Sprzęgło "bierze" wysoko 1.5

Postprzez Alex95 » 23 lis 2013, 01:54

Witam,
w mojej bejotce sprzęgło bierze dość wysoko. Czytałem, że to jest normalne, sprawdzałem sprzęgło czy się nie ślizga. Zatrzymałem się, 3 bieg, puszczam sprzęgło, samochód zgasł. Jednak da się to jakoś wyregulować i czy faktycznie w Waszych Mazdach jest to normalne? Bo w każdym innym samochodzie jest to objaw kończącego się sprzęgła. Trochę mnie to martwi, szczególnie, że np. na 2 biegu przy niższych obrotach, dużym obciążeniu samochód szarpie (przy puszczonym sprzęgle). Nie wiem czy to ma coś ze sobą wspólnego, dlatego wolę się upewnić czy wymiana elementu, który kosztuje 350zł + wymiana 400zł ma sens.
Z góry wielkie dzięki za odpowiedź :)
Początkujący
 
Od: 21 paź 2013, 19:13
Posty: 9
Skąd: Gliwice
Auto: 323F 1.5 16V '99

Postprzez gik » 29 lis 2013, 06:59

U mnie bierze po środku, podobno da się to regulować, gdzieś na forum jest jak to zrobić.
Jak nie ślizga to jeszcze jeździj, mi w hyundaiu też brało u samej góry, podczas wymiany silnika mechas powiedział, że tarcza na wykończeniu i chciał wymieniać, ale ja się uparłem, że nie i zrobiłem na niej grubo ponad 20 tys km i nic się nie zmieniło.

Wysłane z mojego HTC Vision
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez Alex95 » 3 gru 2013, 17:07

a no to super, dzieki :)
Początkujący
 
Od: 21 paź 2013, 19:13
Posty: 9
Skąd: Gliwice
Auto: 323F 1.5 16V '99

Postprzez Piotr Raczkowski » 10 gru 2013, 09:22

regulacja znajduje się na pompie dostęp z kabiny pod kierownicą było o tym albo w dziale gf lub cp
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Przemek323c » 10 gru 2013, 11:31

Tyle ze jesli bierze wysoko to pewnie tarcza juz wytarta i jak poregulujesz skonczy sie slizganiem. Tam tak naprawde jest regulacja luzu pedalu a nie wysokosci "brania" sprzegla.
Przemek323c
 

Postprzez gik » 10 gru 2013, 16:14

Zaraz się pewnie dowiesz, że kończące się sprzęgło bierze od samego dołu a nie od góry hihi chyba, że ten ktoś się doedukował i teraz mu wstyd....
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez Przemek323c » 10 gru 2013, 18:48

Nie wiem, czlowiek uczy sie cale zycie. Na moja logike wciskajac pedal rozlaczasz elementy cierne sprzegla. Regulacja wyglada tak, ze wkrecajac srube przy pedale uzyskujesz efekt lekkiego wcisniecia pedalu, czyli bedzie bralo jeszcze wyzej/zacznie sie slizgac albo w 2 strone – bedziesz mial luzny pedal.
Przemek323c
 

Postprzez EPA » 26 mar 2017, 21:44

Regulacja przy pedale sprzegła na kontre
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2014, 22:10
Posty: 39 (2/0)
Auto: mazda 323f BJ POLIFT
ROK 2000 POJ.1.6BENZYNA SILNIK ZL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323