Witam posiadaczy mazd.
Niedawno zakupiłem mazde 323 F 1.3 benzyna 2003 rok. z 90 tys udokumentowanym przebiegiem.
Wszystko ladnie pięknie jednak niepokoi mnie pare rzeczy.
Podczas uruchamiania gdy przekręce kluczyk w pozycji zapalenia sie kontrolek pali mi sie Check engine jak podejrzalem na filmikach z You tube gdy ludzie odpalają te mazdy kontrolka im sie zapala i gasnie odrazu moja nie gasnie do momentu uruchomienia motoru. W momencie uruchomienia motoru gaśnie, nie pokoi mnie rownież to ze od czasu do czasu zapalenie samochodu nie jest blyskawiczne ( zazwyczaj pali od dotyku jednak raz na jakis czas zakreci klikukrotnie. dzieje sie w roznych okolicznosciach dzis rano np albo gdy krecilem sie duzo po miescie odpalałem gasiłem, kolejną rzeczą ktora mnie nie pokoi to falujace obroty na biegu jałowym, i wydaje mi sie ze nie wkręca sie idealnie czysto w sesnie wyczuwam miro szarpniecia. Ale byc moze jestem przewrażliwony, Zastanawiam sie od czego zacząć poszukiwania zamierzam wybrać sie podpiąc pod komputer, jednak moze ktos z was ma jakies rady. Bylbym niezmiernie wdzięczny
pozdrawiam.
Mazda 323 F Problem z odpalaniem falujące obroty.
Strona 1 z 1
Kontrolka jest ok,
co do palenia i obrotów to jedziesz po kolei:
1. kiedy rozrząd był robiony? jak jest świeży to ok
2. świece wymień
3. wyczyść przepustnice i zawór wolnych obrotów (lub jak to mówią silniczek krokowy
)
4. Warto sprawdzić czy nie masz jakiś błędów (znajdziesz na forum jak to zrobić)
5. wymień filtr powietrza
6. regulowałeś już zawory? tutaj nei jestem pewny czy w 1.3 jest hydraulika czy trzeba manualnie, jak manualnie to trzeba to zrobić..
co do palenia i obrotów to jedziesz po kolei:
1. kiedy rozrząd był robiony? jak jest świeży to ok
2. świece wymień
3. wyczyść przepustnice i zawór wolnych obrotów (lub jak to mówią silniczek krokowy
4. Warto sprawdzić czy nie masz jakiś błędów (znajdziesz na forum jak to zrobić)
5. wymień filtr powietrza
6. regulowałeś już zawory? tutaj nei jestem pewny czy w 1.3 jest hydraulika czy trzeba manualnie, jak manualnie to trzeba to zrobić..
Tak wlasnie podejrzewam przeplywomierz i silniczek krokowy. Co do rozrzadu to nie mam pojecia jade po niedzieli do mechanika i mam rozkrecic rozrzad i zobaczyc czy byl wymieniany bo jest duza szansa ze byl mam 91 tys a przy 85 miala serwis w belgi. Czy podlaczenie pod komputer wykryje blad przeplywomierza i silniczka krokowego? o co mi chodzi chodzi mi o to by uniknac wymiane niepotrzebnych elementow. A z tymi zaworami to musze z jakims mechanikiem pogadac bo dla mnie to czarna magia i pierwsze slysze 
- Od: 19 wrz 2011, 21:53
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323 F 1.3 benzyna 2003 r
jak nei wiesz to zrób rozrząd, bo mój też wyglądał z góry jak nowy a jak sie zgieło pasek to strzelił
nie ma co ryzykować, bląd przeplywki może wyskoczyć ale tego raczej bym się nie spodziewał...
poczyść wszystko i zobacz czy będzie efekt pozytywny
poczyść wszystko i zobacz czy będzie efekt pozytywny
Ok, Tak więc rozrząd wymienilem co okazalo sie bardzo dobra decyzja niestety pasek byl od nowosci orginalny japonski i nie byl juz w najlepszym stanie, rozrzad zalozylem orginalny mazda zakupiony w car speedzie, dodatkowo kupilem japonskie swiece z wydajniejsza iskra TT'tki, i co zauwazylem do tej pory jeszcze nie mialem problemu z dlugim kreceniem aczkolwiek dopiero 2 dni po wymianie, poprawily sie falujace obroty delikatnie juz nie falują tak bardzo aczkolwiek problem wciaz wystepuje i silnik plynniej przyspiesza i jest żwawszy. Mechanik stwierdzil ze stare swiece pomimo ze stare sa w dobrym stnie nie okopcone ze ladnie dopala itp. polecil mi wymiane filtra paliwa i stwierdzil ze to powinno zalatwic sprawe z tymi falujacymi obrotami stwierdzil ze filtr moglbyc nie wymieniany od nowosci. wymienie Filtr paliwa i powietrza jezeli problem nie ustanie podjade pod komputer.
- Od: 19 wrz 2011, 21:53
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323 F 1.3 benzyna 2003 r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość