Witam.
Jakiś czas temu, strzelił mi korbowód w mojej mazdzie 323f BJ, 1,5 16V 88koni. 99 rok. Po za tym wszystko inne działało jak należy,
Właśnie przełożyłem silnik, na identyczny motor (1,5 16V z tego samego roku).
Cały osprzęt został przełożony z mojego silnika, więc wszystko powinno działać. Mechanik twierdzi, że wszystko zostało prawidłowo podłączone.
Jednak nie ma iskry i pompa nie podaje w ogóle paliwa – w ogóle się nie załącza i nie pracuje.
Co go blokuje? Czy może być to wina immobilizera?
pozdrawiam,
Michał.
Po zmianie silnika brak iskry, pompa nie podaje paliwa
Strona 1 z 1
a silnik kręci czy nic nie działa poza kontrolkami na desce bo od tego można zacząć szukać dalej .jak kontrolka immo się zachowuje jak wkładasz kluczyk .kupiłeś goły słupek silnika , czujnik itp . zostały ze starego silnika ? sprawdź czujnik położenia wału .
xedos1972
Tak, kupiłem goły silnik. Cały osprzęt, wszystkie czujniki sa z mojego – aż do walnięcia korbowodu wszystko było ok, odpalał idealnie.
I do tej pory tak było, silnik w ogóle nie kręcił. Nie było iskry i paliwa nie podawał, tylko rozrusznik kręcił – auto w ogóle nie odpalało. Po odstaniu nocy już się włącza, normalnie odpala, ale od razu gaśnie i włącza się kontrolka immo. Tak jakby pamięć się zresetowała, albo skasowała. Choć widać, że trochę jej jest
I do tej pory tak było, silnik w ogóle nie kręcił. Nie było iskry i paliwa nie podawał, tylko rozrusznik kręcił – auto w ogóle nie odpalało. Po odstaniu nocy już się włącza, normalnie odpala, ale od razu gaśnie i włącza się kontrolka immo. Tak jakby pamięć się zresetowała, albo skasowała. Choć widać, że trochę jej jest
- Od: 10 wrz 2010, 17:51
- Posty: 11
- Auto: Mazda 323f BJ 1,5 16V
1999 r.
wyraźnie tak jakby immo odcinało, masz drugi kluczyk ? , sprawdź błędy jak da radę a powinno się udać jak coś pokaże to mogą to być pozostałości to zrób reset ECU i odpal ponownie z czytaj kod błędu ponownie i będziesz miał pewność czy to immo nie pozwala odpalić .
xedos1972
No i jednak nie była to wina immo.
Okazało się, że pasek rozrządu był przesunięty o 4 ząbki. Dziwne, że objawy wydawały się identyczne jakby immo blokowało. Mechanik, który wymieniał silnik (rozrząd była razem z „nowym silnikiem”), nie sprawdził rozrządu – a prosiłem aby to zrobił. Na szczęście nic z silnikiem się nie stało – przynajmniej na tą chwilę nic niepokojącego jeszcze nie zauważyłem.
Po za kasą na diagnostykę i awersją do gościa, który wymieniał mi silnik na tą chwilę wszystko wydaje się ok.
Wielkie dzięki za pomoc.
PS gdzie w tych mazdah jest filtr paliwa? Bo go znaleźć coś nie mogłem.
Pozdrawiam,
Michał.
Okazało się, że pasek rozrządu był przesunięty o 4 ząbki. Dziwne, że objawy wydawały się identyczne jakby immo blokowało. Mechanik, który wymieniał silnik (rozrząd była razem z „nowym silnikiem”), nie sprawdził rozrządu – a prosiłem aby to zrobił. Na szczęście nic z silnikiem się nie stało – przynajmniej na tą chwilę nic niepokojącego jeszcze nie zauważyłem.
Po za kasą na diagnostykę i awersją do gościa, który wymieniał mi silnik na tą chwilę wszystko wydaje się ok.
Wielkie dzięki za pomoc.
PS gdzie w tych mazdah jest filtr paliwa? Bo go znaleźć coś nie mogłem.
Pozdrawiam,
Michał.
- Od: 10 wrz 2010, 17:51
- Posty: 11
- Auto: Mazda 323f BJ 1,5 16V
1999 r.
czujniki nie puszczały i tyle .pisałem abyś błędy wymigał i o czujniku wału . zastanawia mnie jedno ? kto tak zakładał pasek i dlaczego inna kwestia że mechanik nie sprawdził rozrządu sam się o 4 ząbki nie przestawił chyba że masz nowy pasek założony . filtr jest w zbiorniku paliwa .do skoti
xedos1972
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość