Mazda 323F BJ 1,6 benzyna + gaz 2002r. P0301 P0432 gaśnie, nierówna praca

Postprzez anro » 24 paź 2012, 23:25

Trochę historii – pół roku temu kupiłem Mazdę 323F BJ 2002r. silnik benzyna 1,6 + gaz. Auto już przy zakupie robiło małe niespodzianki. Ponieważ cena była interesująca a samochód zawsze mi się podobał zdecydowałem się na zakup. Objawy to gaśnięcie silnika w różnych momentach – na zimnym silniku na wolnych obrotach w dowolnym momencie, a po rozgrzaniu tylko przy zejściu z obrotów (wskazówka obrotomierza spadała poniżej 800 obrotów i silnik gasł) – na gazie i benzynie tak samo. Sprawdziłem kody błędów w warsztacie – P0301 i P0432.
Byłem już w kilku warsztatach ale za każdym razem otrzymuję info, że trzeba wymienić silnik bo tak najtaniej, że to przez gaz i naprawa będzie droższa niż wymiana.
Wszystkie serwisy potwierdziły, że nie pali jeden cylinder – stąd nierówna praca silnika, i że ciśnienie na dwóch pierwszych cylindrach jest zbyt małe.
Dużo szperałem w forum ale sposoby podane przez innych użytkowników w moim przypadku nie pomogły.
Mimo porażek zaraz po zakupie i tak polubiłem to autko. Postaniowiłem się nie poddawać – bo sprzedać zawsze można – i spróbować podziałać w temacie. Stwierdziłem, że jak z poprzednimi autami najlepiej współpracować z ludźmi z forum konkretnej marki, którzy mają spore doświadczenie i sentyment do marki :)
Kupiłem więc tester z oprogramowaniem i zacząłęm drobne prace żeby sprawdzić co i jak, a to krótki opis tego co robiłem i jak zachowuje się samochód:
1. Skasowałem błędy – pojawiły się w kolejności P0432 i P0301- rzadziej odwrotnie
2. Po wymianie kabli od cewek i świec – kody te same
3. Zamiana cewek – kody te same
4. Zauważyłem, że czasami po dłuższej pracy silnika błędy znikają i silnik wraca do normy – maks 1h i wraca do poprzedniego stanu
5. Dodanie na polecenie mechanika (szczerze mówiąc nie wiem czy dobrze, że go posłuchałem) środki do oleju i benzyny – nie zauważyłem poprawy
6. Autko nie pali oleju
7. Rozpędza się bez problemu do konkretnych prędkości – z czego rozumiem, że na wysokich obrotach pracuje normalnie
8. Filtr powietrza wymieniony
9. Większość wtyczek, które znalazłem oczyściłem środkiem i zabezpieczyłem przed utlenianiem – oczywiście jak poprzednio bez efektu
10. Ładowanie i akumulator w porządku – sprawdziłem miernikiem i podczas eksloatacji prostym wskaźnikiem na diodach.
11. Nie zauważyłem lub nie potrafiłem dobrze sprawdzić nieszczelności w układzie wlotu powietrza.
12. Mam wrażenie, że przy wilgotnej pogodzie jest gorzej – ale to może być subiektywne wrażenie.
13. Przy postoju w korach często czuć paliwo – gaz lub benzynę w środku samochodu.
14. Nie wiem czy to też normalne ale obudowa z tworzywa pod dźwignią zmiany biegów czasami też się dość mocno nagrzewa.
15. Pali o jakieś 2-3 litrów więcej niż powinien – wg. opinii użytkowników innych M323F1,6BJ
16. Szarpie przy przyspieszaniu – w zakresie niskich obrotów.
No to już chyba wszystko co chciałem napisać.
W sumie nie wiem co już robić. Może ktoś ma jakiś pomysł. mam ten tester parę parametrów można odczytać. Jestem elektronikiem więc jakieś pomiary w miarę możliwości mogę też zrobić. Może jak już zabraknie mi sił ostatecznie ktoś zaopiekowałby się samochodem żeby sprawdzić co jest nie tak – ma trochę czasu i miejsce – mogę go podrzucić w woj. wlkp. Wolę zapłacić komuś kto podejdzie uczciwie do tematu i może poświęcić trochę czasu. Nie chce mi się wierzyć żeby usterka była nie do usunięcia. Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

2012.10.28 Kolejny warsztat potwierdził uszkodzenie silnika – pracę zaczeliby od rozebrania "góry" silnika... Koszt jest dla mnie nie do zaakceptowania 2500zł – faktycznie wymiana silnika byłaby tańsza.

