Uszkodzona cewka, błąd P0420 a sonda lambda- 323f 1.6 2001

Postprzez Woockash » 2 sie 2011, 22:18

Witam ponownie, widzę że problem z 420 dręczy posiadaczy bj 1.6 zm
tak wygląda katalizator który wymieniłem bo powodował "check engine":
http://imageshack.us/photo/my-images/59/img2795r.jpg/
nie wiem w jaki sposób to wpływa na komputer i sondę bo prześwit w "uszkodzonym" katalizatorze był pełny. Ze swojego doświadczenia proponowałbym zastosowanie tulejki dystansowej dla drugiej sondy choć nie mam pewności co na to komputer, jednak to jest kilkadziesiąt zł nie kilkaset za nowy katalizator a dla silnika i naszej przyjemności z jazdy żadna różnica
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sie 2010, 23:16
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Bj 2002r 1.6 16V 98KM ZM

Postprzez Combat » 3 sie 2011, 01:24

Witam, czy blad P0420 to aby na pewno blad kata ? Ja w swojej mazdzie zobaczylem pierwszy raz kontrolke check engine palaca sie podczas jazdy na trasie polska-anglia, dokladniej w belgi jadac zapalila mi sie, w angli w ktorej obecnie przebywam zakupilem kabelek OBD 2 wraz z oprogramowaniem gdyz koszt diagnosty to 50£ a koszt kabelka to ok 22£, na mechanice nie mam zielonego pojecia ale studjuje informatyke i na temat kabelka i oprogramowania w kompie juz wiem wiecej, podlaczylem sprawdzilem i P0420 pokazuje (dodam Mazda 323f BJ 2002 rok 1.4 16V, silnik B3), poczytalem na necie, w sobote zakupilem sonde lambde nie nowa z mazdy 323f i lezala bo blad usunalem przy pomocy kabelka, ostatnio w niedziele wybralem sie nad morze i w drodze powrotnej znow sie zapalil check engine dokladnie 2 tygodnie od ostatniego razu, znow ten sam blad, z ojcem i bratem zabralismy sie za wymiane sondy, jak sie okazalo z parametorw w kompie i OBD 2 napiecie na sondzie bylo rozne i zmienne a wartosci niskie, po rozlaczeniu kabli przy silniku od obu sond przeczyszczeniu bo zasnierdzialy od roznych czynnikow i podlaczeniu ich jeszcze raz sondy pokazywala identycznie napiecie oraz identycznie pracowaly no i jak blad usunalem tak wszystko jest w porzadku, dodam ze po wlaczeniu sie kontrolki check engine auto wiecej jadlo paliwa oraz paliwo bylo bardzo odczuwalne na zewnatrz w postaci zapachu wiec stad to pytanie czy blad P0420 to aby napewno kat a nie np. blad sandy, znalazlem tez ze blad P0421 to blad kata i ze to 100% kat jest, jakby ktos wiecej wiedzial o tym bledzie to chetnie poczytam, bo sonda i jej wlasciwosci bardzo mnie interesuja, no i chce wiedziec bo jeszcze czeka mnie powrot autkiem do polski. Pozdrawiam
Combat
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 11:43
Posty: 14
Skąd: Tarnow okolice :)
Auto: Mazda 323f
Rok: 2002
1.4 Bendzyna 16V
Hatchback

Postprzez alan78 » 12 lis 2011, 00:59

Moze ktos wrzucic fotke gdzie dokladnie znajduje sie druga sonda o ktorej mowa powyzej ? U mnie tez wywala check od błędu P0420, zaczne od wstawienia tulejki, ale nie robilem tego nigdy wiec pytam dla swietego spokoju. Zrobie to sam, bo warunki warsztatowe posiadam w domu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez pikaczu2000 » 12 lis 2011, 22:14

Widze ze moj temat powraca :)
Tak wiec napisze co mi sie przydazylo miedzy czasie.
otoz blad i kontrolka check engin pojawialy mi sie dosc czesto. Kasowalem je sporadycznie myslac o wymianie katalizatora. Tak myslalem a czas mijal i otoz zauwazylem ze czas pomiedzy kolejnym pojawieniem sie zapalonej kontroli zwiekszal sie. Ostatnio skasowalem jakies 9 miesiecy temu, blad po nalaniu E95 na taniej stacji paliwa. W miare mozliwosci trzymalem silnik na wysokich obrotach i lalem E98, miedzyczasie zapodalem kilka razy jakies specyfiki STP do czyszczenia wtryskiwaczy majac nadzije ze pomoga sadzie.
Co do samej sady odpowiedzialenj za bledy dostepna jest ona od spodu silnika.
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 17:41
Posty: 21
Skąd: Krakow
Auto: 323F BJ, 1.6 sporty, 2001 r.

Postprzez alan78 » 18 lis 2011, 18:04

Trafiony zatopiony – bład P0420 przyczynił sie do tego ze wymontowalem katalizator celem oględzin i faktycznie – wypalona dziura srednicy ok 3cm w siateczce dolnej.
Wymienilem kata na sprawny ( jakis z demontażu ) skasowalem bład i cisza.... Zrobilem juz 400km i zadnego CHECK-a nie ma :D
Wczesniej po skasowaniu błędu pojawial sie on ponownie niemal natychmiast.
Wiec w moim przypadku diagnoza z błedem P0420 była trafiona w 100%

Tak wyglądała diagnoza po podpięciu komputera do samochodu:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Stary katalizator oddałem do skupu – poszedl za 190 PLN <spoko>
Ostatnio edytowano 8 gru 2011, 11:09 przez alan78, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez dembol » 19 lis 2011, 12:24

Ja sobie z tym poradziłem w inny sposób – nie stać mnie na nowy katalizator, więc po prostu kupiłem dystansik który odsunął drugą sondę lamda od spalin (20 zł). Od 10 tyś km mam ciszę :) Wiem że lepiej byloby wymienić katalizator, ale dowiadywałem się o cenę nowych to mi gdzieś policzyli 900 zł z wymianą, więc zrezygnowałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez gurcik » 28 lis 2011, 19:30

przez dembol » 19 lis 2011, 11:24

Ja sobie z tym poradziłem w inny sposób – nie stać mnie na nowy katalizator, więc po prostu kupiłem dystansik który odsunął drugą sondę lamda od spalin (20 zł). Od 10 tyś km mam ciszę

Czy mógłbyś podać jakie wymiary ma mieć ten dystans i czy posiadał gwint żeby go skręcić czy musiales go wspawac? Mam dostęp do dobrego tokarza to by mi wytoczyl. Ewentualnie gdzie można ten dystans kupić? Chociaż mam silnik 1.8 to myślę że tu różnicy w budowie nie będzie <spoko>
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 08:03
Posty: 5
Skąd: Jastarnia
Auto: Premacy 1,8 Pb 2003, 101KM, LPG- STAG 300 Premium,+HANA2000+AC R01

Postprzez Sewer » 26 wrz 2012, 16:55

Kurde dzis zonie zapalila sie kontrolka silnika – co ciekawe jak jechala na benzynie ( akurat nie bylo gazu) . Auto wyraznie oslablo – jakby mialo z 60 KM . Pojechalem do mechanika i P0420 :(
Mowi sonda albo katalizator .. Narazie skasował bład i tyle – auto jezdzi OK . Patent z dystansem działa w przypadku katalizatora i bj-tki ? a jesli to sonda to jakie koszta?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 11:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez xedos1972 » 26 wrz 2012, 18:32

uniwersalna sonda denso np. do silnika 1.5 ZL to około 200 zł wymieniałem z 3 miesiące temu . ty masz dwie przed katem i za katem. boscha ta przed katem 220 zł a za katem 270 zł ale denso powinno być tańsze .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez tower » 24 sie 2013, 21:08

Czy ktoś może podać wymiary dystansu jaki trzeba zastosować na sondzie żeby oszukać komputer i pozbyć się tego błędu?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez arturchris » 25 sie 2013, 15:42

Znalazłem na innym forum : " Wykręć lambdę, zmierz suwmiarką średnicę i dobierz sobie ze 2 podkładki grubości ok 2mm i załóż i na to nakręć sondę. Zrobi to dystans i sonda nie będzie omiatana taką ilością spalin. Koszt 2 pln za dwie podkładki. Ja mam tak u siebie. " . Może to coś pomoże małym kosztem.
Mazda 121DB/1991 7lat teraz 323F BJ 1.6 / 2001
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2013, 21:17
Posty: 28
Skąd: Poznań/Puszczykówko
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 2001

Postprzez mikejmikej » 28 paź 2014, 22:29

Witam, mam problem mianowicie auto na ciepłym silniku strasznie szarpie i przerywa na niskich obrotach. po podłączeniu do komputera wyświetla błą p0420 o niewydolności kata. Wymieniałem też juz drugą sondę na denso bo on anie działała. Kiedyś pojawił mi się również błą spalania na 3 cylindrze ale zamieniłem cewki miejscami i teraz po pojawieniu sie kontrolki jest tylko p0420. Czy ktoś miał podobny przypadek???? z góry dzięki za pomoc. MAzda 323f BJ 2002r 1,6 benzyna
mikejmikej
 

Postprzez xedos1972 » 29 paź 2014, 09:38

ja bym zaczął od cewki ,któraś z nich już siada i ze wzrostem temperatury jej wydajność spada ,konsekwencją jest błąd P0420 złe spalanie ,uszkodzony kat można zminimalizować wstawiając tulejkę dystansowa w drugą sondę lub wymiana , choć przyczyn tego błędu może być więcej :
– Trójdrożny katalizator
– Rura wydechowa
– Dolot ( nieszczelności)
– Wtryskiwacz paliwa może być uszkodzony lub nieszczelność
– Świece zapłonowe
– Niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu
– Moduł sterujący silnika
zresztą jak przeczytałeś ten temat to właśnie dotyczy tego błędu ,u ciebie występuje szarpanie i nie równa praca silnika i szukał bym właśnie w układzie zapłonowym ,świece sprawdzałeś ? ,identycznie wyglądają jeśli chodzi o spalanie ,bo to może naprowadzić na przyczynę .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez mikejmikej » 29 paź 2014, 18:19

Jeśli chodzi o świece to zostały wymienione na nowe irydowe denso dobrane po numerze VIN. Przypominam sobie również iż po tej wymianie przez jakis czas auto nie szarpało dopiero potem problem powrócił. Jeśli chodzi o układ zapłonowy to dziwi mnie również to iż po zamianie cewek miejscami nie pojawia mi się bląd wypadania zapłonu na 3-im cylindrze. Miałem nadzieje żę po wymianie pojawi mi sie n ainnym co skieruje podejrzenie na cewkę. Póki co brak narazie tego błędu (jedynie p0420)
mikejmikej
 

Postprzez jerrylos » 19 lis 2014, 22:43

cewka cewka cewka. zamien sie z kims. podobno cewki sa we wszytskich BJ takie same, roznia sie tylko dlugoscia tego gumowego przewodu/rurki co idzie od cewki w dol do swiecy. Jesli bedziesz sie zamienial z kims kto ma inna pojemnosc i nie bedzie pasowac, zamien sam ten wezyk/rurke :)
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2014, 15:48
Posty: 102 (2/0)
Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 SPORTIVE 2001
MAZDA 323F BG 1.6 '92

Postprzez Sewer » 9 lut 2015, 07:20

Od dwoch dni mam dziwna przypadlość , że MIGA mi kontrolka "engine check" – wiecie moze co jest grane? Niestety laptopa nie mam juz zeby podpiac samemu i spreawdzic a zwykle sie zapalala i tyle a teraz miga ..
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 11:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez thomson0073 » 19 lut 2015, 21:03

mikejmikej napisał(a):Jeśli chodzi o układ zapłonowy to dziwi mnie również to iż po zamianie cewek miejscami nie pojawia mi się bląd wypadania zapłonu na 3-im cylindrze. Miałem nadzieje żę po wymianie pojawi mi sie n ainnym co skieruje podejrzenie na cewkę.


Miałem podobny problem w swojej Bj-ce, sprawdź najpierw fajki od cewek. U mnie był też problem z zapłonem i zacząłem wymieniać cały zapłon. Wymieniłem też jedną cewkę i się dziurka w kieszeni zrobiła, więc zanim wymieniłem drugą auto pojechało do mechanika, który wymienił... tylko fajkę... za 30PLN a nie 300...
Z tego co kojarzę, to ta fajka pasuje z jakiegoś BMW ale niestety nie pamiętam jaki model. Można też chyba taką fajkę dokupić. :)

Pozdrawiam, i warto sprawdzić, bo dobre cewki do Bj-tki to ponad 6 stów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2014, 23:12
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 323F BJ
1998r.
1.5 88KM


W planach: Subaru Impreza '04

Postprzez mikejmikej » 6 maja 2015, 11:41

U mnie wymiana samych fajek ni epomogła, wymieniłem następnie jedną cewkę i nadal nic, auto nadal szrpie na ciepłym. Chyba czas na kolejną.
mikejmikej
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323