Chciałbym prosić o pomoc, ponieważ często jeżdżę z dzieckiem a takie coś może spowodować zapalenie się auta czego chciałbym uniknąć.
Otóż w dniu wczorajszym jadąc autem, Mazda strzeliła mi na gazie podczas ruszania (niestety nie mam sekwencji tylko zwykłą instalację) i zgasła. Podczas ponownej próby odpalenia znów był strzał i pojawił się dym spod maski. Na początku nie zauważyłem skąd, ale jak dojechałem pod blok zacząłem grzebać. Otóż spalił mi się przewód masowy idący od punktu 1 do puntu 2 jak na poniższym foto. Przewód był w oryginalnej wiązce.
https://skydrive.live.com/?cid=1471b078d02ccba3&id=1471B078D02CCBA3!358&Bsrc=Share&Bpub=SDX.SkyDrive&sc=Photos&authkey=!As9EOn_ndGV9IEM#cid=1471B078D02CCBA3&id=1471B078D02CCBA3!356&sc=Photos&authkey=!As9EOn_ndGV9IEM
W punkcie 2 ten przewód jest zmostkowany z innymi dziewięcioma (wchodzi w 2 pin), jednak żaden inny kabel nie ucierpiał. Tylko ten jeden się spalił.
https://skydrive.live.com/?cid=1471b078d02ccba3&id=1471B078D02CCBA3!358&Bsrc=Share&Bpub=SDX.SkyDrive&sc=Photos&authkey=!As9EOn_ndGV9IEM#cid=1471B078D02CCBA3&id=1471B078D02CCBA3!354&sc=Photos&authkey=!As9EOn_ndGV9IEM
Przewód został spalony całkowicie i na szczęście auto się nie zapaliło
https://skydrive.live.com/?cid=1471b078d02ccba3&id=1471B078D02CCBA3!358&Bsrc=Share&Bpub=SDX.SkyDrive&sc=Photos&authkey=!As9EOn_ndGV9IEM#cid=1471B078D02CCBA3&id=1471B078D02CCBA3!355&sc=Photos&authkey=!As9EOn_ndGV9IEM
Jak wcześniej wspomniałem, po spaleniu się przewodu dojechałem jeszcze pod blok (około 1km). Pod blokiem jak rozprułem wiązkę i odciągnąłem ten przewód od innych, odpaliłem samochód i bez problemu działał na benzynie oraz na gazie. Przewód nie grzał się.
Pytanie teraz moje jest takie. Czy ktoś orientuje się co mogło to spowodować ? Drugie pytanie, to czy ktoś orientuje się za co odpowiadają przewody w tej kostce, gdzie połączone jest 10 tych kabli masowych ?
Planuję teraz przejrzeć wszystkie przewody czy nie stopiło gdzieś izolacji (masowy poprzyklejał się do innych). Tam gdzie stopiło lekko izolację – zaizolować. Ten masowy puścić poza wiązką. Niestety nadal istnieje obawa, że znów gdzieś to zwarcie może pójść.
Dodam, że w sobotę miałem naprawiany rozrusznik. Jednak nie jestem w stanie sobie wyobrazić, że to właśnie on mógł zrobić.
Z góry dziękuję za pomoc.
[edit]
Dziś trochę pogrzebałem i okazało się, że jak nie ma podłączonego tego przewodu masowego który się spalił, to rozrusznik nie reaguje. Jak tylko podłaczę nowy przewód, to rozrusznik kręci a przewód zaczyna się kopcić.
Wynika z tego, że rozrusznik korzysta z tego przewodu masowego a powinien chyba z tego grubego ?
Spalony przewód masowy – Mazda 323F bj 1,5 '99
Strona 1 z 1
Nie wiem dokładnie ale chyba wiązka silnika ma jedną masę. Jeśli są dwie tzn jedna główna (plecionka od silnika do karoserii) a druga po prostu w wiązce sterownika silnika, Zlokalizuja główną masę i sprawdź jej stan, jeśli będzie ok to odkręć, wyczyść śruby mocujące, nakrętki podkadki itp pilnikiem i podłącz. Szczerze to nie wiem jak wygląda połączenie masy silnika z karoserią, przypuszczam że jest to jakaś plecionka miedziana.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość