Czyszczenie przepustnicy (fotorelacja)
Witam, właśnie wykonałem ten zabieg i rzeczywiście fotoleracja bardzo pomocna. Ale... pojawił się problem z obrotami silnika-po wyczyszczeniu przepustnicy obroty biegu jałowego skoczyły z ok 800 do 1500 obr/min. Więc wyregulowałem je śrubą na przepustnicy (i nie wiem czy dobrze zrobiłem), bo jak zaobserwowałem wzrosło spalanie. Teraz mam pytanie jak poprawnie skorygować obroty silnika??
- Od: 19 mar 2010, 19:06
- Posty: 4
Jeszcze pytanie nr 3- Borys pomóż prosze jak ustawić te obroty w trybie serwisowy tzn. najpierw zewrzeć GND z TEN potem odpalić silnik, poczekać na rozgrzanie silnika i potem ustawiać tą śrubka od przepustnicy? Mam nadzieje że nie zawiedziecie człowieka w potrzebie
- Od: 19 mar 2010, 19:06
- Posty: 4
Swego czasu jak czyściłem przepustnicą to po złożeniu wszystkiego do kupy, samochód nagle nie mógł w ogóle odpalić. Dziwna trochę przypadłość zwłaszcza, że po jakiś 2 godz. prób odpalenia autko odpaliło bez żadnego problemu i na szczęście nie było problemów z obrotami.
albin33 poczytaj ten temat to powinno Ci pomóc , ja wg tego ustawiłem i jest git.
viewtopic.php?f=127&t=43974&hilit=ustawienie+TPS
viewtopic.php?f=127&t=43974&hilit=ustawienie+TPS
Witam, wyczyściłem przepustnicę i w koncu udało się zwalczyc falowanie obrotów
Teraz daję dmuchawe na maxa + klima + długie i obroty ładnie stoja w miejscu, po odpaleniu nie faluje.
Jednak zauwazyłem jedną jeszcze przypadłość. Na zimnym silniku – jak odpaliłem dzisiaj obroty zatrzymują się na 1250. Spadają stopniowo na ok 750 dopiero po rozgrzewaniu silnika. Srobkę obrrotów mam wkręcona na maxa. Nie ustawiałem w trybie serwisowym. Czy to moze być problem czy moze powodem jest cos innego?
Teraz daję dmuchawe na maxa + klima + długie i obroty ładnie stoja w miejscu, po odpaleniu nie faluje.
Jednak zauwazyłem jedną jeszcze przypadłość. Na zimnym silniku – jak odpaliłem dzisiaj obroty zatrzymują się na 1250. Spadają stopniowo na ok 750 dopiero po rozgrzewaniu silnika. Srobkę obrrotów mam wkręcona na maxa. Nie ustawiałem w trybie serwisowym. Czy to moze być problem czy moze powodem jest cos innego?
- Od: 10 lip 2009, 09:34
- Posty: 12
Setop Obroty po rozgrzaniu powinny ok 750 więc wydaje mi się że masz dobrze.
Fotorelacja super wyczyściłem swoją przepustnice jest poprawa ale jeszcze delikatnie faluje. Na dniach powinny dojść do mnie świece Denso iridium i filtr powietrza K&N. Potem zobaczymy czy falowanie ustąpiło.
Fotorelacja super wyczyściłem swoją przepustnice jest poprawa ale jeszcze delikatnie faluje. Na dniach powinny dojść do mnie świece Denso iridium i filtr powietrza K&N. Potem zobaczymy czy falowanie ustąpiło.
- Od: 12 sie 2009, 22:49
- Posty: 11
- Skąd: Birmingham UK/Elbląg PL
- Auto: Mazda 323F GXI 1.6 5 Hatchback- rozbita. Po 2 latach ponownie Mazda ale 3 tym razem 1.6 disel Y6
Witam Madzia po czyszczeniu przepustnicy, wymianie filtra powietrza, świec, cewek i przewodów. Jest troszke leiej ale jeszcze falowanie występuje. Przy czyszczeniu przepustnicy nie mogłem odkręcić krokowca więc szmatką nasączoną rozpuszczalnikiem wyczyściłem tyle ile się da. Czy to może być przyczyna? W planach mam jeszcze wymianę filtra paliwa.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 12 sie 2009, 22:49
- Posty: 11
- Skąd: Birmingham UK/Elbląg PL
- Auto: Mazda 323F GXI 1.6 5 Hatchback- rozbita. Po 2 latach ponownie Mazda ale 3 tym razem 1.6 disel Y6
powinno się go zamoczyć w rozpuszczalniku – samo przetarcie moze nic nie dać... ja po takim zabiegu razem z moczeniem krokowca dalej miałem delikatne falowanie. okazało się ze nie dokładnie wyregulowałem wszystko srubą od wolnych obrotów. Jak pojechałem do znajomego "gazownika" na słuch wyregulował( poprostu się zna) i auto chodziło jak nowe – brak falowania !
- Od: 10 lip 2009, 09:34
- Posty: 12
Jak ustawiacie te wolne obroty ?
Zwarłem GND i TEN. Odpaliłem rozgrzane auto. W trybie serwisowym obroty były ok. 1000. Wykręciłem śrubkę o pół obrotu tak, że obroty w trybie serwisowym wzrosły o ok. 100. Zgasiłem, odpaliłem w trybie normalnym i wskazówka spadła jak zwykle poniżej 750, a więc nic się nie zmieniło. Chciałem delkatnie podwyższyć obroty biegu jałowego. Boję się przez to czyścić przepustnicy, bo może potem nie ustawię tych obrotów.

Zwarłem GND i TEN. Odpaliłem rozgrzane auto. W trybie serwisowym obroty były ok. 1000. Wykręciłem śrubkę o pół obrotu tak, że obroty w trybie serwisowym wzrosły o ok. 100. Zgasiłem, odpaliłem w trybie normalnym i wskazówka spadła jak zwykle poniżej 750, a więc nic się nie zmieniło. Chciałem delkatnie podwyższyć obroty biegu jałowego. Boję się przez to czyścić przepustnicy, bo może potem nie ustawię tych obrotów.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Przepraszam z góry za post pod postem, ale odświeżam temat.
Według tej świetnej fotorelacji wyczyściłem przepustnicę, była nieźle zasyfiona.
Niestety nie udało mi się odkręcić silniczka krokowego – nie siłowałem się zbytnio żeby nie rozjechać śrubek, zostawiłem w spokoju, nie ryzykowałem.
Czy czysty krokowiec ma duże znaczenie ?
Po przeczyszczeniu przepustnicy początkowo obroty zatrzymywały się na 850 i leciutko falowały, ale potem trochę pojeździłem i teraz jest te 700 – 750 obr. i stabilne. Chciałem troszkę je podwyższyc, ale ani w trybie serwisowym , ani normalnym nie udało mi się nic zmienić !
Komputer z uporem zatrzymuje na ustawieniu książkowym.
Co prawda dużo nie kręciłem śrubą na przepustnicy, najwyżej 1.5 obrotu.
Jak Wy regulujecie te obroty
Według tej świetnej fotorelacji wyczyściłem przepustnicę, była nieźle zasyfiona.
Niestety nie udało mi się odkręcić silniczka krokowego – nie siłowałem się zbytnio żeby nie rozjechać śrubek, zostawiłem w spokoju, nie ryzykowałem.
Czy czysty krokowiec ma duże znaczenie ?
Po przeczyszczeniu przepustnicy początkowo obroty zatrzymywały się na 850 i leciutko falowały, ale potem trochę pojeździłem i teraz jest te 700 – 750 obr. i stabilne. Chciałem troszkę je podwyższyc, ale ani w trybie serwisowym , ani normalnym nie udało mi się nic zmienić !
Komputer z uporem zatrzymuje na ustawieniu książkowym.
Co prawda dużo nie kręciłem śrubą na przepustnicy, najwyżej 1.5 obrotu.
Jak Wy regulujecie te obroty
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Witam.
Przy ostatniej okazji naprawiania rury dolotowej, zajrzałem do przepustnicy i niestety jest nieźle zabrudzona. I tutaj mam pytania:
1. Czy jest sens ją czyścić jeżeli na razie wszystko jest ok (obroty stabilne, nie falują)
2. Jeżeli ją wyczyszczę, czy mogą pojawić się jakieś komplikacje (falowanie, dodatkowe ustawienia)?
Silnik B3 1324cm 16V Benzyna.
Przy ostatniej okazji naprawiania rury dolotowej, zajrzałem do przepustnicy i niestety jest nieźle zabrudzona. I tutaj mam pytania:
1. Czy jest sens ją czyścić jeżeli na razie wszystko jest ok (obroty stabilne, nie falują)
2. Jeżeli ją wyczyszczę, czy mogą pojawić się jakieś komplikacje (falowanie, dodatkowe ustawienia)?
Silnik B3 1324cm 16V Benzyna.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Tu jest dokładny opis czyszczenia krokowca – elektrozaworu:
viewtopic.php?t=32195&highlight=czyszczenie+przepustnicy
Tu są piękne zdjęcia: http://janusz626.fotosik.pl/albumy/476935.html
Wyczyściłem swój krokowiec zanim to przeczytałem – niestety nie ma zdjęć na tej fotorelacji zastanawiam się, czy mój silniczek/elektrozawór jest ok. Jak odkręciłem dwa torxy, to od silniczka odłączyła się rurka z grzybkiem i sprężynką – tak sobie to luźno spoczywa – zastanawiam się jak to działa.
Wkurza mnie to, że jak włączę światła, to są większe drgania i obroty troszkę spadają....
Zastanawiam się tez dlaczego zwykle po dokładnym czyszczeniu przepustnicy, a tym bardziej krokowca, ludziom (także mi) obroty biegu jałowego wzrastają.... Pomyślałem sobie, że ten syf mógł zatykać przestrzeń wokół głównego zaworu przepustnicy i po czyszczeniu nie jest ona dokładnie zamknięta, troche powitrza przechodzi, przez to obroty lekko falują i się zwiększają – co Wy na to ?.
Pomyślałem sobie, może trzeba wyregulować domykanie się przepustnicy śrubą blokującą przy lince gazu
viewtopic.php?t=32195&highlight=czyszczenie+przepustnicy
Tu są piękne zdjęcia: http://janusz626.fotosik.pl/albumy/476935.html
Wyczyściłem swój krokowiec zanim to przeczytałem – niestety nie ma zdjęć na tej fotorelacji zastanawiam się, czy mój silniczek/elektrozawór jest ok. Jak odkręciłem dwa torxy, to od silniczka odłączyła się rurka z grzybkiem i sprężynką – tak sobie to luźno spoczywa – zastanawiam się jak to działa.
Wkurza mnie to, że jak włączę światła, to są większe drgania i obroty troszkę spadają....
Zastanawiam się tez dlaczego zwykle po dokładnym czyszczeniu przepustnicy, a tym bardziej krokowca, ludziom (także mi) obroty biegu jałowego wzrastają.... Pomyślałem sobie, że ten syf mógł zatykać przestrzeń wokół głównego zaworu przepustnicy i po czyszczeniu nie jest ona dokładnie zamknięta, troche powitrza przechodzi, przez to obroty lekko falują i się zwiększają – co Wy na to ?.
Pomyślałem sobie, może trzeba wyregulować domykanie się przepustnicy śrubą blokującą przy lince gazu
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
napisałem maila do autora fotorelacji w celu odzyskania wygaśniętych zdjęć na serwisie fotosik
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
black_pablo napisał(a):napisałem maila do autora fotorelacji w celu odzyskania wygaśniętych zdjęć na serwisie fotosik
I autor co na to?
-
cross
zero odzewu
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Jest teraz dysk Google Dropbox czemu zamiast tam wrzucić wrzucają na jakieś denne hostingi gdzie po miesiącu zdjęcie znika
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
-
cross
Witam,
czy jest możliwość uzyskania zdjęć do fotorelacji z czyszczenia przepustnicy? Gdyż planuje się za to wziąć ale chciałbym uzyskać info co i jak dokładniej (jestem początkującym w kwestii mechaniki i nie chce nic w aucie zepsuć).
Pozdrawiam
czy jest możliwość uzyskania zdjęć do fotorelacji z czyszczenia przepustnicy? Gdyż planuje się za to wziąć ale chciałbym uzyskać info co i jak dokładniej (jestem początkującym w kwestii mechaniki i nie chce nic w aucie zepsuć).
Pozdrawiam
- Od: 16 sie 2011, 11:13
- Posty: 48
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5+LPG
Moja Mazda
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość