Nie mogę zlokalizować OBDII. Gdzie powinienim szukać?

Postprzez xedos1972 » 28 lis 2012, 07:59

System OBDII jest obowiązującym standardem w samochodach :
sprzedawanych po 1 stycznia 1996 w USA
sprzedawanych po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej
sprzedawanych po 1 stycznia 2002 w Polsce
silnikiem diesla sprzedawanych po 1 stycznia 2003.
jak widać zależy od kraju przeznaczenia.
co do poduszek to sprawdź połączenia np.pod siedzeniami są od bocznych u mnie coś nie stykalo i właśnie zaczęły kontrolki migać .pod kierownicą sprawdź czy masz obd2 .błędy jak będą to od ostatniego kasowania całej historii błędów nie przejrzysz
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez ewemarkam » 28 lis 2012, 08:12

Moim zdaniem nie warto jechać 200km, i płacić za diagnozę. Jak samemu możesz to wykonać pod domem, mając drucik i w zasadzie tyle. Koło kielicha przedniego zawieszenia po stronie kierowcy masz gniazdo "diagnostic" a co i jak masz opisane w poradniku diesla.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez J4r0 » 28 lis 2012, 09:39

xedos1972 napisał(a):System OBDII jest obowiązującym standardem w samochodach :
sprzedawanych po 1 stycznia 1996 w USA
sprzedawanych po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej
sprzedawanych po 1 stycznia 2002 w Polsce
silnikiem diesla sprzedawanych po 1 stycznia 2003.
jak widać zależy od kraju przeznaczenia.
co do poduszek to sprawdź połączenia np.pod siedzeniami są od bocznych u mnie coś nie stykalo i właśnie zaczęły kontrolki migać .pod kierownicą sprawdź czy masz obd2 .błędy jak będą to od ostatniego kasowania całej historii błędów nie przejrzysz


O i oto moje wyjaśnienie śliczne dzięki — myślę że więcej użytkowników tego modelu z tego roku poszukiwało takiej odpowiedzi.

Poduszki, a raczej ich połączenia sprawdzę pod siedzeniem w sobotę/niedzielę <czarodziej>

ewemarkam napisał(a):Moim zdaniem nie warto jechać 200km, i płacić za diagnozę. Jak samemu możesz to wykonać pod domem, mając drucik i w zasadzie tyle. Koło kielicha przedniego zawieszenia po stronie kierowcy masz gniazdo "diagnostic" a co i jak masz opisane w poradniku diesla.


Fakt faktem 200km to dużo, ale to znajomy warsztat i diagnoza plus naprawa była by za przysłowiowego grosza.
Zatem przygotuję kabelki na weekend i pogrzebie w samochodzie — gniazdo, a raczej gniazda znalazłem już jakiś czas temu (to pod maską starego systemu i to OBD II pod kierownicą.)
Ślicznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
--
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 14:51
Posty: 6
Skąd: jesteś?
Auto: Mazda 323
Motor: 2.0 DiTD
Rok: 2002

Postprzez tower » 28 lis 2012, 12:15

J4r0 napisał(a):to pod maską starego systemu i to OBD II pod kierownicą

Hmm jesteś pewien że masz OBDII – z rozpiski J4r0 wynika ze w diesla'ch montowali je od 2003r.

Proponuje poczytać:

viewtopic.php?f=33&t=38064
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez J4r0 » 28 lis 2012, 23:54

tower napisał(a):
J4r0 napisał(a):to pod maską starego systemu i to OBD II pod kierownicą

Hmm jesteś pewien że masz OBDII – z rozpiski J4r0 wynika ze w diesla'ch montowali je od 2003r.

Proponuje poczytać:

viewtopic.php?f=33&t=38064


Super – to wiele wyjaśnia.
Dziękuję bardzo za naprowadzenie na odpowiedni trop — nie wpadłem na to by sprawdzić czy wtyczka OBDII to faktycznie OBD2 czy tylko kawałek plastiku z kabelkami :D
--
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 14:51
Posty: 6
Skąd: jesteś?
Auto: Mazda 323
Motor: 2.0 DiTD
Rok: 2002

Postprzez mig29_1979 » 29 lis 2012, 15:25

Skąd jesteś J4r0? Ja mam Launcha x431 i pięknie robi mazdy i parametry można podejrzeć. Więc jężeli z okolic Ryk w lubelskim to zapraszam.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 09:50
Posty: 9
Skąd: Ryki
Auto: była 323 BJ 1.5 16v 99r
jest mazda 6 2.0 141KM 2003r

Postprzez kropekm » 16 gru 2012, 22:36

Witam,
Jak można sprawdzić błędy w wersji przed fl (2000rok) ? Silnik 1,5 16v
Czy robi się to przez zwarcie odpowiednich wtyków i odczyt błędów na podstawie migania diody ?
Nie mogę nigdzie znaleźć instrukcji, a wątek odnośnie kodów błędów "nie istnieje".
Jeżeli ktoś posiada instrukcję byłbym wdzięczny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez xedos1972 » 17 gru 2012, 09:33

zworka między pinami GND+TEN
Próbnik z diody (dioda LED+rezystor 1kΩ) między pinami Fen – B+
próbnik z diody najlepiej zrobić sobie na kablu aby dioda nam wymigała błędy w kabinie jak będziemy siedzieć na siedzeniu i włączymy zapłon
http://zapodaj.net/70b9cd8cea577.jpg.html– podłączenie
http://zapodaj.net/68b256ae3ffbe.jpg.html -dioda
anoda czyli plus do pinu B+ katoda +rezystor do pinu Fen
kluczyk na ON (nie zapalamy silnika) i odczytanie kodu błyskowego diody to test KOEO (Key On, Engine Off).
Po krótkim czasie tester powinien zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów
Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem.
jeśli nie będzie błędów to tester nic nie pokaże ale to oczywiste-dla przykładu – trzy długie sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 34.
błędy zapodam popołudniu jak będę w domu jak nie znajdziesz na forum.
Ostatnio edytowano 8 mar 2013, 17:25 przez xedos1972, łącznie edytowano 1 raz
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez kropekm » 17 gru 2012, 19:41

xedos1972 napisał(a):zworka między pinami GND+TBS
Próbnik z diody (dioda LED+rezystor 1kΩ) między pinami Fen – B+
próbnik z diody najlepiej zrobić sobie na kablu aby dioda nam wymigała błędy w kabinie jak będziemy siedzieć na siedzeniu i włączymy zapłon
http://zapodaj.net/70b9cd8cea577.jpg.html– podłączenie
http://zapodaj.net/68b256ae3ffbe.jpg.html -dioda
anoda czyli plus do pinu B+ katoda +rezystor do pinu Fen
kluczyk na ON (nie zapalamy silnika) i odczytanie kodu błyskowego diody to test KOEO (Key On, Engine Off).
Po krótkim czasie tester powinien zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów
Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem.
jeśli nie będzie błędów to tester nic nie pokaże ale to oczywiste-dla przykładu – trzy długie sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 34.
błędy zapodam popołudniu jak będę w domu jak nie znajdziesz na forum.

No Panie jesteś Pan wielki :) Dzięki wielkie za ten opis i kody błędów na privie
Z tego co widzę to tak samo się to robi jak w BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323