Wymiana filtra paliwa [BJ benzynowe]

Postprzez priester » 14 sty 2010, 18:05

liczę, że w tym temacie łatwiej znajde odpowiedź:
323 BJ 1,3 16V

jaki nr katalogowy lub oznaczenie powinna posiadać pompka paliwa ?

w którym miejscu powinien znajdować się czujnik ntc i jaką powinien mieć oporność ??

krótko po wymianie filtra paliwa zaczęły się problemy ze zbyt małą dawką paliwa, ale tylko w kilkusekundowych momentach przyspieszania. MA WAHANIA PRZYSPIESZENIA.
sprzedam filtr paliwa znajdujacy się w zbirniku do BJ 1.3 16V
Avatar użytkownika
 
Od: 30 mar 2008, 10:43
Posty: 41
Skąd: Pasłęk
Auto: 323 (BJ) 1,3 16V 1998r.
PREMaCY 1,8 +lpg 2002r.

Postprzez priester » 15 sty 2010, 16:40

i jeszcze jedno:
w którym miejscu znajduje się zaworek podciśnieniowy paliwa i ile barów powinno wynosić odpowiednie ciśnienie ?? (przy pompce czy przy listwie ?? )
sprzedam filtr paliwa znajdujacy się w zbirniku do BJ 1.3 16V
Avatar użytkownika
 
Od: 30 mar 2008, 10:43
Posty: 41
Skąd: Pasłęk
Auto: 323 (BJ) 1,3 16V 1998r.
PREMaCY 1,8 +lpg 2002r.

Postprzez krzysztof85 » 8 maja 2010, 15:56

Przeczytałem cały post i przymierzam się do wymiany filtra paliwa w mojej Madzi 323F 1.3 16V BJ 1998r jednak mam pewien dylemat na stronie "alledrogo" znalazłem dwa rodzaje filtrów montowanych w baku pierwszy z nich to typ J1333044 który jest zakładany w fotorelacji pzemaz'a a drugi to jakaś nowość jak dla mnie. Czy moglibyście na podstawie rocznika powiedzieć który będzie stosowany u mnie bo według opisu jeden i drugi jest do 323F BJ 1.3 po 1998r. Pytam bo w chwili obecnej nie mam możliwości dobrania się do filtru a chciałbym już zakupić a wymienić jak będę w swoich stronach z dostępem do garażu i narzędzi.

Czy ktoś mógłby mi podesłać zdjęcia na PW z fotorelacji bo te na forum mi się nie ładują :(

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2008, 20:31
Posty: 17
Skąd: Płock/Łódź
Auto: Mazda 323F 1.3 16V BJ 1998r

Postprzez Borys » 8 maja 2010, 17:25

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez krzysztof85 » 9 maja 2010, 14:17

Wszystko wskazuje na to że w moim przypadku powinien to być ZL0520490. Tylko będzie chyba mały problem z zakupem tego filtru znalazłem go na razie jedynie inter cars i to za 109zł :/

A co sądzicie o tym drugim filtrze który umieściłem na foto (w czarnej obudowie)? Czyżby było to trzeci a może czwarty typ który może pasować do naszych BJ'otek?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2008, 20:31
Posty: 17
Skąd: Płock/Łódź
Auto: Mazda 323F 1.3 16V BJ 1998r

Postprzez Borys » 9 maja 2010, 16:05

Filtr w IC kosztuje już od 60zł (JC Premium), a ze względu, że wymienia się go raz na 100tys. to żadne oszczędności.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez decadent » 11 maja 2010, 13:56

Dlaczego nie widzę zdjęć ? pokazują mi się tylko napisy "obrazek", a jak w nie kliknę to ... nic.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez decadent » 19 maja 2010, 12:07

A co może się dziać jeżeli nie wymienię filtra ?
Jakie mogą być oznaki ?
Mam już prawie 180 tys. przebiegu, ale na razie nie mam kasy na wymianę...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez decadent » 19 maja 2010, 12:42

Jeszcze jedno – czy istotne jest aby ten filtr paliwa był jakiejś wyjątkowo wysokiej jakości ?
Czy filtr JPN za około 60 zł byłby dobry ?
Piszecie o cenach filtra powyżej 100 zł, a w ASO podali mi cenę 140 zł, zatem zastanawia mnie dlaczego powyższy jest taki tani.
Czy warto zapłacić więcej ?
Mam mazdę BJ 1.5 benzyna z 1999 r. – który filtr powinienem zakupić ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez decadent » 19 maja 2010, 21:47

Dlaczego na żadnym komputerze nie mogę obejrzeć zdjęć ? Wyświetla się tylko napis "obrazek", a jak kliknę w niego to... nic.

