Szarpie przy przyśpieszaniu

Postprzez teddybar » 24 lut 2012, 08:46

xedos1972 napisał(a):jak nie masz kabli zapłonowych a te dwa kable do cewek to co ? to są kable które kupuje się osobno nie są dostępne z cewką zapłonową a tak wyglądają kable do twojego silnika http://allegro.pl/przewody-ngk-rc-ze53- ... 77614.html

Dokładnie, cewki są dwie a świec jest cztery. Na dwie świece są nałożone cewki a z dwiema pozostałymi połączone kablami WN.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2011, 12:48
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BJ '02r. 1.6 16V 72kW + LPG Stag 4, HANA 2000

Postprzez szuwar1978 » 26 lut 2012, 13:30

No i mnie dopadło szarpanie przy przyśpieszaniu. Wczoraj zaraz po ruszeniu na zimnym silniku II bieg i efekt jak by na chwilkę paliwo odcięło, zmiana na III bieg i to samo po chwili wszystko przeszło.... Nie wiem czy jest to powiązane z tym problemem który tu opisałem viewtopic.php?f=115&t=130255 ale coś dolega mojej madzi i nie wiem co.... w ogóle ma dziwne obroty po uruchomieniu na zimnym.... jak były mrozy to obroty szły pod 1700 później spadały gdzies do 1200 i po chwili wyrównywały się na 1500... a teraz czym cieplej tym mam wyższe nawet 2000 a latem to miałem prawie 2500... generalnie powinno być odwrotnie czym zimniej tym wyższe obroty. Jest to taki kilku sekundowy strzał i po chwili są na poziomie 1500....
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez robczach » 26 lut 2012, 20:26

robczach napisał(a):czy u was te kable też są owinięte jakąś dodatkową izolacja, coś w stylu jakby były oklejone taśmą izolacyjną?

sprawdzę je i dam znać co i jak


kable i cewki sprawdzone w ciemnym pomieszczeniu potraktowane wodą. efekt? mała dyskoteka, z tym tylko że najwięcej "skoków" iskry było przy samych cewkach, ale na kablach także się pojawiały. iskrzyło się tylko na wolnych obrotach oraz w momencie dodawania gazu, co potwierdza problemy z szarpaniem podczas przyspieszania. mam założone nowe świece NGK produkcji francuskiej, wiem że najlepsze będą BERU, ale jakiej firmy kable i cewki?

P.S. do jednego kabla WN jest podpięty "na krótko" jakiś kabelek który idzie do wtryskiwaczy od gazu? Czy to jest normalne?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2011, 19:28
Posty: 39
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI

Postprzez Bo_Lo » 26 lut 2012, 21:18

robczach napisał(a):P.S. do jednego kabla WN jest podpięty "na krótko" jakiś kabelek który idzie do wtryskiwaczy od gazu? Czy to jest normalne?

tak,pewnie sygnal do przelaczania na gaz pow pewnych obrotow
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Bo_Lo » 2 mar 2012, 21:56

a wiec i mnie dopadl problem szarpania,rowniez nierowno wkecala sie na obroty w zakresie 1000-2000rpm.co prawda na poczatku(po zakupie)szarpala niemilosiernie,ale po wymianie swiec(byly totalnie zajechane) prawie ustapilo,
a po wymianie przeplywki ustapilo calkiem...
ale zeby nie bylo za rozowo ,dzisiaj po dluzszej jezdzie kilka razy szarpnelo(ale w znacznie mniejszym stopniu) i na jalowym powachlowalo obrotami 500-850 .po przegazowaniu spokoj(ogolnie po wymianie przeplywki nie ma problemu z wkrecaniem na obroty).no to nic -do sklepu i nowe kable WN.i co ??dupa.dalej to samo,tzn ogolnie chodzi pieknie,ale czasami(raczej zadko)szarpnie przy rozpedzaniu z niskich obrotow ,albo luzie pomerda obrotami i spokoj.pojechalem wiec w ciemne miejsce,maska w gore i co?dyskoteka pod cewkami (BORYS jak zwykle mial racje :) ).
i tu moje pytanko,bo iskra skacze tylko na samym dole pod fajkami,czy idzie wymienic same te fajki pod cewkami??
tak czy inaczej w poniedzialek jade do sprzedawcy po przelacznik szyb od rozbitej(dawcy maski do mojej) to przy okazji podwedze cale cewki :P .
jutro tak czy siak zrobie diagnostyke,rozumiem ze tak jak w BG wystarczy zworka i dioda?(ten-gnd i fen-b+)
edit
znalazlem,idzie kupic same fajki do cewek
http://moto.allegro.pl/fajka-cewki-zapl ... 85161.html
a co jakbym jakies krotkie przewody WN(np te co wymienilem, bo okazalo sie ze byly jeszcze dobre)zmontowal do cewek??bedzie to smigac?mam na mysli zdemontowac te fajki z cewek co ida pionowo w dol i w ich miejsce dac przewody WN.
zaznaczam ze przebicia sa ewidentnie na dole fajek
poza tym czy uszkodzenie cewki wyjdzie na diagnostyce?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez decadent » 3 mar 2012, 02:04

Zgadza się, można kupić same fajki, ale nie są tanie. Kup NGK, tyle, że są chyba po 80 zł. Inne odpadają... Fajki trzeba ostrożnie montować – tak napisali w książce serwisowej...
A z tą diagnostyką to jakaś lipa, bo ja zrobiłem dokładnie jak na forum w trzech wątkach i dioda 12 V nie świeci po podpięciu, w żadną stronę. Podłączona do napięcia 12 V pięknie świeci, a do fen i +B za chiny. Tryb serwisowy działa po odpaliłem i był w trybie serwisowym... Nie wiem o co kaman
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Bo_Lo » 3 mar 2012, 02:49

z tym kupnem fajek wstrzymam sie do poniedzialku,pojade do goscia co mi sprzedal auto i wezme od niego cale cewki podmienie.ogolnie mam pytanie czy idzi ejakos wykluczyc/potwierdzic awarie cewek??bo kupie fajki(50zl ori mazdy sztuka),okaze sie ze jednak cewki i bede musial kupic cewki po 200za szt z FAJKAMI w komplecie to mnie krew zaleje.ale ogolnie to iskry skacza tylko na dole fajek tak wiec jest nadzieja.co do diagnostyki to nie wiem co ci powiedziec,w BG robilem kilka razy tym sposobem i bylo git.najlepiej odzaluj ta stowke i podjedz gdzies na diagnostyke,tydzien temu probowalem sam zrobic test w astrze 2 i ani na drucik ani na sposob z hamulcem(tam tak tez idzie) nie dzialaly.pojechalem na komputer i bez problemu zrobili diagnostyke :| .zlosliwosc rzeczy martwych.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez xedos1972 » 3 mar 2012, 08:37

jeśli nie ma błędu to nie będzie świecić, to na włączonym zapłonie, nie odpalaj odepnij np. kostkę od TPS-u lub od przepływki i zrób test z diodą i jeśli robisz wszystko poprawnie to dioda powinna pokazać błąd napewno !!! zakładam że dioda sprawna + rezystor podpięty do prawidłowej nóżki .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Marwis » 3 mar 2012, 11:39

bolo2610 napisał(a):ale ogolnie to iskry skacza tylko na dole fajek tak wiec jest nadzieja

Ale jak ty widzisz dół fajki, przecież jest on schowany głęboko w głowicy. Prędzej może strzela z miejsca połączenia fajki z cewką. Na początek dokładnie wyczyść fajkę i cewkę może będzie lepiej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 313
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez xedos1972 » 3 mar 2012, 13:29

według mnie przeskok iskry na dole fajki spowodowany jest połączeniem cewki ze świecą sprężynką na dotyk i stąd ucieka prąd osłona czy raczej fajka jest cała nie popękana . mam nadzieję że jak sprawdzacie cewki czy kable to wytwarzacie delikatna mgiełkę wodną !!!!! najlepszy jest zraszacz do kwiatków ma regulowaną końcówkę . silnik 1.5 ZL ma taką dziurę do 2000rpm jego poprzednik też to miał , serwis mówi ten silnik tak miał w 1.6ZM raczej to nie występuje .piszecie o szarpaniu czy to takie skoki zajęcze jak z nauką jazdy L czy to o czym ja piszę czyli takie przydławienie na dwójce i nie zawsze . myślę że to może być spowodowane stosowanie przez mazdę zubożania bo pewnej granicy obrotów i dopiero powyżej pełna dawka paliwa.ja przerobiłem wszystko nowe cewki, kable ,świece ,czyszczenie przepustnicy a nawet inną używkę i bardzo lekkie przydławienie jest ale nie zawsze ,może to przez sterownik silnika bo to on daje impuls do cewek i nic innego po drodze do cewki niema poza przewodem .mnie to lekkie przydławienie nie przeszkadza i nie jest aż tak odczuwalne , chyba że u was to coś innego .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Bo_Lo » 3 mar 2012, 13:29

