Piszczy pasek

Postprzez Dovahkriis » 10 sty 2015, 18:41

Witam.
Panowie, mam problem. Ostatnio strzelił mi pasek od alternatora, piszczał długo no i poszedł w końcu. Wymieniłem od razu oba, cieszyłem się, że w końcu nie będzie mi piszczał, aaaaaaaale niee, niestety, po jednym dniu, pasek znowu zaczął piszczeć. Fakt faktem, jest mokro, pada cały czas itd. ale jednak nowy pasek i tak nie powinien. I teraz pytanie – co zrobić? Z regulacją napięcia paska od pompy będzie problem, bo mi się ta śruba ukręciła, aczkolwiek jak dla mnie oba są napięte tak jak należy. Proszę o rady i pomoc bo już mam dość tego piszczenia i wstydu :D
Dovahkriis
 

Postprzez jarekM78 » 10 sty 2015, 20:22

to musisz naprawić regulator napięcia paska
potem ponownie go założyć i naciągnąć pasek bo inaczej to <dupa>

PS. jak zdjąłeś pasek bez poluźnienia napinacza <co?> i jak go założyłeś <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2014, 21:15
Posty: 63 (2/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 24 (k8) 92 r poszła na żyletki
Teraz Mazda 1.8 V6 24 (K8) 94 :)

Postprzez El-Vis » 4 mar 2015, 22:16

Może znajdziesz rozwiązanie w moim poście:

viewtopic.php?f=463&t=121252

Miałem podobnie :)
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2009, 18:26
Posty: 65 (1/0)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 I MZR GG (po Lifcie) 2.3 166KM Hatchback 2005r.

Postprzez sztosik » 7 mar 2015, 22:23

Mam taka przypadlosc w samochodzie otoz po odpaleniu auta napiecie na akumulatorze wynosi 14V, natomiast po wlaczeniu np. ogrzewania tylnej szyby napiecia, lub klimatyzacji, chwilowo spada do 13V i piszcza paski po czym znowu jest 14V. Rowniez po zalaczeniu ogrzewania tylnej szyby delikatnie przygasaja swiatla mijania. Zdarzylo sie rowniez ze nie odpail i zgasał. Za drugim razem bez problemu. Paski mam oryginaly, akumulator 3 letni. Gdzie szukac przyczyny?
sztosik
 

Postprzez Micha3l » 7 mar 2015, 22:49

Piszący pasek równa się ślizgający pasek. Po włączeniu ogrzewania szyby wzrasta pobór prądu, czyli trzeba więcej siły żeby obracać alternatorem. Pasek się ślizga i alternator nie wytwarza odpowiedniego napięcia. Wniosek, naciągnąć pasek ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez sztosik » 7 mar 2015, 22:50

Pasek jest dodrze naciagniety
sztosik
 

Postprzez Micha3l » 7 mar 2015, 22:57

No tego nie wiem :p, ale polecam to jednak sprawdzić. Kilka ruchów dwunastką i będziesz wiedział na sto procent czy to nie wina paska. Jeśli się okaże, że nie to nie on jest winowajcą, to znowu kilka ruchów kluczem w drugą stronę, a potem szukać dalej winowajcy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez sztosik » 8 mar 2015, 14:34

Dzisiaj ponownie naciagalem paski. Niestety problem sie nie rozwiazal.
Gdzie szukac problemu ?
sztosik
 

Postprzez sztosik » 17 mar 2015, 16:57

Przyczna piszczenia paskow byl alternator, ktory mial zwarcie.
sztosik
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323