Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 montaz głowicy od MX-3 1.6 16V B6 czy podpasuje? co myślicie?

Witajcie
byłem moją Mazdą 323F Bj 2001rok z silnikiem 1.3 16V SOHC B3 o mocy 73KM w warsztacie gdzie podkręcają troszkę autka i zapytałem co najlepiej było by zmienić żeby uzyskać trochu więcej mocy (nie potrzeba mi cudów ale zawsze jakby doszło tak pod 85-95KM to było by extra) i powiedział mi ten koleś tak że ten silniczek to jest zbyta stara konstrukcja by bawić się w podkręcanie elektroniczne wiec zostaje tylko poprzez wymianę pewnych elementów. Powiedział mi tak że najwięcej mocy uzyskam jeśli zmienił bym głowice na inną (posłużył się przykładem VW GOLFA 4) bo np w Golfie 4 z silnikiem 1.4 16V jest moc 75KM ale 1.6 16V ma juz ponad 100KM a głowice itp są takie same i pasują przemiennie i mówił ze po zmianie głowicy sporo zyska na mocy na ale jeśli zmieniać głowice to tylko na taką po regeneracji. I zagłębiłem się trochu w ten temat ale w Mazdach i tak:
u mnie jest silnik 1.3 16V SOHC o mocy 73KM o oznaczeniu B3 i wyczytałem że w Mazdach MX-3 były montowane silniki 1.6 16V SOHC o mocy 107KM o oznaczeniu B6 i przeglądając tak różne strony itp i pytając różnych osób wygląda na to że ta głowica od MX-3 powinna pasować do mojego silniczka tylko chciałem jeszcze was zapytać o to, może ktoś już zna dobrze ten temat albo siedzi dłużej w Mazdach niż ja??
wiec moje pytanie takie czy ta głowica od MX-3 Podejdzie mi do mojej 323F BJ 1.3 16V B3
(rozrząd,wygląd głowicy,silnika,osprzęt itp to podobno to samo) Rozmawiałem jeszcze z takim kolesiem co robi takie można powiedzieć "tuningi" ale tylko na niemieckich autach i powiedział mi tak że w niemieckich benzyniakach można uzyskać średnia tych dwóch mocy czyli np w golfie 75KM i 105KM to średnia z tych mocy wychodzi 90KM a w Mazdzie mówił ze może też by się tak udało wiec byłoby 73KM i 107KM wiec również koło 90KM powinno być, to jest takie szacowane +/– na podstawie innych samochodów niemieckich które robił i następnie sprawdzał na hamowni na życzenie klienta i tak mniej więcej wychodziło.
Co wy na to warto takie coś spróbować??
czekam na jakieś odpowiedzi, komentarze itp
u mnie jest silnik 1.3 16V SOHC o mocy 73KM o oznaczeniu B3 i wyczytałem że w Mazdach MX-3 były montowane silniki 1.6 16V SOHC o mocy 107KM o oznaczeniu B6 i przeglądając tak różne strony itp i pytając różnych osób wygląda na to że ta głowica od MX-3 powinna pasować do mojego silniczka tylko chciałem jeszcze was zapytać o to, może ktoś już zna dobrze ten temat albo siedzi dłużej w Mazdach niż ja??
wiec moje pytanie takie czy ta głowica od MX-3 Podejdzie mi do mojej 323F BJ 1.3 16V B3
(rozrząd,wygląd głowicy,silnika,osprzęt itp to podobno to samo) Rozmawiałem jeszcze z takim kolesiem co robi takie można powiedzieć "tuningi" ale tylko na niemieckich autach i powiedział mi tak że w niemieckich benzyniakach można uzyskać średnia tych dwóch mocy czyli np w golfie 75KM i 105KM to średnia z tych mocy wychodzi 90KM a w Mazdzie mówił ze może też by się tak udało wiec byłoby 73KM i 107KM wiec również koło 90KM powinno być, to jest takie szacowane +/– na podstawie innych samochodów niemieckich które robił i następnie sprawdzał na hamowni na życzenie klienta i tak mniej więcej wychodziło.
Co wy na to warto takie coś spróbować??
czekam na jakieś odpowiedzi, komentarze itp