Dusi sie po gwałtownym wciśnieciu gazu

Postprzez Nobel » 15 paź 2009, 18:55

Witam

Od jakiegos czasu walcze z problemem u mnie w madzi na który zwrócił mi uwage kolega, nie pamietam od jak dawna wystepuje bo nie zwracałem na to jkiejś szczególnej uwagi.
Jeżlei auto chodzi na wolnych obrotach i po gwałtownym wcisnieciu gazu dusie sie, telepie silnikiem jakby mial problemy z spalaniem, jeden gar nie chodził czy cos takiego, dodatkowo od czasu do czasu strzeli w kolektor

Auto pali bez problemu, wolne obroty ok 750 nic nie skacze, po powolnym dodaniu gazu wkrece sie moim zdaniem prawidłowo i raczej na spadki mocy w wyzszych partiach obrotów nie ma co mówic. Jak silnik jest zimny i obroty sa ok 1100 to wyżej wymieniony obiaw nie wystepuje.
Diagnoza kodów błedów nie wykazala nic.
Zostały wymienione swiece na denso+ filtr paliwa i sprawdzone kable w ciemnosciach.

Dodatkowo jakis czas temu zamontowałem GAZ sekwencje na STAG 4 na gazie nie ma takich objawów, auto juz od najnizszych obrotów wkreca sie idelanie.

Na bezynie aby zminimalizowac objaw odkrecona została sróba od powietrza na przepóstnicy o 2 pełne obroty, sytuacja sie poprawila jednak nie znikła całkowicie.
Jeszcze dla pewnosci sprawdziliśmy sonde lambda miernikiem na pracującym silniku- sprawna.

Co jeszcze sprawdzic ?? bo brak mi juz pomysłów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sty 2008, 18:18
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BJ '99 1.5 16V

Postprzez emilMZ » 15 paź 2009, 21:59

może przepływomierz ?
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez booyas » 15 paź 2009, 23:03

Nobel napisał(a):Dodatkowo jakis czas temu zamontowałem GAZ sekwencje na STAG 4 na gazie nie ma takich objawów, auto juz od najnizszych obrotów wkreca sie idelanie.


Czy to dławienie nie przytrafia Ci się przypadkiem w momencie automatycznego przełączania z benzyny na gaz?

Druga sprawa – masz TCS? Spróbuj wyłączyć i sprawdź czy problem nadal występuje.
ps. Pozdrawiam kolegę wyżej z Lubartowa ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sie 2008, 16:44
Posty: 24
Skąd: Lubartów
Auto: 323f BJ, 1.5 16V '98

Postprzez emilMZ » 16 paź 2009, 17:06

no właśnie napisz czy to wystepuje na benzynie czy gazie? No i ja tez pozdrawiam kolege z lubartowa ;) pewnie mijają sie nasze madzie nieraz ;)
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez Nobel » 16 paź 2009, 21:18

emilMZ napisał(a):może przepływomierz ?


Brałem to pod uwage jednak przeplywka daje inne objawy jednak rozbiore i sprawdze dokładnie

booyas napisał(a):Czy to dławienie nie przytrafia Ci się przypadkiem w momencie automatycznego przełączania z benzyny na gaz?

Druga sprawa – masz TCS? Spróbuj wyłączyć i sprawdź czy problem nadal występuje.


Podczas przełaczania z benz na gaz nawet tego nie czuc w odwrotna strone troche szrpnie silnikiem ale nie zawsze, praktycznie bezproblemowo

Co do TCS to raczej on sie nie włacza jak auto stoi na luzie...


Dzisiaj zauważyłem jeszcze jedna dziwną właściwość na gazie miedzy obrotami 2500-3000 potrafi szrpnąc silnikiem ale tylo jezeli jade cały czas na tych samych obrotach przyspieszanie jest płynne, Na benzie nie ma tego efektu oczywiście auto również płynni przyspiesza ( jak juz ma te 1000oobr)

Co jeszcze do baku zalane jest benz 98 i były czyszczone wtryski środkiem ktory dodaje sie do paliwa ( dałem butelkę na pół baku )


Reasumując podejrzewam ze może byc jednak coś z układem zapłonowym pomimo ze świece nowe i nic nigdzie nie strzela, może byc cos z ciśnieniem na listwie albo gdzieś jakieś lewe powietrze
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sty 2008, 18:18
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BJ '99 1.5 16V

Postprzez emilMZ » 16 paź 2009, 23:03

powiem Ci że jak u mnie walneła przepływka podobne rzerczy sie działy plus jeszcze zawieszała sie na 1500 obr czyli o wolnych obrotach niebyło mowy,po dodaniu gazu tez chwile myślala telepiąc sie i dopiero potem sie wkręcała.Tylko że u Ciebie jest wtrysk na licencji Boscha – LH Jetronic i wzrokowo raczej w przepływce niewiele zobaczysz już u mnie w BG wiecej można sprawdzić bo klapę spiętrzającą czy sie nie zacina,co do ciśnienia na listwie-jakby było za wysokie to by paliła dużo i mogłaby kopcić na czarno,jakby za niskie miałaby strasznego muła...a jak ze spalaniem benzyny na 100 km?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez Nobel » 17 paź 2009, 15:27

Spalanie benzyny chyba raczej normalne zważywszy ze mam dość cieżką noge na trasie z klima i jadąc cos ok 160 wychodziło 7.5 -8 /100 w zwykłym ruchu ( głowie do pracy 15km w jedna strone) to tak 9-10 zalezy od stylu jazdy i warunków.

Dzisiaj dość wnikliwie obejrzałem silnik i nie znalazłem miejsc gdzie mógłby zasysać lewe powietrze.
Ciśnienie na listwie zmierze w pracy bo musze jakis manometr podłączyyć.

A co ciekawe odpiołem przepływomierz całkiem i obroty zaczeły wariować ale komuter staral sie utrzymac wolne na granicy 750 ( wiadomo silnik falowal ) ale po dodaniu gwałtownie gazu wkrecał sie na obroty dośc normalnie nie telepal sie i nie strzelal w kolektor. Czyli może faktycznie przepływka pada i robi mi brudna robote

Jeszcze musze sie dowiedziec czemu na gazie taki dziwny objaw jest ale to może wynikac z kiepskeij jakości gazu. Zatankuje na statoil i zobacze co sie bedzie działo

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sty 2008, 18:18
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BJ '99 1.5 16V

Postprzez zzachm » 17 paź 2009, 18:24

U mnie wystarczyło wymyć przepływomierz (tak powiedział mi mój mechanik po wizycie). Przeszło jak ręką odjął.
P.S. Tyle, że moje autko przed kupnem dość długo stało nieużywane.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 15:30
Posty: 6
Skąd: W-w
Auto: Mazda 323f BJ 1998r. 1.5

Postprzez emilMZ » 17 paź 2009, 22:50

najlepiej jakbyś miał drugą przepływkę na podmiake żeby zobaczyć i wtedy by było wiadomo.Po odpięciu przepływomierza dobrze by było wykasować kody błędów.
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez soul » 18 paź 2009, 07:36

zresetuj komputer benzynowy, odlacz klemy na minute i przytrzymaj na 30 sekund hamulec, podlacz, rozgrzej auto na BENZYNIE , i sprawdz... byc moze mapki sie porozjezdzaly od zle wystrojonego gazu... a filtr paliwa ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Nobel » 18 paź 2009, 16:20

emilMZ napisał(a):najlepiej jakbyś miał drugą przepływkę na podmiake żeby zobaczyć i wtedy by było wiadomo.Po odpięciu przepływomierza dobrze by było wykasować kody błędów.

Wlasnie nad tym cały czas myśle skąd wziąść i podmienic na próbe aby sie przekonac na 100%, mogło by spaść spalanie jakby auto dostawało odpowiednia mieszanke


soul napisał(a):zresetuj komputer benzynowy, odlacz klemy na minute i przytrzymaj na 30 sekund hamulec, podlacz, rozgrzej auto na BENZYNIE , i sprawdz... byc moze mapki sie porozjezdzaly od zle wystrojonego gazu... a filtr paliwa

Komputer był juz wielkokrotnie resetowany narazie bez wiekszego rezultatu. Zresztą auto przed montarzem gazu zachowywało sie podobnie
Usterka nie jest jakas strasznie uciązliwa tylko trzeba umiejetnie ato wkrecac na obroty...

Czy filtr paliwa nie sadze chociaz jeżdziłem troche na ukraińskim paliwie ale w wyzszych partiach obrotów silnikowi raczej nic nie dolega co prawda w stosunku do gazu jakby szilnik zbierał sie gorzej na benzynie ale kolega ma podobne odczucie

Ale dzieki za cenne uwagi, jeszcze nagram filmiki jak to faktycznie wygląda( benzyna , gaz) i umieszcze na jakims serwerze

Pozdrawiam wszystkich
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sty 2008, 18:18
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BJ '99 1.5 16V

Postprzez emilMZ » 18 paź 2009, 17:12

powiem Ci kolego tyle że po ukraińskim paliwie musiałem zmieniać filtr paliwa i czyscić układ wtryskowy,samochód po nim stracił dosłownie moc....wiesz takie telepanie jest też szkodliwe dla silnika bo domyślam sie że jak niechce sie wkrecać do ma drgania,przynajmniej u mnie tak było.Najlepiej jakbyś miał jakiegoś kolegę z taka madzia to byś przełożył na chwile przepływke.A rury wydechowej niemasz okopconej na czarno sadzą?
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez Nobel » 18 paź 2009, 17:33

O paliwie ukraińskim słyszałem róźne historie i wcale nie najprzyjemniejsze jednak paliwo było z pewnego źródła a poza tym na ukrainie tez maja auta na wtryskach i jakos tam jezdza. Co prawda wiem ze nie ma takich własności jak nasze krajowe ale z drugiej strony na naszych stacjach tez nie ma pewności co lejemy do baku. Dalego znawcy tematu jazdy na ukraińskim paliwie zalecaja dolewanie oleju do paliwa bo jest bardzo suche i czeste czyszczenie układy wtryskow.

Z tym drganiami to tak jak wczesniej pisałem przy powolnym dodani gazu silnik reaguje płynnie i nic sie nie dzieje, dopiero jak gwałtownie otworze przepustnice silnik jakby głupiał, sytuacje poprawilo dodanie powietzra przez odkrecenie sróby na przepustnicy jednak efekt ciagle wystepuje i byc moze przepływomierz nie reaguje prawidłowo i mieszanka jest nieodpowiednie i dlatego strzela i sie telepie.
Nagram filmiki i wtedy ocenicie jak to sie zachowuje może poprostu ten tym tak ma bo u kolegi na warsztacie była identyczna madzia z identycznymi objawami i dlatego u mnie tez zwróciła na to uwage.

A czy jest sadza ?? tak jest ale z tego co wiem to w silnikach 16V to raczej normalne i sie nie należy tym pzrejmować. No chyba ze zostałem źle poinformowany

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sty 2008, 18:18
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BJ '99 1.5 16V

Postprzez emilMZ » 20 paź 2009, 12:48

no ja osobiście nie slyszalem zeby sadza była normą w silnikach 16v.Może być lekko okopcona rura ale bez przesady ;)
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez Nobel » 18 lis 2009, 23:28

Witam

Wkoncu po mozolnym sprawdzaniu wszystkich podzespołów przyczyna takiego zachowania był przepływomierz.

Wystarczyło go dokladnie wykapac w bezynie i wszelkie usterki znikneły automatycznie a auto nabrało niesamowitego wigoru.

Co do instalacji gazowej to tak informacyjnie gazownik zmienil mi listwe na szybką i auto przestało szarpac. Jeszcze czeka mnie ponowne mapowanie sterownika i jeżdzić

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi i sugestie

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sty 2008, 18:18
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BJ '99 1.5 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323