naprawa rury dolotowej powietrza (fotorelacja)
Ja kupowałem w Tedgumie do swojego ZM i pasowała idealnie zapłaciłem z przesyłką 110zł.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
a tutaj jest do zl tylko za 130 zł ;/ http://allegro.pl/przewod-filtra-powiet ... 51130.html
- Od: 4 maja 2012, 13:58
- Posty: 42
- Skąd: Skarżysko-Kamienna
- Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL
Nerwy mnie wzięły,bo ciągle coś z dolotem. Podglądając forum starą rurę naprawiłem wykorzystując rurę karbowaną od Skody (pasowała idealnie,koszt 23 złote plus 2 obejmy ślimakowe – 10 złotych),wszystko działało ale: gdzieś i tak zasysał lewe powietrze i troszkę brakowało mu mocy na "samym dole". 2 tygodnie temu zdecydowałem się kupić nową rurę, oczywiście w ted-gumie były po 142 zł,ale ze dwa dni,później się pokazały w inter carsie,5 złotych drożej,kupiłem,zamontowałem,pasuje idealnie,problemy znikły,mam nadzieję że bezpowrotnie.
-
rav 75
U mnie już chyba ze 2 lata jest poklejona taśmą samowulkanizującą i trzyma się nadal.
Więc nie zamierzam kupować nowej.
Więc nie zamierzam kupować nowej.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ja korzystając z opisów kolegów wprowadziłem małe uproszczenie i zrobiłem to tak :
uciąłem z oryginalnego przewodu harmonijkę pozostawiając sobie tylko tą część która przychodzi od strony przepustnicy ( ta z tym wejściem od odmy) -reszta poszła do kosza.
Dokupiłem zalecaną w poprzednich postach harmonijkę od skody felicji 1.3 , jedna opaskę zaciskową. Uciąłem sobie kawałek tak ok 30mm rury fi60 (taki szeroki zeby 2 opaski weszły obok siebie.
Rure fi 60 włożyłem do oryginalnego węża tak zęby polowa wystawała i nałożyłem na ta polowe dokupionego węża od skody, dwie opaski na to i gotowe.
Podsumowując zmniejszyłem czas pracy do dorobienia tylko 1 kawałka rurki fi60 i do ciecia tylko w jednym miejscu oryginalnej rury.
koszt – 29zl za rure od skody + koszt 2 opasek ( ja akurat miałem wiec nie kupowałem)
uciąłem z oryginalnego przewodu harmonijkę pozostawiając sobie tylko tą część która przychodzi od strony przepustnicy ( ta z tym wejściem od odmy) -reszta poszła do kosza.
Dokupiłem zalecaną w poprzednich postach harmonijkę od skody felicji 1.3 , jedna opaskę zaciskową. Uciąłem sobie kawałek tak ok 30mm rury fi60 (taki szeroki zeby 2 opaski weszły obok siebie.
Rure fi 60 włożyłem do oryginalnego węża tak zęby polowa wystawała i nałożyłem na ta polowe dokupionego węża od skody, dwie opaski na to i gotowe.
Podsumowując zmniejszyłem czas pracy do dorobienia tylko 1 kawałka rurki fi60 i do ciecia tylko w jednym miejscu oryginalnej rury.
koszt – 29zl za rure od skody + koszt 2 opasek ( ja akurat miałem wiec nie kupowałem)
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Wrzuć fotki jak to wygląda
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam,
w moim przypadku po kupnie auta zauważyłem, że przewód powietrza jest zaizolowany jakimś dziwnym materiałem przez mechanika. Strasznie sztywno to jest połączone co powoduje problemy przy wymianie obudowy filtra. Po zdjęciu klamry od pokrywy nadal mam problem z podniesieniem tego ustrojstwa, aby wymienić filtr. Ta cała obudowa jest strasznie sztywno przymocowana.
Jakieś wskazówki ? Autko mam od niedawna, silnik 1.5 16 V Z5.
Model Mazda 323 BA.
Pozdrawiam
w moim przypadku po kupnie auta zauważyłem, że przewód powietrza jest zaizolowany jakimś dziwnym materiałem przez mechanika. Strasznie sztywno to jest połączone co powoduje problemy przy wymianie obudowy filtra. Po zdjęciu klamry od pokrywy nadal mam problem z podniesieniem tego ustrojstwa, aby wymienić filtr. Ta cała obudowa jest strasznie sztywno przymocowana.
Jakieś wskazówki ? Autko mam od niedawna, silnik 1.5 16 V Z5.
Model Mazda 323 BA.
Pozdrawiam
Mazda(BA) 323 1.5s 16V 88KM
- Od: 26 wrz 2013, 10:18
- Posty: 112
- Skąd: Wrocław/Zgorzelec
- Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995
Nawet jak jest cała guma to jest ona raczej dosyć sztywna więc wymiana filtra powietrza jest nieco utrudniona.
Najważniejsze aby to połączenie między przepływomierzem a przepustnicą było szczelne.
Najważniejsze aby to połączenie między przepływomierzem a przepustnicą było szczelne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Czyli trzeba wykręcić rurę dolotu powietrza-odkręcając dwie spinki i wtedy się zabierać za wymianę filtra ?
Bo inaczej chyba się tego ustrojstwa nie da podnieść aby dojść do filtra.
Bo inaczej chyba się tego ustrojstwa nie da podnieść aby dojść do filtra.
Mazda(BA) 323 1.5s 16V 88KM
- Od: 26 wrz 2013, 10:18
- Posty: 112
- Skąd: Wrocław/Zgorzelec
- Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995
U mnie też ciężkawo jest się dostać do tego ale przecież wymiany wkładu filtra nie robisz co tydzień
PS. i uzupełnij profil o lokalizację.
PS. i uzupełnij profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
a czy przy wymianie filtra wystarczy odkręcić tylko zapinkę rury do filtra powietrza z jednej strony i już reszta pójdzie ok ? Będzie na tyle luzu by otworzyć tą nieszczęsną pokrywe filtra czy jeszcze gdzies jest to przymocowane ?
Aktualnie nie mam tego przed oczami, jak wroce z pracy to się z tym pomęcze.
Aktualnie nie mam tego przed oczami, jak wroce z pracy to się z tym pomęcze.
Mazda(BA) 323 1.5s 16V 88KM
- Od: 26 wrz 2013, 10:18
- Posty: 112
- Skąd: Wrocław/Zgorzelec
- Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995
Siema. Wiem że temat trochę stary, ale czy to jest opaska termokurczliwa czy jakaś guma?
- Od: 26 paź 2011, 09:56
- Posty: 9
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 323F BJ 1999r. + LPG stag 300 plus
To powyżej to raczej termokurcz.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Idź do hurtowni z materiałami elektrycznymi s tam kupisz (ew. zamówisz sobie).
Jedyny problem, że zwykle to w metrowych odcinkach sprzedają.
Inne źródło to portale aukcyjne.
Jedyny problem, że zwykle to w metrowych odcinkach sprzedają.
Inne źródło to portale aukcyjne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
https://allegro.pl/oferta/waz-przewod-p ... witemShare
Po 37zl nowe są na allegro gdyby ktoś potrzebował:–)
Po 37zl nowe są na allegro gdyby ktoś potrzebował:–)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości