Trzesie silnikiem, brak mocy, gasnie, wolne obroty

Postprzez dubackik. » 13 gru 2015, 17:56

Witam, pisze do Was z pytaniem. Mam problem z moja Mazda 323f 2002r 2.0 benzyna+lpg
Otoz wszystko zaczelo sie od tego ze auto po odpaleniu chodzilo tak jakby na 3 cylindry, po rozgrzaniu silnika obroty faluja jak szalone, teraz doszedl problem taki ze jadac do pracy auto sie tak jakby przydusilo i stracilo 3/4 mocy obroty dalej szaleja w dodatku przy zrzuceniu na luz spadaja prawie do 0 i auto potrafi nawet zgasnac. Noo ogolnie auto chodzi jak traktor nie da sie go wkrecic na wiecej niz 3,5 tysiaca obrotow. Swiece wymienione kable sa okej bo mi mechanik sprawdzal wczoraj wyczyscil mi tez przepustnice i silnik krokowy ale problem jest nadal taki sam. Silnikiem trzesie jakby zaraz mial wyskoczyc z pod maski. Czy problem moze byc z cewka zaplonowa albo moze silnik krokowy jest juz do wymiany? Prosze Was o pomoc poniewaz ja jestem calkiem zielony w tym temacie. <płacze>
Początkujący
 
Od: 13 gru 2015, 17:43
Posty: 5
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 benzyna+lpg

Postprzez Micha3l » 18 gru 2015, 14:27

Według mnie, objawy wskazują jednoznacznie na cewkę. Bardzo prostą metoda na sprawdzenie tego jest odłączanie na pracującym silniku pojedynczych przewodów zapłonowych od cewki. Jeśli po odłączeniu któregokolwiek nie będzie zmiany, tzn silnik będzie pracował jak przed odłączeniem. To wadliwa jest na 99% cewka. Ale dla stuprocentowej pewności należy zamienić cewki miejscami i sprawdzić, ponownie wyciągając pojedynczo przewody zapłonowe. Jeśli znów brak zmiany w pracy silnika będzie dotyczył tej samej cewki, to sprawa jest już jasna.

UWAGA:przewody należy wyciągać zdecydowanie/szybko aby szybko przerwać łuk elektryczny powstający miedzy cewką, a przewodem. Dobrze tez założyc do tego gumowe rękawice, lub możliwe daleko końca chwytać przewód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez zadra » 20 gru 2015, 03:09

Oraz nie dotykać żadną częścią ciała karoserii samochodu,silnika ani żadnego z podzespołów.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3325 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Damian68 » 20 gru 2015, 17:09

Miałem podobne objawy . Ustąpiły po wymianie cewek i rury dolotowej powietrza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez zadra » 2 sty 2016, 23:36

poradziłeś sobie?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3325 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Damian68 » 2 sty 2016, 23:48

Pytają i znikają . <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez dubackik. » 12 sty 2016, 01:24

Poradzilem poradzilem, pomogla wymiana cewki. Wielkie dzieki za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 13 gru 2015, 17:43
Posty: 5
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 benzyna+lpg

Postprzez Damian68 » 12 sty 2016, 12:00

No to gitara
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez zadra » 21 lut 2016, 22:32

masz może jeszcze starą cewkę?
Mógłbyś mi napisać, czy cewka posiada(w fajce) kapturek który obejmuje trzpień świecy?
kupiłem fajkę(jeszcze zapakowana fabrycznie) i fajka posiada tylko "sprężynkę" natomiast nie ma "kapturka"
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3325 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Hannya » 21 lut 2016, 22:56

Ostatnio montowałem nowiutkie NGK i z tego co pamiętam w środku miały tylko sprężynkę. Nie kojarzę żeby przy montażu było charakterystyczne "wskoczenie" cewki na świecę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2015, 23:23
Posty: 29 (1/0)
Auto: Mazda 323f exclusive BJ 2002 1.6
Fiat 125p lux 1.5 1986

Postprzez zadra » 23 lut 2016, 00:11

myślałem,że mi coś innego wysłali...
Dziwna sprawa.. starą fajkę "zmodyfikowałem" rozciągając sprężynkę, zmieniając sposób wprowadzenia jej do fajki oraz sposób realizacji styku sprężynki z wyjściem cewki...
Wszystko dlatego, że po zdjęciu fajki nie zobaczyłem "kapturka". Praca silnika wyraźnie się poprawiła, więc dotychczasowy sposób podłączenia dopadła jakaś starcza choroba...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3325 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323