masz racje,za dnia jak to obejrzalem to bedzie to miejsce gdzie fajka nachodzi na cewke.generalnie problem nie jest uciazliwy,szrpnie naprawde okazyjnie,czasem obroty spadna do 500 ,pobuja chwile i spokoj,ale to moze byc inna przyczyna.krokowiec,przepustnica...po matki boskiej pienieznej jade na uszczelke pod kapa,olej,filtry i czyszczenie przepustnicy/krokowca,bo nie wiadomo kiedy byly czyszczone.w poniedzialek bede mial prawdopodobnie cale cewki z fajkami z dawcy maski do mojej ,to na poczatek podmienie fajki i zobaczymy.co do szarpania przy ruszaniu a przeplywka to oge w 100% podpowiedziec kiedy winna jest przeplywka-jesli na jalowym przebiera przy delikatnym dodawaniu gazu w zakresie 1000-2000rpm,a po wcisnieciu gazu do dechy nie przebiera to wtedy przeplywka uwalona.teraz nie ma takiej opcji zeby na luzie przy przegazowce przebierala.dopiero pod obciazeniem czasem szarpnie ,wtedy winny zaplon(swiece,przewody lub cewki)
co do przydlawienia to wiem ze tak jest normalnie,ale u mnie czasem po prostu zakangurzy jak na L-ce <rotfl> ale to rzadko,co do mgielki to wiem ale akurat nie mialem sprzetu ,ale nawet na sucho bylo widac isky na fajkach.poza tym jak stoje na luzie to czuc co jakis czas wypadajacy zaplon.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez decadent » 3 mar 2012, 22:28

Odnośnie tej diody to przecież jak mam 12 V to nie potrzebuję rezystora chyba nie ? Tak ludzie piszą i mówią...

A jeżeli chodzi o fajki to ja na przykład jedną mam pęknięta u góry przy łączeniu z cewką i żadnych objawów... żadnego szarpania, żadnego dławienia. Teraz mam nowe kable NGK, a na starych ory była niezła dyskoteka i ............... i też nic się nie działo....
Zatem lekkie iskrzenie nic nie przesądza...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Bo_Lo » 3 mar 2012, 22:43

decadent napisał(a):Odnośnie tej diody to przecież jak mam 12 V to nie potrzebuję rezystora chyba nie ? Tak ludzie piszą i mówią...

no to juz wiesz czemu ci nie swiecila wcale :P
co do dyskoteki i szarpania to gdyby tak bylo jak mowisz to po co wogole zmieniac przewody i cewki?niech sobie iskrza i tyle...u mnie sie sprawdzalo za kazdym razem,jak szarpalo przy obciazeniu-dyskoteka.wymiana kabli-spokoj z dyskoteka i szarpaniem.na PB to sa tylko sporadzyczne szarpniecia,ale juz na LPG(wymaga mocniejszej i pewniejszej iskry) to ujechac nie idzie.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Marwis » 4 mar 2012, 11:34

Jeśli dioda jest na 12V to oczywiście nie potrzebuje rezystora.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 313
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez Bo_Lo » 4 mar 2012, 12:18

ale cos tam potrzebuje chyba,wiem ze jak w BG podlaczylem sama diode to nie mrygala,dopiero jak brat dolutowal jakis [tiiit] zaczela dzialac jak nalezy,a byla na 12v i przedtem dzialala bez pierdolnika jako dioda od alarmu.nie wiem nie znanm sie na elektonice,ale cos pamietam ktos pisal ze w diagnostic jest co prawda 12v ale bardzo slabe natezenie i np. juz zaroweczka 12v nie zaswieci. moim zdaniem warto sprobowac z pierdolnikiem(dokladnie co ma byc tam wstawione nie wiem <lol> )kosztuje pewnie 5gr.ja np. wlasnie ide zrobic diagn w BJ (w tej chwili :D ) i wykorzystam kawalek paska diodowedo ktory ma juz wlutowane te pierdolniki.od razu pytam-schemat podlaczenia jak w BG?opis kodow tez ten sam??
edit
wlasnie zrobilem diagnostyke-zero bledow na zaplonie i odpalonym.
Decadent u mnie dioda nie mrugla ale winny byl slaby lut wiec zrobilem jak we fiescie-zamiast diody buzzer(glosniczek od kompa ten malutki) za 5zl,czerwony kabelek do B+,czarny do FEN i gitara.nawet lepiej od diody bo nie musisz patrzec tylko sluchasz.prawidlowo podlaczony po przekreceniu na zaplon od razu jeden raz krotko pisnie i jesli nie masz bledow pozniej bedzie cisza.
co dziwne to u mnie w trybie serwisowym obroty najpierw byly ok 1300(zimny silnik)potem spadly na 1100 a po chwili na 500 i falowaly tak ze chcial zgasnac.zeby zwiekszyc obroty to w ktora strone krecic TPSem?bo nie pamietam
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez mazdix2 » 4 mar 2012, 16:56

