje wykonane przez kumpla
Obrazek
3. Rura z skody fabii 1.3
Obrazek
Sposób postępowania jest analogiczny jak to opisywał kolega k3b, z tym że odciąłem całą harmonijkę.
Następnie do rur wsadziłem tuleje posiadające kołnierz, który zapobiega ich wsuwaniu się wgłąb.
Obrazek
Obrazek
Następnie naciągnąłem na to rurę z fabii
Obrazek
i efekt końcowy:
Obrazek
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez Micha3l » 20 lip 2011, 21:07

francja elegancja poprostu<spoko>
ile kosztowała ta rura do fabii?
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez Pangenitor » 20 lip 2011, 21:19

Całe 23zł
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez peciu » 21 lip 2011, 08:01

Witam, elegancko to wygląda. Możesz podać oznaczenie tej rury i czy na pewno jest od fabii 1.3?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2009, 07:49
Posty: 27
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BJ 1,5 16V 1999 + LPG

Postprzez Pangenitor » 21 lip 2011, 08:50

Na cenówce było tylko tyle napisane "FABIA 1.3" i pan w sklepie twierdził że to do niej. Trzeba zwrócić uwagę bo są dwa rodzaje. Jedna wykonana z gumy a druga z plastiku. Na allegro znalazłem taką i wygląda podobnie, chociaż opisana że do fabii 1.4
http://allegro.onet.pl/rura-skoda-fabia ... 01596.html
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez didusiek » 22 lip 2011, 21:26

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez Pangenitor » 22 lip 2011, 22:20

Niestety w mojej była dziura że 3 palce wchodziły, więc jakiekolwiek klejenie już odpadało.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez hamakarol » 8 wrz 2011, 20:05

czy ktoś użył już tego http://tedgum.pl/sklep/product_info.php?cPath=48_961_2039_5403&products_id=5489 zamiennika? I może się pochwalić czy wszystko z nim gra i pasuje i jak to się ma do orginału, troche ponad 100zł różnicy w cenie.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2010, 03:46
Posty: 62
Auto: Mazda 323f 1.6 BJ 2001, corolla 1.4D E12 2005, Mazda 6 2.0 GJ 2012

Postprzez robczach » 10 kwi 2012, 15:01

k3b napisał(a):W rurze z bizona jest zbrojenie ze stalowego drutu, można je spokojnie usunąć bo na długości ok. 12-14cm na pewno nie będzie zaginać przewodu.


jak usunąć te zbrojenie i czy jest to operacja trudna? tez mam problem z harmonijką i Twoje rozwiązanie najbardziej mi odpowiada :)
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2011, 19:28
Posty: 39
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI

Postprzez Micha3l » 10 kwi 2012, 15:07

robczach napisał(a):
k3b napisał(a):W rurze z bizona jest zbrojenie ze stalowego drutu, można je spokojnie usunąć bo na długości ok. 12-14cm na pewno nie będzie zaginać przewodu.


jak usunąć te zbrojenie i czy jest to operacja trudna? tez mam problem z harmonijką i Twoje rozwiązanie najbardziej mi odpowiada :)


Swoją rure naprawiłem tak jak pisze robczach <spoko> , i jeżeli chodzi o usunięcie drutu to wystarczy pociągnąć
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez Gandziej » 6 cze 2012, 15:14

Ciekawe ceny: do Z5 – http://tedgum.pl/sklep/product_info.php ... ts_id=5653
i do BP – http://tedgum.pl/sklep/product_info.php ... ts_id=5654
BOŻE DLACZEGO MUSZĘ PŁACIĆ 2X WIĘCEJ?!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323