Witam wszystkich.
Jestem posiadaczem Mazdy 323f BJ 1,5 1998r. Ostatnio wymieniłem w niej rozrząd (to znaczy mechanik) i teraz mam problemy z obrotami. Przed wymianą silnik potrafił się czasami przydławić ale tylko na zimnym i na chwilę, a po wymianie rozrządu obroty zaczęły falować a nawet samochód potrafi zgasnąć i tutaj moje pytanie: czy mechanik spaprał ustawienie rozrządu, czy to tylko zbieg okoliczności i przyczyna leży gdzieś indziej? Dodam tylko że spadła też moc silnika. Z góry dziękuję za podpowiedź.
problemy po wymianie rozrzadu
Strona 1 z 1
a wkręca się normalnie?
podjedź do mechanika niech sprawdzi czy na pewno koła są dobrze ustawione i czy rozrząd nie przeskoczył o ząbek, niech sprawdzi ustawienie zapłonu.
przeczyść przepustnice i zaworek wolnych obrotów, zobacz czy nie masz gdzieś dziury w dolocie albo czy wszystkie podciśnienia są podłączone – czy lewego powietrza nie bierze.
podjedź do mechanika niech sprawdzi czy na pewno koła są dobrze ustawione i czy rozrząd nie przeskoczył o ząbek, niech sprawdzi ustawienie zapłonu.
przeczyść przepustnice i zaworek wolnych obrotów, zobacz czy nie masz gdzieś dziury w dolocie albo czy wszystkie podciśnienia są podłączone – czy lewego powietrza nie bierze.
Powyżej dwóch tysięcy obrotów wkręca się normalnie. Cały dzień jeździłem po mieście i próbowałem znaleźć mechanika, który poodepnie mi samochód pod komputer albo sprawdzi czy rozrząd jest dobrze ustawiony, ale niestety wszyscy kazali się umawiać na przyszły tydzień, więc ze sprawdzeniem tych rzeczy o których pisze kolega będe musiał do poniedziałku. Dziękuję za szybką podpowiedź.
- Od: 13 maja 2014, 12:05
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323f BJ 1.5
jak wyżej dobrze się kręci to raczej rozrząd dobrze ustawiony – było jechać do mechanika który robił 
Wracaj tam gdzie Ci to robil, nie szukaj gdzie indziej bo tylko kase wydasz nie potrzebnie. Wymus na gosciu aby Ci to sprawdzil. Ostatnio wymieniales rozrzad tzn kiedy. Zaraz po wymianie byly problemy? Jak tak to dlaczego nie wrociles do goscia odrazu? Pewnie bedzie ci wpieral ze go kreciles, nie ulozylo sie wszystko i przeskoczyl rozrzad, nie daj sie nabrac. Powiedz ze jezdziles delikatnie aby sie "ulozylo" wszystko 
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Samochód odbierałem w piątek wieczorem. Dzwoniłem do mechanika w sobote, ale
nie było go w mieście. Dzisiaj go zabrał. Zobaczymy co powie.
Dopisano 20 maja 2014, 08:42:
Odebrałem samochód. Rozrzą był dobrze ustawiony. Okazało się że kolega bikus miał racje. Chodziło o powietrze, ale nie za dużo tylko samochód dostawał za mało powietrza. Po regulacji moja madzia odzyskała moc i sie już nie przytyka, jedyne co jeszcze zostało, to leko falujące obroty przy puszczonym pedale gazu, ale tu chyba bez komputera się nie obędzie. Bardzo dziękuje za szybką pomoc.
nie było go w mieście. Dzisiaj go zabrał. Zobaczymy co powie.
Dopisano 20 maja 2014, 08:42:
Odebrałem samochód. Rozrzą był dobrze ustawiony. Okazało się że kolega bikus miał racje. Chodziło o powietrze, ale nie za dużo tylko samochód dostawał za mało powietrza. Po regulacji moja madzia odzyskała moc i sie już nie przytyka, jedyne co jeszcze zostało, to leko falujące obroty przy puszczonym pedale gazu, ale tu chyba bez komputera się nie obędzie. Bardzo dziękuje za szybką pomoc.
- Od: 13 maja 2014, 12:05
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323f BJ 1.5
WITAM
Mam podobny problem oddałem moja madzie 323f 1.5 16v to mechanika tylko na wymianę rozrządu najpier mial problem zeby ja ustawic jak juz to zrobił to zaczeły sie problemy z obrotami zaraz po wymianie falowal i gasła a przed wymiana wszystko było ok. zbiera sie normalnie ale faluje obrotami i na dochamowaniach i zmianie biegu na 2 zaczyna nia szarpac jak zaba. na wysokich w dodatku po wymianie nie działa mi predkosciomierz i przebieg stoi w miejsu. Czy ktos moze mi jakos pomuc????
Mam podobny problem oddałem moja madzie 323f 1.5 16v to mechanika tylko na wymianę rozrządu najpier mial problem zeby ja ustawic jak juz to zrobił to zaczeły sie problemy z obrotami zaraz po wymianie falowal i gasła a przed wymiana wszystko było ok. zbiera sie normalnie ale faluje obrotami i na dochamowaniach i zmianie biegu na 2 zaczyna nia szarpac jak zaba. na wysokich w dodatku po wymianie nie działa mi predkosciomierz i przebieg stoi w miejsu. Czy ktos moze mi jakos pomuc????
-
Adam27
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości