dziwny dzwięk między 4500 a 5000 obrotów

Postprzez luqas » 24 lis 2012, 16:24

Witam. Zauważyłem w mojej maździe dziwny dźwięk między 4500 a 5000 obrotów. Wszystko chodzi elegancko na niższych i wyższych obrotach. Jedynie w tym zakresie 500 obrotów pomiędzy 4500 a 5000 jest głośny dźwięk jak by dzwonienie starego telefonu. Co może być przyczyną?

Po zakupie był delikatny wyciek i mechanik wymienił zimeringi z przodu korby, wycieku nie ma ale jest ten dźwięk. Silnik zbiera się elegancko, przy dodawaniu gazu jak wchodzi w ten zakres obrotów jest to słyszalne i potem jak puszczę gaz i obroty spadają znowu przechodząc przez ten zakres to słychać metaliczne dzwonienie tak jak by.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2012, 18:50
Posty: 13
Auto: 323f BJ 1.6 98KM sportive 2003r

Postprzez ewemarkam » 24 lis 2012, 18:37

Wejdź pod samochód, pewnie dzwoni Ci osłona termiczna wydechu. Bądź tłumik któryś się wypalił i takie są efekty. To jest tzw rezonans. Najpewniej będzie wjechać na kanał. Ty siedź w samochodzie a druga osoba pod auto i nasłuchuje co się dzieje i skąd dobiegają dźwięki.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez luqas » 24 lis 2012, 19:00

Ok po niedzieli tak zrobię. A generalnie zanim spróbuję to ustalić można jeździć? Mechanik mi też wspomniał, że to rezonans ale musiałem auto odebrać i nie było czasu na ustalenie dokładnej przyczyny.

Zastanawia mnie dlaczego akurat pomiędzy 4500-5000 obrotów takie coś występuje. Staram się jeździć ekonomicznie i podczas jazdy praktycznie nie przekraczam 3000 w skrajnym przypadku 3500 obrotów.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2012, 18:50
Posty: 13
Auto: 323f BJ 1.6 98KM sportive 2003r

Postprzez niqos » 24 lis 2012, 19:25

daj znac jak znajdziesz co to jest bo ja mam to samo:) pozdro
ZYCIE JEST PO TO, BY JEŹDZIĆ NA MOTO !!!
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2012, 11:17
Posty: 53
Skąd: FREDRIKSTAD
Auto: MAZDA 323 S, 1.6 16V, 2001
MAZDA 2 BL 2.0 2015

Postprzez luqas » 24 lis 2012, 20:10

Napiszę pod koniec tygodnia bo nie wiem kiedy będę miał możliwość wjechania na kanał. Mechanik wspomniał mi, że może to być od katalizatora. Spróbuję ustalić sam jak się nie uda to odstawie na warsztat. Jak ustalisz szybciej to też napisz.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2012, 18:50
Posty: 13
Auto: 323f BJ 1.6 98KM sportive 2003r

Postprzez Bo_Lo » 24 lis 2012, 21:52

mam tak samo krotko przed odcinka :P
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4382 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez niqos » 24 lis 2012, 22:25

ja to bede mogl dopiero w swieta sprawdzic:)
ZYCIE JEST PO TO, BY JEŹDZIĆ NA MOTO !!!
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2012, 11:17
Posty: 53
Skąd: FREDRIKSTAD
Auto: MAZDA 323 S, 1.6 16V, 2001
MAZDA 2 BL 2.0 2015

Postprzez kubi2410 » 26 lis 2012, 15:03

Ja mam to dzwonienie równiutko na 2500. Jak jest 100 więcej lub mniej to cisza. Mam wrażenie jak by to było z pod maski z prawej strony na zewnątrz tego nie słychać tylko wewnątrz kabiny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez wtyku » 27 lis 2012, 00:52

u mnie wpada w rezonans osłona kolektora – jest przerdzewiała i ledwo się trzyma na tych 3 śrubkach...
Tyle, że u mnie jest taki gwizd metaliczno syczący narastający wraz z obrotami od 4,2 do odcięcia .
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez wodzu607 » 2 gru 2012, 21:03

u mnie po poprace rury przy końcowym tlumniku puscil spaw na wieszaku za katalizatorem i dzwoni jak jasna cholera niby nic specjalnego sie nie dzieje ale jak rura wpadnie w rezonans to jade jak koscielny... :|
Początkujący
 
Od: 15 sty 2011, 10:32
Posty: 4
Auto: mazda 323F BJ 1998 poj 1,5

Postprzez Farmer93 » 9 gru 2012, 11:04

Mam to samo, dokładnie przy 4500 RPM. Zauważyłem to przy zakupie, mechanik u którego byłem sprawdzić autko przed zakupem powiedział, że to osłona tłumika środkowego wpada w rezonans i że wystarczy ją czymś przymocować. Kupiłem obejmy ale jakoś nie mogę się zebrać żeby wjechać na kanał.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 03:15
Posty: 38
Auto: 323f BJ 1.6 2002

Postprzez luqas » 29 mar 2013, 20:30

Potwierdzam co napisał kolega wyżej. Nie przeszkadzało mi to ale dziś miałem wolne więc postanowiłem wjechać na kanał i zobaczyć od spodu po zimie. Przy okazji sprawdziłem skąd dobiega dzwonienie i okazało się, że tylna obejma osłony termicznej przerdzewiała i odpadła. Na stacji benzynowej kupiłem nowy zacisk za 1.6 zł i po 5 minutach roboty zero rezonansu :) Więc jeżeli komuś pojawia się rezonans przy obrotach, w których osiągamy max moc warto zajrzeć samemu, czy to nie obejma albo osłona. Banalnie proste do zrobienia więc może komuś zaoszczędzić z 50 zł u mechanika :)

Pozdrawiam.

//EDIT:

Swoją drogą borykam się z jeszcze jednym problemem. Stuki tak jak by z pod deski rozdzielczej w okolicy przedniej szyby (tak jakby pomiędzy kierownicą a nadmuchami z szyby) na dziurach. Strasznie dokuczało mi zimą teraz jak mrozy trochę puściły w zasadzie problem się uspokoił. Co może być przyczyną?? Ktoś w temacie od mazdy 626 o czymś podobnym pisał. Ale w 323 to może być inna przyczyna?? Zero drgań w kierownicy, i wszystko związane z zawieszeniem też wykluczyłem wiec nie mam pojęcie co może powodować te stuki i skrzypy na dziurach dochodzące z tamtego miejsca.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2012, 18:50
Posty: 13
Auto: 323f BJ 1.6 98KM sportive 2003r

Postprzez pawel_krak » 1 kwi 2013, 20:19

U mnie tez pojawiło się takie stukanie z przedniej lewej strony.A niedawno robiłem przegląd i na szarpaku zero luzów w zawieszeniu – wszystko OK
A może to np. górne łożysko kolumny mc phersona?? nie wiem czy to jest do wykrycia przy standardowym przeglądzie
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez EPA » 26 mar 2017, 21:49

pewnie blacha na tłumiku
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2014, 22:10
Posty: 39 (2/0)
Auto: mazda 323f BJ POLIFT
ROK 2000 POJ.1.6BENZYNA SILNIK ZL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323