HELP
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Borys » 19 maja 2010, 22:31

Zdjęcia padły, bo serwer był pewnie do kitu. Jedyna nadzieja, że autor zobaczy i wstawi od nowa;)

PS Nie piszemy post pod postem. Jest funkcja zmień.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez decadent » 20 maja 2010, 08:09

Poczytałem ksiązkę serwisową. Zwracają tam szczególną uwagę na odłączanie przewodów paliwowych, które połączone są "szybkozłączkami" z przewodami od pompy. Albo odłączamy specjalnym narzędziem, albo trzeba kupić nowe złącza, w przeciwnym razie ponowne złączenie przewodów nie da gwarancji ich szczelności. Końcówkę przewodu od pompy zalecają posmarować olejem silnikowym.
Ze względu na powyższe zacząłem obawiać się wymiany filtra.
Co Wy na to ?

Skąd wziąść nowe złączki i te osiem wkrętów, które cięzko wykręcić ?

HELP

edit:

Zabrałem sie dziś do wymiany filtra i.... zrezygnowałem po odkręceniu kanapy, jak zobaczyłem wieczko pompy. Za Chiny Ludowe nie wykręciłbym tych ośmiu śrubek w jakimś sensownym czasie. Przypuszczam, że odkręcałbym je 2 dni, bez specjalistycznego sprzętu. Czas to pieniądz – nie mam go aż tyle. Załamka. Muszę zaprowadzić do ASO.
W ogóle to cała górna część pompy była tak zardzewiała, że aż się łuszczyła i sypałą. Widać, że od nowości nikt tu nie zaglądał. I ciekawostka – pod pokrywą znalazłem kawałeczek szkła (czyżby samochód miał kiedyś "dzwon" ?).
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Kriztof » 13 cze 2010, 12:36

WYMIANĘ FILTRA ROZPOCZYNAMY OD DEMONTAŻU KANAPY – 8 ŚRUB 17-TEK:
4 W ROGACH KANAPY POD PLASTIKAMI;
4 BLIŻEJ ŚRODKA KANAPY PO DWIE POD MATERIAŁEM OD PRZODU KANAPY I
DWIE ZA KANAPĄ NA KOŃCACH PROWADNIC ( SIEDZENIE NALEŻY PRZESUNĄĆ
W STRONĘ KIEROWCY ŻEBY SIĘ DO NICH DOSTAĆ OD STRONY BAGAŻNIKA)

Chyba niepotrzebny wysiłek. Wystarczy wsunąć dłoń w szczelinę pomiędzy siedziskiem, a oparciem tylnej kanapy i mocno, ale z wyczuciem pociągnąć do góry, siedzisko jest na zawiasach i możne je obrócić przesuwając do przodu, to samo robimy z drugą połówką kanapy. Tapicerka ma specjalne wycięcie, czyli można fragment zasłaniający klapę pompy odsunąć, a reszta jak napisane w powyższych postach.
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2009, 19:04
Posty: 5
Auto: 323F BJ 1999r.

Postprzez kobas8 » 3 paź 2011, 17:04

ja mam natomiast taki problem ze mam mazde 323f 1.6 rocznik 2003 i jak wykrecilem filtr paliwa to nie ma czegos takiego u mnie ze moglbym wyjac ten srodkowy element (filtr) i wlozyc go tak jak jest na zdjeciach w fotorelacji... u mnie ten caly element stanowi jedna calosc, plywak sie podczepia bezposrednio do filtra i nie ma szans zeby wyjac jakos sam filtr. jest to bardzo podobne do normalnego filtra ze zdjec ale jednak torche bardziej zabudowane, tak zeby ta gore mozna bylo podczepic, Pomozcie mi gdzie moge dostac taki filtr bo w serwisie mazdy caly komplet filtr, to do wezykow i pompa to koszt ponad 1000zl a zadnego zamienikka nie moge znalezc, chodzi mi glownie o ten plastik srodkowy... HELP! aha i niby w serwisie powiedzial ze jest to niewymienne ale jak obrocilem ten filtr to benzyna praktycznie czarna wyleciala :/
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 19:36
Posty: 36
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323f bj 2003r. 1.6

