Witam,
Mam ze swoją Madzią taki problem:
– Silnik odpala normalnie, jednakże strasznie dymi po rozruchu z rury wydechowej
– Po przejechaniu jakiegoś dystansu auto przestaje palić na dwa cylindry, dość charakterystyczny dźwięk, Mazda zaczyna brzmieć jak traktor + moc spada o ok połowę, tak jakby wyrzucał się tryb awaryjny.
– Przed ruszeniem oczywiście auto pochodzi z 1-2 minuty na luzie zanim ruszę, żeby się płyny poruszały
– Po przejechaniu ok. 3-4 km auto wraca do normy i śmiga bez problemu.
– Zauważyłem że najczęściej wraca do normy gdy auto podskoczy na progu zwalniającym bądź wjadę w dziurę (Kochane Polskie drogi).
– Nie dzieje się to zawsze, lecz często (średnio 3 razy w tygodniu).
– Pierwszy raz się to stało po wymianie świec zapłonowych (raz, potem spokój na miesiąc)
– Miesiąc po wymianie świec został wymieniony olej, filtr oleju, filtr powietrza itp. <– raczej nie powiązane.
– Kilka razy udało mi się 'naprawić' ten problem prowizorycznie odłączając klemę i kasując błędy, jednakże dziś to nie podziałało.
Dzisiaj podłączyłem tester diodowy w złącze diagnostyczne, ale dioda mrygneła mi krótko tylko raz podczas załączania stacyjki (w innych tematach wyczytałem że oznajmia to brak błędów)
Badanie odbyło się po kasowaniu błędów, ale pomiędzy badaniem a kasowaniem pojawił się problem, więc powinno coś pokazać. Mimo to jeszcze to sobie sprawdzę przy następnej okazji.
Moje pytanie brzmi – Co to może być, od czego zacząć, gdzie szukać problemu?
Jeszcze nie byłem z tym u mechanika, liczę że bez niego się obędzie
Mazda 323F [ZL] 1.5b – Podczas jazdy przestaje palić na dwa cylindry
Strona 1 z 1
Sprawdź najpierw podstawowe rzeczy kable zapłonowe, cewki, układ paliwowy:pompe paliwa z filtrem(jest w zbiorniku paliwa), sam zbiornik czy jest czysty, wtryski, sonde lambde...przepływomierz....
Jak dymi Ci z rury? na czarno biało czy niebiesko?
Poza tym trochę tego było na forum....wystarczy poszukać no chociażby tu:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=180296
Jak dymi Ci z rury? na czarno biało czy niebiesko?
Poza tym trochę tego było na forum....wystarczy poszukać no chociażby tu:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=180296
sebek-71 napisał(a):Sprawdź najpierw podstawowe rzeczy kable zapłonowe, cewki, układ paliwowy:pompe paliwa z filtrem(jest w zbiorniku paliwa), sam zbiornik czy jest czysty, wtryski, sonde lambde...przepływomierz....
Jak dymi Ci z rury? na czarno biało czy niebiesko?
Poza tym trochę tego było na forum....wystarczy poszukać no chociażby tu:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=180296
Ale chłop z tego tematu sobie nie poradził z tym i wymienił silnik, a tego chciałem uniknąć .
Z resztą w innych tematach zazwyczaj jakieś błędy się pojawiały, a u mnie nie stąd też nowy temat.
@Update
A więc chyba znalazłem problem.
W pierwszej kolejności wymieniłem przepływomierz (podobna rzecz działa mi się w mojej poprzedniej Maździe więc poszedłem za przeczuciem)
Niestety to nie było to.
Teraz wyczaiłem sobie, gdy auto znowu zaczęło mi świrować – Obstukałem sobie kluczem wszystkie elementy elektryczne czy wtyczki jakie znalazłem
Zacząłem od przepływomierza, potem przepustnica, następnie prawa cewka i na końcu lewa... BINGO!
Po 3-4 lżejszych stuknięciach w lewą cewkę dźwięk auta wrócił do normy i kontrolnie się kawałek nim przejechałem – Wszystko działa
Dla pewności odczekałem jeszcze do następnego razu jak Madzia zacznie świrować i tym razem wykonałem tylko jedno mocne puknięcie w lewą cewkę.
Teraz tylko wymienić tę cewkę na nową...
- Od: 26 lis 2018, 20:52
- Posty: 3
- Auto: Mazda 323F '99r [BJ] ZL
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości