Witam. Zauważyłem w mojej maździe dziwny dźwięk między 4500 a 5000 obrotów. Wszystko chodzi elegancko na niższych i wyższych obrotach. Jedynie w tym zakresie 500 obrotów pomiędzy 4500 a 5000 jest głośny dźwięk jak by dzwonienie starego telefonu. Co może być przyczyną?
Po zakupie był delikatny wyciek i mechanik wymienił zimeringi z przodu korby, wycieku nie ma ale jest ten dźwięk. Silnik zbiera się elegancko, przy dodawaniu gazu jak wchodzi w ten zakres obrotów jest to słyszalne i potem jak puszczę gaz i obroty spadają znowu przechodząc przez ten zakres to słychać metaliczne dzwonienie tak jak by.
dziwny dzwięk między 4500 a 5000 obrotów
Strona 1 z 1
Wejdź pod samochód, pewnie dzwoni Ci osłona termiczna wydechu. Bądź tłumik któryś się wypalił i takie są efekty. To jest tzw rezonans. Najpewniej będzie wjechać na kanał. Ty siedź w samochodzie a druga osoba pod auto i nasłuchuje co się dzieje i skąd dobiegają dźwięki.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Ok po niedzieli tak zrobię. A generalnie zanim spróbuję to ustalić można jeździć? Mechanik mi też wspomniał, że to rezonans ale musiałem auto odebrać i nie było czasu na ustalenie dokładnej przyczyny.
Zastanawia mnie dlaczego akurat pomiędzy 4500-5000 obrotów takie coś występuje. Staram się jeździć ekonomicznie i podczas jazdy praktycznie nie przekraczam 3000 w skrajnym przypadku 3500 obrotów.
Zastanawia mnie dlaczego akurat pomiędzy 4500-5000 obrotów takie coś występuje. Staram się jeździć ekonomicznie i podczas jazdy praktycznie nie przekraczam 3000 w skrajnym przypadku 3500 obrotów.
- Od: 22 lis 2012, 18:50
- Posty: 13
- Auto: 323f BJ 1.6 98KM sportive 2003r
Napiszę pod koniec tygodnia bo nie wiem kiedy będę miał możliwość wjechania na kanał. Mechanik wspomniał mi, że może to być od katalizatora. Spróbuję ustalić sam jak się nie uda to odstawie na warsztat. Jak ustalisz szybciej to też napisz.
- Od: 22 lis 2012, 18:50
- Posty: 13
- Auto: 323f BJ 1.6 98KM sportive 2003r
Ja mam to dzwonienie równiutko na 2500. Jak jest 100 więcej lub mniej to cisza. Mam wrażenie jak by to było z pod maski z prawej strony na zewnątrz tego nie słychać tylko wewnątrz kabiny.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
u mnie wpada w rezonans osłona kolektora – jest przerdzewiała i ledwo się trzyma na tych 3 śrubkach...
Tyle, że u mnie jest taki gwizd metaliczno syczący narastający wraz z obrotami od 4,2 do odcięcia .
Tyle, że u mnie jest taki gwizd metaliczno syczący narastający wraz z obrotami od 4,2 do odcięcia .
Mam to samo, dokładnie przy 4500 RPM. Zauważyłem to przy zakupie, mechanik u którego byłem sprawdzić autko przed zakupem powiedział, że to osłona tłumika środkowego wpada w rezonans i że wystarczy ją czymś przymocować. Kupiłem obejmy ale jakoś nie mogę się zebrać żeby wjechać na kanał.
- Od: 6 wrz 2012, 03:15
- Posty: 38
- Auto: 323f BJ 1.6 2002
Potwierdzam co napisał kolega wyżej. Nie przeszkadzało mi to ale dziś miałem wolne więc postanowiłem wjechać na kanał i zobaczyć od spodu po zimie. Przy okazji sprawdziłem skąd dobiega dzwonienie i okazało się, że tylna obejma osłony termicznej przerdzewiała i odpadła. Na stacji benzynowej kupiłem nowy zacisk za 1.6 zł i po 5 minutach roboty zero rezonansu
Więc jeżeli komuś pojawia się rezonans przy obrotach, w których osiągamy max moc warto zajrzeć samemu, czy to nie obejma albo osłona. Banalnie proste do zrobienia więc może komuś zaoszczędzić z 50 zł u mechanika 
Pozdrawiam.
//EDIT:
Swoją drogą borykam się z jeszcze jednym problemem. Stuki tak jak by z pod deski rozdzielczej w okolicy przedniej szyby (tak jakby pomiędzy kierownicą a nadmuchami z szyby) na dziurach. Strasznie dokuczało mi zimą teraz jak mrozy trochę puściły w zasadzie problem się uspokoił. Co może być przyczyną?? Ktoś w temacie od mazdy 626 o czymś podobnym pisał. Ale w 323 to może być inna przyczyna?? Zero drgań w kierownicy, i wszystko związane z zawieszeniem też wykluczyłem wiec nie mam pojęcie co może powodować te stuki i skrzypy na dziurach dochodzące z tamtego miejsca.
Pozdrawiam.
//EDIT:
Swoją drogą borykam się z jeszcze jednym problemem. Stuki tak jak by z pod deski rozdzielczej w okolicy przedniej szyby (tak jakby pomiędzy kierownicą a nadmuchami z szyby) na dziurach. Strasznie dokuczało mi zimą teraz jak mrozy trochę puściły w zasadzie problem się uspokoił. Co może być przyczyną?? Ktoś w temacie od mazdy 626 o czymś podobnym pisał. Ale w 323 to może być inna przyczyna?? Zero drgań w kierownicy, i wszystko związane z zawieszeniem też wykluczyłem wiec nie mam pojęcie co może powodować te stuki i skrzypy na dziurach dochodzące z tamtego miejsca.
- Od: 22 lis 2012, 18:50
- Posty: 13
- Auto: 323f BJ 1.6 98KM sportive 2003r
U mnie tez pojawiło się takie stukanie z przedniej lewej strony.A niedawno robiłem przegląd i na szarpaku zero luzów w zawieszeniu – wszystko OK
A może to np. górne łożysko kolumny mc phersona?? nie wiem czy to jest do wykrycia przy standardowym przeglądzie
A może to np. górne łożysko kolumny mc phersona?? nie wiem czy to jest do wykrycia przy standardowym przeglądzie
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość