Strona 1 z 1

regulacja luzów zaworowych – B3

PostNapisane: 11 lut 2013, 13:01
przez czah666
Witajcie,
czy ktoś orientuje się jak wygląda regulacja luzów zaworowych w silniku 1.3 16v ?
Wertując kiedyś forum natrafiłem na informacje że regulacja dokonywana jest za pomocą płytek jednak po wysłaniu zapytania do carspeedu otrzymałem odpowiedz ze regulacja w tym modelu jest za pomocą śrub... i teraz już nie wiem jak to jest naprawdę.

Pozatym są bardzo rozbieżne opinie co do tego czy luz regulować na zimnym czy ciepłym silniku , a także o tym jaka ma być przerwa ustawiona...

Jeśli ktoś ma jakieś rzetelne informacje na ten temat to będę wdzięczny ;)

Re: regulacja luzów zaworowych

PostNapisane: 11 lut 2013, 14:15
przez shawn
W tym silniku reguluje sie luzy za pomocą śrub i mnie też to czeka. Reguluję sie luzy na zimnym silniku są na forum juz tematy z tym związane

PostNapisane: 12 lut 2013, 20:45
przez xedos1972
Temperatura silnika podczas regulacji powinna wynosić od 10 do 30 st Celsjusza.
luz zaworowy na wylocie jak i na dolocie powinien wynosić 0.30 w tym silniku .
Regulacja zaworów:
Mierzona na dźwigni zaworu / zaworze
Gdy cylinder 1 znajduje się w górnym martwym punkcie cyklu sprężania, regulować następujące:
Zawór dolotowy cylindra 1 i 2 + zawór odlotowy cylindra 1 i 3
Gdy cylinder 4 znajduje się w górnym martwym punkcie cyklu sprężania, regulować następujące:
Zawór dolotowy cylindra 3 i 4 + zawór odlotowy cylindra 2 i 4.