naprawa rury dolotowej powietrza (fotorelacja)

Postprzez kubi2410 » 6 cze 2012, 15:24

Ja kupowałem w Tedgumie do swojego ZM i pasowała idealnie zapłaciłem z przesyłką 110zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 15:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

PostTen post został usunięty przez DreD 20 lis 2012, 23:51.

Postprzez DreD » 20 lis 2012, 23:52

a tutaj jest do zl tylko za 130 zł ;/ http://allegro.pl/przewod-filtra-powiet ... 51130.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2012, 12:58
Posty: 42
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL

Postprzez rav 75 » 21 lis 2012, 05:50

Nerwy mnie wzięły,bo ciągle coś z dolotem. Podglądając forum starą rurę naprawiłem wykorzystując rurę karbowaną od Skody (pasowała idealnie,koszt 23 złote plus 2 obejmy ślimakowe – 10 złotych),wszystko działało ale: gdzieś i tak zasysał lewe powietrze i troszkę brakowało mu mocy na "samym dole". 2 tygodnie temu zdecydowałem się kupić nową rurę, oczywiście w ted-gumie były po 142 zł,ale ze dwa dni,później się pokazały w inter carsie,5 złotych drożej,kupiłem,zamontowałem,pasuje idealnie,problemy znikły,mam nadzieję że bezpowrotnie.
rav 75
 

Postprzez DreD » 24 lis 2012, 16:50

No to na dobry początek pokleiłem izolacją oO
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2012, 12:58
Posty: 42
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL

Postprzez Marek 161BD081 » 24 lis 2012, 17:49

U mnie już chyba ze 2 lata jest poklejona taśmą samowulkanizującą i trzyma się nadal.
Więc nie zamierzam kupować nowej.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

PostTen post został usunięty przez black_pablo 8 lut 2013, 12:02.
Powód: to nie jest dział sprzedam

Postprzez czah666 » 17 cze 2013, 08:39

Ja korzystając z opisów kolegów wprowadziłem małe uproszczenie i zrobiłem to tak :
uciąłem z oryginalnego przewodu harmonijkę pozostawiając sobie tylko tą część która przychodzi od strony przepustnicy ( ta z tym wejściem od odmy) -reszta poszła do kosza.
Dokupiłem zalecaną w poprzednich postach harmonijkę od skody felicji 1.3 , jedna opaskę zaciskową. Uciąłem sobie kawałek tak ok 30mm rury fi60 (taki szeroki zeby 2 opaski weszły obok siebie.
Rure fi 60 włożyłem do oryginalnego węża tak zęby polowa wystawała i nałożyłem na ta polowe dokupionego węża od skody, dwie opaski na to i gotowe.

Podsumowując zmniejszyłem czas pracy do dorobienia tylko 1 kawałka rurki fi60 i do ciecia tylko w jednym miejscu oryginalnej rury.

koszt – 29zl za rure od skody + koszt 2 opasek ( ja akurat miałem wiec nie kupowałem)
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 22:09
Posty: 157 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez Marek 161BD081 » 17 cze 2013, 14:08

Wrzuć fotki jak to wygląda :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez norten18 » 26 wrz 2013, 10:12

Witam,
w moim przypadku po kupnie auta zauważyłem, że przewód powietrza jest zaizolowany jakimś dziwnym materiałem przez mechanika. Strasznie sztywno to jest połączone co powoduje problemy przy wymianie obudowy filtra. Po zdjęciu klamry od pokrywy nadal mam problem z podniesieniem tego ustrojstwa, aby wymienić filtr. Ta cała obudowa jest strasznie sztywno przymocowana.
Jakieś wskazówki ? Autko mam od niedawna, silnik 1.5 16 V Z5.
Model Mazda 323 BA.

Pozdrawiam
Mazda(BA) 323 1.5s 16V 88KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 09:18
Posty: 112
Skąd: Wrocław/Zgorzelec
Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 26 wrz 2013, 11:53

Nawet jak jest cała guma to jest ona raczej dosyć sztywna więc wymiana filtra powietrza jest nieco utrudniona.
Najważniejsze aby to połączenie między przepływomierzem a przepustnicą było szczelne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez norten18 » 26 wrz 2013, 12:02

Czyli trzeba wykręcić rurę dolotu powietrza-odkręcając dwie spinki i wtedy się zabierać za wymianę filtra ?
Bo inaczej chyba się tego ustrojstwa nie da podnieść aby dojść do filtra.
Mazda(BA) 323 1.5s 16V 88KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 09:18
Posty: 112
Skąd: Wrocław/Zgorzelec
Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 26 wrz 2013, 12:10

U mnie też ciężkawo jest się dostać do tego ale przecież wymiany wkładu filtra nie robisz co tydzień :)

PS. i uzupełnij profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez norten18 » 26 wrz 2013, 13:52

a czy przy wymianie filtra wystarczy odkręcić tylko zapinkę rury do filtra powietrza z jednej strony i już reszta pójdzie ok ? Będzie na tyle luzu by otworzyć tą nieszczęsną pokrywe filtra czy jeszcze gdzies jest to przymocowane ?
Aktualnie nie mam tego przed oczami, jak wroce z pracy to się z tym pomęcze.
Mazda(BA) 323 1.5s 16V 88KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 09:18
Posty: 112
Skąd: Wrocław/Zgorzelec
Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995

Postprzez pb1984 » 16 paź 2013, 17:12

a ja zrobiłem to w taki sposób jak na foto, koszt naprawy 19zł, szczelność jak na chwilę obecną wzorowa
Załączniki
rura filtra.jpg
uszczelnienie rury filtra powietrza
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2013, 07:07
Posty: 14
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 benz 88KM, rok 2000

Postprzez darkopolo1 » 12 lip 2015, 17:07

Siema. Wiem że temat trochę stary, ale czy to jest opaska termokurczliwa czy jakaś guma?
Początkujący
 
Od: 26 paź 2011, 08:56
Posty: 9
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 323F BJ 1999r. + LPG stag 300 plus

Postprzez Marek 161BD081 » 12 lip 2015, 19:14

To powyżej to raczej termokurcz.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez marecki26 » 3 sty 2016, 17:39

pb1984 napisał(a):a ja zrobiłem to w taki sposób jak na foto, koszt naprawy 19zł, szczelność jak na chwilę obecną wzorowa

Gdzie można kupić taki termokurcz ?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 13:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 3 sty 2016, 19:23

Idź do hurtowni z materiałami elektrycznymi s tam kupisz (ew. zamówisz sobie).
Jedyny problem, że zwykle to w metrowych odcinkach sprzedają.
Inne źródło to portale aukcyjne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez aqaz » 17 lip 2019, 10:22

https://allegro.pl/oferta/waz-przewod-p ... witemShare

Po 37zl nowe są na allegro gdyby ktoś potrzebował:–)
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323