Moja Madzia tez szarpała, wymieniałem i ustawiałem wszystko co mogłem, aż w końcu zmieniłem sondę lambda i teraz jest ok. Także warto to sprawdzic <oczko>
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 19:17
Posty: 73
Skąd: Chorzele/Olsztyn
Auto: Mazda 323f 1.5 BA 95r.

Postprzez Bo_Lo » 4 mar 2012, 17:41

wlasnie wrocilem z przejazdzki(ok 30km0 i zauwazylem ze po diagnostyce jest ciut gorzej,tzn czesciej szarpie,po dojechaniu do swiatel przez moment obroty plywaja 600-300 po czym stabilizuja sie na ok 800.co prawda w trybie serwisowym krecilem TPS ale wrocilem w poprzednia pozycje.pamietam ze w BG po ustawianiu TPS tez pozniej przez kilka cykli obroty swirowaly.generalnie to szarpanie coraz bardziej zaczyna mnie wkurzac,momentami przy przyspieszaniu szarpie,nie ma mocy i pochwili wystrzeliwuje jak z procy,czasem jest normalnie.diagnostyka nie wykazala ZADNYCH bledow.zresetowalem teraz kompa.Ogolnie musze sie wziasc za czyszczenie przepustnicy,krokowca,sprawdzic szczelnosc dolotu itp bo nie wiadomo kiedy ktos tam zagladal ,wtedy cos z obrotami mozna pomyslec.na razie kasa pusta a musze pozbyc sie szarpania,jutro sprobuje wysepic cewki i fajki na podmiane.
a mam pytanie -czy idzie jakos w 100% stwierdzic uszkodzenie cewki lub czy jest w 100% sprawna?powinno wyskoczyc na diagn.?jesli cewka jest uszkodzona?
ma ktos jakies doswiadczenie z cewkami firmy OYODO? jak na tej aukcji
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 02297.html
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez pawel_krak » 4 mar 2012, 19:37

Widzę,że w kwestii szaprania wszyscy przerobili już wszystko:) bardzo ciekawie to opisujecie i dzięki Wam za to – bo z mazdą jestem świeżutki:)ale w sumie to już głupi jestem...bo jesli ten silnik tak ma to nie będę się chyba tym aż tak bardzi przejmował. Auto poza tymi drobnymi wahaniami obrotów jeździ całkiem całkiem:)
u mnie to szapranie się nasila przy kręceniu kierownicą i ja doszedłem z kolei do wniosku,że to przez pompę wspomagania, która daje jakiśduży opór. zadzwoniłem do mechanika – on mówi,że niestety ale 1,5 to niezbyt mocny silnik ( no ma rację:) i że przy wolnych obrotach działająca pompa może zabrać nawet 7KM. U mnie wygląda to tak,że jak są włączona światła mijania i skręcę całkowicie koła to na wolnych obrotach silnik poszarpie i zgaśnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez xedos1972 » 4 mar 2012, 20:03

nic podobnego mam ten sam silnik wspomaganie aż tak nie zabiera mocy jak opisał ci mechanik , u mnie spadek mocy następuje tylko jak sprężarka od klimy się włączy jak się jeździ to spadek jest widoczny bo silnik mocarzem nie jest a do 2000rpm to nie żyje . u ciebie jest ewidentnie coś nie tak . jak skręcę koła na maksa to czuć obciążenie sprężarki i obroty obniżą się o 100rpm i to wszystko .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Bo_Lo » 4 mar 2012, 20:15

dokladnie problemem jest zupelnie co innego-sporadyczne szarpanie przy rozpedzaniu,plywajace obroty to inna bajka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323