Spalony przewód masowy – Mazda 323F bj 1,5 '99

Postprzez rabson » 17 cze 2013, 09:04

Chciałbym prosić o pomoc, ponieważ często jeżdżę z dzieckiem a takie coś może spowodować zapalenie się auta czego chciałbym uniknąć.

Otóż w dniu wczorajszym jadąc autem, Mazda strzeliła mi na gazie podczas ruszania (niestety nie mam sekwencji tylko zwykłą instalację) i zgasła. Podczas ponownej próby odpalenia znów był strzał i pojawił się dym spod maski. Na początku nie zauważyłem skąd, ale jak dojechałem pod blok zacząłem grzebać. Otóż spalił mi się przewód masowy idący od punktu 1 do puntu 2 jak na poniższym foto. Przewód był w oryginalnej wiązce.

https://skydrive.live.com/?cid=1471b078d02ccba3&id=1471B078D02CCBA3!358&Bsrc=Share&Bpub=SDX.SkyDrive&sc=Photos&authkey=!As9EOn_ndGV9IEM#cid=1471B078D02CCBA3&id=1471B078D02CCBA3!356&sc=Photos&authkey=!As9EOn_ndGV9IEM

W punkcie 2 ten przewód jest zmostkowany z innymi dziewięcioma (wchodzi w 2 pin), jednak żaden inny kabel nie ucierpiał. Tylko ten jeden się spalił.

https://skydrive.live.com/?cid=1471b078d02ccba3&id=1471B078D02CCBA3!358&Bsrc=Share&Bpub=SDX.SkyDrive&sc=Photos&authkey=!As9EOn_ndGV9IEM#cid=1471B078D02CCBA3&id=1471B078D02CCBA3!354&sc=Photos&authkey=!As9EOn_ndGV9IEM

Przewód został spalony całkowicie i na szczęście auto się nie zapaliło

https://skydrive.live.com/?cid=1471b078d02ccba3&id=1471B078D02CCBA3!358&Bsrc=Share&Bpub=SDX.SkyDrive&sc=Photos&authkey=!As9EOn_ndGV9IEM#cid=1471B078D02CCBA3&id=1471B078D02CCBA3!355&sc=Photos&authkey=!As9EOn_ndGV9IEM

Jak wcześniej wspomniałem, po spaleniu się przewodu dojechałem jeszcze pod blok (około 1km). Pod blokiem jak rozprułem wiązkę i odciągnąłem ten przewód od innych, odpaliłem samochód i bez problemu działał na benzynie oraz na gazie. Przewód nie grzał się.

Pytanie teraz moje jest takie. Czy ktoś orientuje się co mogło to spowodować ? Drugie pytanie, to czy ktoś orientuje się za co odpowiadają przewody w tej kostce, gdzie połączone jest 10 tych kabli masowych ?

Planuję teraz przejrzeć wszystkie przewody czy nie stopiło gdzieś izolacji (masowy poprzyklejał się do innych). Tam gdzie stopiło lekko izolację – zaizolować. Ten masowy puścić poza wiązką. Niestety nadal istnieje obawa, że znów gdzieś to zwarcie może pójść.

Dodam, że w sobotę miałem naprawiany rozrusznik. Jednak nie jestem w stanie sobie wyobrazić, że to właśnie on mógł zrobić.

Z góry dziękuję za pomoc.

[edit]
Dziś trochę pogrzebałem i okazało się, że jak nie ma podłączonego tego przewodu masowego który się spalił, to rozrusznik nie reaguje. Jak tylko podłaczę nowy przewód, to rozrusznik kręci a przewód zaczyna się kopcić.

Wynika z tego, że rozrusznik korzysta z tego przewodu masowego a powinien chyba z tego grubego ?
Początkujący
 
Od: 25 paź 2007, 22:28
Posty: 7
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ 1,5 V16+LPG `99

Postprzez ewemarkam » 21 cze 2013, 22:18

Nie wiem dokładnie ale chyba wiązka silnika ma jedną masę. Jeśli są dwie tzn jedna główna (plecionka od silnika do karoserii) a druga po prostu w wiązce sterownika silnika, Zlokalizuja główną masę i sprawdź jej stan, jeśli będzie ok to odkręć, wyczyść śruby mocujące, nakrętki podkadki itp pilnikiem i podłącz. Szczerze to nie wiem jak wygląda połączenie masy silnika z karoserią, przypuszczam że jest to jakaś plecionka miedziana.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez EPA » 26 mar 2017, 21:46

Bierze się to ze sładej masy np zaolejonej
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2014, 22:10
Posty: 39 (2/0)
Auto: mazda 323f BJ POLIFT
ROK 2000 POJ.1.6BENZYNA SILNIK ZL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323