Od tego momentu szukam kogoś kto za rozsądną cenę wymieniłby lub naprawił silnik. Jeżeli ktoś jest zainteresowany proszę o informacje.
Ja muszę się już poddać bo nie mam dostępu do garażu a na mrozie ciężko cokolwiek zrobić.
Ostatnio edytowano 28 paź 2012, 18:46 przez anro, łącznie edytowano 1 raz
anro
 

Postprzez xedos1972 » 25 paź 2012, 18:36

no to ci się padaczka trafiła, tak na szybko to błędy dotyczą zapłonu i katalizatora. skoro diagnoza jest taka że mała kompresja na dwóch garach to silnik zajechany ale to trzeba potwierdzić bo mała kompresja na dwóch cylindrach może być spowodowana złym luzem zaworowym i jak silnik śmigał na gazie i dostał trochę po garach a luz nie był kontrolowany to może być głowica do roboty . ja ma na gazie zrobione ponad 20 tyś bezproblemowo luz kontrolowany a mazdę kupiłem bez gazu bo tak pewniej , ten silnik nie jest stworzony do gazu bo regulacja zaworów odbywa się płytkami i tego trzeba pilnować bo może być po głowicy , i tak może być w twoim przypadku bo zastanawiające jest słaba kompresja w 2-cylindrach najpierw zacznij do tego i nie szukaj innych przyczyn . co do zapłonu nadal nie pali na jeden cylinder po wymianie cewki ? a skąd jesteś
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Sewer » 25 paź 2012, 18:45

Sprawdz luzy zaworowe oraz instalację gazową czy np nie ma problemu z wtryskami.
Po skasowaniu błedów jezdzij TYLKO na benzynie i zobacz czy znow sie pojawia błedy.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 11:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez anro » 28 paź 2012, 18:02

Sewer napisał(a):Sprawdz luzy zaworowe oraz instalację gazową czy np nie ma problemu z wtryskami.
Po skasowaniu błedów jezdzij TYLKO na benzynie i zobacz czy znow sie pojawia błedy.


Luzy zaworowe niby sprawdzali i wszystko OK. Nie wiem niestety jak sprawdzić czy są sprawne wtryski w instalacji gazowej. Po skasowaniu na benzynie te same błędy po jakiś 30 minutach jazdy. Teraz jeszcze zauważyłem, że przy niskich temperaturach jest tragedia. Gaśnie i ciężko go odpalić. Sytuacja uspokaja się w miarę dopiero po rozgrzaniu silika i przejechaniu kilku kilometrów.

Dopisano 28 paź 2012, 18:04:

xedos1972 napisał(a):no to ci się padaczka trafiła, tak na szybko to błędy dotyczą zapłonu i katalizatora. skoro diagnoza jest taka że mała kompresja na dwóch garach to silnik zajechany ale to trzeba potwierdzić bo mała kompresja na dwóch cylindrach może być spowodowana złym luzem zaworowym i jak silnik śmigał na gazie i dostał trochę po garach a luz nie był kontrolowany to może być głowica do roboty . ja ma na gazie zrobione ponad 20 tyś bezproblemowo luz kontrolowany a mazdę kupiłem bez gazu bo tak pewniej , ten silnik nie jest stworzony do gazu bo regulacja zaworów odbywa się płytkami i tego trzeba pilnować bo może być po głowicy , i tak może być w twoim przypadku bo zastanawiające jest słaba kompresja w 2-cylindrach najpierw zacznij do tego i nie szukaj innych przyczyn . co do zapłonu nadal nie pali na jeden cylinder po wymianie cewki ? a skąd jesteś


Co do zapłonu to cytuję mechaników. Cewka nie była wymieniana tylko zamieniana z drugą.
Jestem z Poznania.
anro
 

Postprzez Sewer » 29 paź 2012, 08:16

Mialem takie objawy – zeszlej zimy na poczatku. Zimne auto to byla masakra , gasło bopiero po rozgrzaniu bylo OK. U mnie była to cewka- wymieniłem na nową i do tej pory jest OK – no ale zobacze co dzis po 1szych przymrozkach powie żona:) bo ona obecnie głównie jezdzi .
Ja kupiłem jakiś zamiennik cewki – bodajże JANMOR – opinie są rózne no ale działa :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 11:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323