Postprzez scorpioak » 1 gru 2011, 20:49

witam wszystkich, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozymiałość.
mam pewien problem i prosze o rade: wymieniłem f. paliwa (bj 2001r.) i teraz mam problem z odpalaniem. musze bardzo długo "kręcić" albo pare razy żeby zapalił. jaka może być przyczyna takiego zachowania?? proszę o rady.
scorpioak
 

Postprzez MarekSz » 3 gru 2011, 10:03

Prawdopodobnie zapowietrzony układ paliwowy. Rozkręć wszystko i złóż ponownie jeszcze raz, sprawdź czy przy za pierwszym razem czegoś nie ułamałeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2011, 23:54
Posty: 149 (0/7)
Skąd: Białystok
Auto: była: Mazda 323f BJ 1,6 '01;
Mazda MX-5 1,8 NBFL '02
jest: Mazda 3 BL 1,6 MZR '09

Postprzez maniakk5 » 4 gru 2011, 00:29

Ja już jestem po wymianie – oczywiście śruby zardzewiałe,po gniazdkach na "krzyżak" nie zostało śladu.
Zalałem WD,poprawiłem 2 razy Coca-Colą i... wziąłem młotek,meselek i kombinerki,i ku mojemu zdziwieniu wykręciłem wszystkie 8 sztuk w 15 minut...3-4 puknęcia meselkiem pod śrubę,z rożnych stron,chwyt kombinerkami a po 2 obrotach szło palcami.Na koniec tylko wycieczka do Casto po nowe śruby i mogłem otworzyć napoje wyskokowe :).

P.S. za filtr do swojego zapłaciłem 50 zł,ale kumpel który mi go załatwiał załatwił oczywiście najpierw ten drugi – napisałem mu wyraźnie ...490 bez A,a dostałem właśnie z A.
Za ten ...490A zapłaciłem 70 zł – jesli ktoś ma cheć to do wtorku pewnie go mam,bo na 99% mam możliwość zwrotu.
Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 08:50
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.

Postprzez maniakk5 » 4 gru 2011, 00:31

kobas8 napisał(a):ja mam natomiast taki problem ze mam mazde 323f 1.6 rocznik 2003 i jak wykrecilem filtr paliwa to nie ma czegos takiego u mnie ze moglbym wyjac ten srodkowy element (filtr) i wlozyc go tak jak jest na zdjeciach w fotorelacji... u mnie ten caly element stanowi jedna calosc, plywak sie podczepia bezposrednio do filtra i nie ma szans zeby wyjac jakos sam filtr. jest to bardzo podobne do normalnego filtra ze zdjec ale jednak torche bardziej zabudowane, tak zeby ta gore mozna bylo podczepic, Pomozcie mi gdzie moge dostac taki filtr bo w serwisie mazdy caly komplet filtr, to do wezykow i pompa to koszt ponad 1000zl a zadnego zamienikka nie moge znalezc, chodzi mi glownie o ten plastik srodkowy... HELP! aha i niby w serwisie powiedzial ze jest to niewymienne ale jak obrocilem ten filtr to benzyna praktycznie czarna wyleciala :/


O to ja własnie to mam...filtr z końcówką nr ...490 A,za całe 70 zeta + przesyłka,chyba że wpadniesz go zabrać – Wawa – Jelonki.
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 08:50
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.

Postprzez Niemir » 15 gru 2011, 00:48

Witam

Troche odgrzebie ten temat bo wlasnie przymierzam sie do wymiany filtra paliwa. Mam mazde 323f 1.5 16V benzyne z 1999 roku. Kupiłem filtr Filtrona PP880 czyli cylindryczny kształt czarny z dwiema wygiętymi rureczkami. Taki filtr polecają w magazynie AUTOtip nr 10/2008 o mazdzie 323f (na pewno każdy czytał a jak nie to polecam) i w sklepie w którym kupowałem. Tylko ze ten filtr ni jak ma sie do tego opisanego tutaj. Zupełnie inny filtr. Czy sprzedawca i branżowe pismo az tak by sie myliło? Czy są dwa rózne filtry paliwa? Jeżeli ten opisany w tym temacie to jedyny właściwy, to do jakich modeli jest ten który kupiłem? Prosiłbym o jednoznaczną odpowiedż bo do tej pory nie znalazłem takiej na forum.

Pozdrawiam
Niemir
 

Postprzez Borys » 15 gru 2011, 09:27

Czarny z rurkami to filtr zewnętrzny montowany pod maską w starszych generacjach 323/MX-3. Z tego co mi wiadomo wszystkie BJ mają już filtr paliwa w baku. Zerknij pod maską czy jest tam coś takiego jak kupiłeś ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323