Problem z zapłonem (BJ 1.5 ZL)

Postprzez mazda323fbj » 2 wrz 2010, 15:56

Witam wszystkich serdecznie.

Posiadam taką mazdę jak w tytule z silnikiem 1,5. Miałem problem z jedną cewką(są dwie dwubieguniwe) więc zacząłem się bawić i podpiąłem do jednego gniazda jakąś starą cewkę z warburga. Po moich eksperymentach okazało się że coś zjarało się(tak jakby połowa modułu zapłonowego czy coś w tym rodzaju) bo w jednej wtyczce są normalnie sygnały do cewek a w tej do której podłączałem to nie ma i teraz cewka zachowuje się jak grzałka po krótkiej pracy silnika. Orientuje się ktoś co mogło spalić się? Może coś w module zapłonowym(tylko nie wiem gdzie on jest i jak wygląda), albo czujnik halla. W skrzynce z bezpiecznikami są jakieś jakby przekaźniki/sterowniki ale nie wiem czy coś tam jest od zapłonu
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2010, 15:25
Posty: 12

Postprzez mazda323fbj » 4 wrz 2010, 19:33

dzisiaj pobawiłem się trochę i znalazłem czujnik położenia wału. Jestem trochę"zielony" w tych sprawach. Czy ktoś mógłby mi napisać czy są takie dwa czujniki czy jeden i na podstawie sygnału z tego czujnika układ zapłonowy po przeliczeniu przekazuje sygnał do wszystkich cewek.

Byłbym również wdzięczny za napisanie w którym miejscu powinienem szukać tego układu zapłonowego.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2010, 15:25
Posty: 12

Postprzez bzzyczek » 4 wrz 2010, 20:16

Jeśli chodzi o czujnik to są dwa pierwszy czujnik położęnia wałka rozrządu w pokrywie zaworów po lewej stronie, i drugi niżej przy kole pasowym czujnik położenia wału. W skrzynce bezpieczników jest bezpiecznik od układu zapłonowego jeden z tych dużych możesz sprawdzic czy jakis nie jest przepalony.

Ale jesli piszesz że na jedną cewke idą sygnały to raczej bezpieczniki i czujniki sa raczej ok.
A próbowałes zamienic cewki miejscami czy jest tak samo?
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez mazda323fbj » 4 wrz 2010, 21:22

dzięki za szybką odpowiedź widzę że jesteś osobą która zna się na rzeczy:). Czujnik położenia wałka powinien być dobry bo jak odłączyłem wtyczkę to nie chciał odpalić na tych dwóch cylindrach na których normalnie pali.

Tą drugą(niedziałającą wtyczkę która idzie do cewki) wsadziłem do tej cewki na której odpala i nie chciał odpalić. Cewka grzeje się tak jakby przez cały czas dostawała stałe napięcie. A jest taka możliwość że spaliła się tak jakby połowa układu zapłonowego?

bezpieczniki niby są w porządku. Żaden nie jest przepalony. W skrzynce z bezpiecznikami są jeszcze jakieś przekaźniki(czarne i jeden zielony) czy coś w tym rodzaju.
http://www.2shared.com/photo/dGa8JV_4/DSCN3054.html

Więc trudno powiedzieć co zepsułem:(
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2010, 15:25
Posty: 12

Postprzez bzzyczek » 4 wrz 2010, 22:01

No to faktycznie cos musiało się stać na obwodzie tej jednej cewki, chyba bez elektryka bedzie ciężko, swoją droga podłączenie cewki od wartburga był dosyc srednim pomysłem ;) ,
pewnie cewka miała zupełnie inne parametry i cos padło, a wogóle czemu ją podłączałes?

Możesz sprawdzic kody błędów może cos wymiga, opis jak to robic na forum w skrócie: zworka w gniezdzie diagnostycznym miedzy TEN i GND i dioda na 12 V podpieta do FEN i plusa akumulatora, Może wymiga jakies błędy.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez mazda323fbj » 4 wrz 2010, 22:44

tak lubię czasami coś pokombinować. Nie zawsze wychodzi mi to na dobre... tak jak w tym przypadku :. Czekałem już z półtora tygodnia i nie mogę doczekać się żeby brat cioteczny pojechał zemną do sklepu kupić cewkę bo druga jest walnięta, ma niezłe przebicia i działa tylko jeden biegun. Nowa kosztuje 700 zł z jego zniżką 400. Zdecydowałem się na zakup oryginalnej po tym jak kupiłem na allegro podróbkę za 220 zł w jakimś car-zone. Na początku przez jakieś 2 tygodnie działała znośnie, po tym czasie było gorzej niż na starej. Odesłałem cewkę po wypełnieniu przysłanego przez właściciela sklepu druku reklamacyjnego. To było w maju albo w kwietniu i od tamtego czasu brak jest z nim kontaktu.

Napewno będę musiał udać się do elektryka skoro sprawy tak stoją.

Orientuje się ktoś gdzie może znajdować się ten moduł zapłonowy?
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2010, 15:25
Posty: 12

Postprzez mazda323fbj » 6 wrz 2010, 15:36

Witam ponownie. Zrobiłem tak jak pisałeś i wymigało mi następujące błędy: 1 lub 11 , 13, 14, 15, 21(sprawdziłem kilkakrotnie). Niektórych numerków nie ma w kodach błędów w/g tej tabelki z forum. Jest np problem z sondą lambda lub jej obwodem, nie wiem czy ona wpływa na pracę silnika jak sobie mierzy spaliny ale przynajmniej u mnie silnik pracował poprawnie. Kody mi nic nie pomogły, bo wiem że coś jest z zapłonem tylko nie wiem w którym miejscu.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2010, 15:25
Posty: 12

Postprzez @SaLMoN@ » 6 wrz 2010, 20:21

mazda323fbj napisał(a):Tą drugą(niedziałającą wtyczkę która idzie do cewki) wsadziłem do tej cewki na której odpala i nie chciał odpalić. Cewka grzeje się tak jakby przez cały czas dostawała stałe napięcie. A jest taka możliwość że spaliła się tak jakby połowa układu zapłonowego?


Możesz mi wyjaśnić, co dokładnie zrobiłeś – mam nadzieję, że źle zrozumiałem – przełożyłeś po prostu kabelek sterujący do drugiej, sprawnej cewki, czy przełożyłeś sprawną cewkę w miejsce uszkodzonej, bo to zasadnicza różnica...
Elementem, który prawdopodobnie położyłeś, będzie część wykonawcza modułu wykonana na tranzystorkach mocy. Skoro cewka grzeje się, to prawdopodobnie nie są generowane na nią impulsy, a podawane stałe zasilanie.
Nauczkę sam sobie wymierzyłeś :) ale dodatkowo na przyszłość z jakimkolwiek elektronicznym układem zapłonowym nie "eksperymentuj" zostawiając otwarty – nie podpięty obwód pierwotny cewki zapłonowej bądź nie podłączony obwód wtórny – kabel zapłonowy do świecy. Jeśli nie padnie od razu, to w znaczący sposób wpłyniesz na żywotność elementów układu zapłonowego...
SaLMoN
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lis 2009, 21:03
Posty: 22
Skąd: Ełk

Postprzez bzzyczek » 6 wrz 2010, 20:36

No witam co do testu to nie wiem czy dobrze odczytałeś kody błędów, u Ciebie są kody czterocyfrowe i odczytuje się je troche inaczej niż dwucyfrowe, najlepiej jakbyś wstawił filmik z odczytem, ogólnie pierwszy długi sygnał oznacza rozpoczęcie testu a potem wyświetlane sa po koleji błędy, każdy długi sygnał poprzedza odczyt kolejnej cyfry, jesli niema krótkiego błyśnięcia po długim sygnale oznacza to cyfrę 0.

Tu masz kody:
viewtopic.php?p=1239647

Co do modułu zapłonowego to nie wiem gdzie on się może znajdować, nie wiem czy jest taka możliwośc ze to komp daje sygnały prosto na cewki, przydałby sie jakiś schemat albo serwisówka niestety do tego silnikia nie mam, jest serwisówka do silnika ZM montowanego w BJ po lifcie. Jeśli chcesz możesz sciągnąć, musisz poszukac na forum użytkownika GofNet i on w podpisiem ma link do serwisówek.

Wracając do tych kodów to chyba odzytałeś kod 1345 No CMP or SGC Signal czyli brak sygnału z czujnika wałka rozrządu lub czujnika wału ale jesli odpinałes wtyczke tak jak pisałeś wcześniej to normalne, błąd skasuje się po odpięciu minusowej klemy.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez mazda323fbj » 7 wrz 2010, 09:47

Znalazłem jakąś instrukcję ze schematami elektrycznymi tą co patrzyłem to jest do modelu FS ale wydaje mi się że u mnie wygląda to podobnie:
http://www.2shared.com/photo/zYFD_a4p/zapon.html

ignition coil no. 1 i 2 to są pewnie dwie cewki zapłonowe.
wtyczki do nich też mam takie same

Wygląda na to że to są jakieś cewki z końcówkami mocy czy coś w tym rodzaju.

Patrząc na schemat nie widać żadnego układu zapłonowego, wygląda na to że ten cały komputerek (PCM) steruje zapłonem.

