Skoro twierdzisz, że to z okolic lewarka to wjedź na kanał i popatrz na lewarek od pupy strony

Jest tam tulejka łącząca wybierak (tak to się chyba nazywa) która pod wpływem syfu z ulicy i bliskości gorącej rury wydechowej lubi się zapiekać. Rozkręcić, dokładnie wyczyścić i ewentualnie nasmarować (osobiście preferuje smar miedziany), ale ponoć można i teflonowym.
Jeśli to nie pomoże to przyjrzał bym się wysprzęglikowi i pływowi hamulcowemu. Wysprzęglik jest na dole pomiędzy silnikiem, a chłodnicą – Trafisz po osobnym przewodzie wychodzącym ze zbiornika na płyn hamulcowy. Jeśli masz jakieś luzy lub przeciek to wymiana wysprzęglika – koszt ok 50 zł
Jak już tu nic nie pomoże to coś ze skrzynią lub synchronizatorem.... Olej – powinien być wymieniany po ok 80k km – większość to olewa i robi błąd. Ja wymieniłem olej i po tym zabiegu mogę wszystkie biegu małym paluszkiem wrzucać

Poziom oleju sprawdza się na trybie po odkręceniu linki szybkościomierza. Przy ewentualnej wymianie polecam Mobil – pełny syntetyk – 75w90. Wchodzi (z tego co pamiętam) 3,3l. Ja wlałem 3l (tylko tyle miałem) i jest cacy

Olej leje się przez dziurę po trybie na którym sprawdza się stan.
Co do synchronizatora – to niech wypowiedzą się lepsi

ja jestem w tym temacie za cienki – jeszcze nie miałem okazji (i mam na dzieję, że nie będę) rozkręcać tego na części pierwsze
To chyba wszystko
Pozdrawiam