Jeśli dobrze myślę to trzeba wymienić tą całą skrzyneczkę, chyba że ktoś ma inne pomysły.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2010, 15:25
Posty: 12

Postprzez bzzyczek » 7 wrz 2010, 10:26

No to wychodzi z tego ze chyba jest sterowane prosto z komputerka, znalazłem jeszcze tylko jak można sprwadzic cewke zapłonowa, aha dotyczy to silnika ZM z BJ po lifcie.

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez mazda323fbj » 7 wrz 2010, 11:15

dzięki napewno przyda się na przyszłość. Ja sprawdzałem trochę inaczej. Kładłem taki blat ze sklejki na silnik i wlot powietrza a na nim cewkę. Jeden kabel jest dłuższy więc spokojnie dostawał. Odpalałem samochód na drugiej cewce i przykładałem świecę do korpusu silnika. Na tej lewej cewce od typa z allegro było takie przebicie że na jednym biegunie normalnie były iskry chociaż nie dotykałem nigdzie świecą a odległość od jakichkolwiek metalowych elementów była znaczna. Nieźle kopnęło mnie jak zbliżyłem rękę do tej jakby"fajki".
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2010, 15:25
Posty: 12

Postprzez mazda323fbj » 8 wrz 2010, 12:33

Wymontowałem ten sterownik. Teraz nie wiem czy taki z allegro będzie dobry a nie ma zbyt dużego wyboru:
http://moto.allegro.pl/mazda-323f-323-f-bj-1-5-komputer-sterownik-silnika-i1210712027.html
lub
http://moto.allegro.pl/mazda-323f-323-f-bj-komputer-sterownik-silnika-i1210711249.html
http://moto.allegro.pl/mazda-323-99-03-1-3-komputer-sterownik-i1220444266.html

niby wszystkie mają na pierwszy rzut oka takie same wejścia jak u mnie ale czym różnią się to nie wiem. U mnie jest trochę inne oznaczenie na naklejce
http://www.2shared.com/photo/fXMyFX2x/DSCN3057.html

obok pedału gazu mam jeszcze jeden sterownik ale nie mam pojęcia do czego może służyć
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2010, 15:25
Posty: 12

Postprzez sebas0026 » 8 wrz 2010, 14:57

nie zapomnij kupic razem imo z komputerem z jednego auta bo nie odpalisz fury pozniej przeprogramowac musisz kluczyk ale to juz w serwisie bo musza wbic kod imo w mrogram. pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez mazda323fbj » 8 wrz 2010, 20:10

rozumiem. To nie za ciekawie. Najdroższa pewnie byłaby wizyta w salonie mazdy:) Czy któryś z zamieszczonych przezemnie sterowników pasowałby?
Czy też może być każdy żeby tylko zgadzały się gniazda?

ten immobilaizer to pewnie jest tak jakby czytnik impulsów, nie wystarczy przeprogramować kluczyka żeby wszystko działało bez wymiany imo? Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2010, 15:25
Posty: 12

Postprzez sebas0026 » 8 wrz 2010, 20:43

komp musi byc dokladnie taki jak twoj. Czyli musisz zobaczyc jak jest indeks na tej naklejce kupic razem z jednego auta + imo jechac do serwisu tam wygeneruja kod i ci wgraja. Jak masz blisko do WAWY to zapraszam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez mazda323fbj » 5 paź 2010, 20:30

trochę nie było mnie na forum... Ale witam ponownie. Kupiłem jakiś czas temu na allegro ten cały sterownik+imo+wkładka do stacyjki z kluczem+wkładki do drzwi i klapy bagażnika+jeszcze jakieś urządzonko z "key..."(nawet tego nie wymieniałem bo nie wiem czy mam takie coś). Dałem za to 200 zł. Wpiołem sterownik, wymieniłem wkładkę w stacyjce i zmieniłem imo- samochód odpalił normalnie. Kupiłem też cewkę zapłonową bo miałem jedną uszkodzoną ale nie radzę kupować nowych cewek na allegro(podróbek) bo to już moja taka druga i obie miały duże przebicia. Nieźle świeciły się w nocy. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2010, 15:25
Posty: 12

Postprzez glo » 15 paź 2010, 21:45

kupiłem na allegro podróbkę za 220 zł w jakimś car-zone. Na początku przez jakieś 2 tygodnie działała znośnie, po tym czasie było gorzej niż na starej. Odesłałem cewkę po wypełnieniu przysłanego przez właściciela sklepu druku reklamacyjnego. To było w maju albo w kwietniu i od tamtego czasu brak jest z nim kontaktu.

Wystarczy zadzwonić 71/7652513 lub wysłać www.car-zone.pl
glo
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323