Strona 1 z 1

cieżko wchodzi 2 bieg . co to moze byc?

PostNapisane: 13 gru 2009, 20:42
przez skrajny1606
mam problem gdy auto jest zimne to bardzo cieżko wchodzi 2 bieg , reszta bez problemu , gdy rozgrzeje silnik jest troche lepiej ale nie wchodzi jak inne biegi co to moze byc ?

PostNapisane: 13 gru 2009, 23:31
przez kosteq7
U mnie jest to samo :> Chyba normalka, pewnie ten typ tak ma :P

PostNapisane: 13 gru 2009, 23:32
przez maris801801
Moja mama miala podobny problem w UNO. Podobno byly zapieczone jakies czastki ze sprzegla. Robocizna 50zl. ALe teraz chodza jak po masle ;p

PostNapisane: 13 gru 2009, 23:53
przez korytarz4
kosteq7 napisał(a):U mnie jest to samo :> Chyba normalka, pewnie ten typ tak ma :P




Mam tak samo wszystkie biegi wchodza idealnie a 2 z oporami

PostNapisane: 14 gru 2009, 00:07
przez markmas
Banalne pytanie :)
Kiedy sprawdzaliście stan i poziom oleju w skrzyni?
Są potwierdzone problemy z wrzucaniem wstecznego, ale dwójki? Ciekawostka :)
Jeszcze jedno pytanko – Te problemy to występują "ze zgrzytem" czy nie?

Pozdrawiam

PostNapisane: 14 gru 2009, 00:28
przez skrajny1606
u mnie jest zgrzyt ale bardziej w okolicy lewarka choc moge sie mylic

PostNapisane: 14 gru 2009, 00:49
przez markmas
Skoro twierdzisz, że to z okolic lewarka to wjedź na kanał i popatrz na lewarek od pupy strony :) Jest tam tulejka łącząca wybierak (tak to się chyba nazywa) która pod wpływem syfu z ulicy i bliskości gorącej rury wydechowej lubi się zapiekać. Rozkręcić, dokładnie wyczyścić i ewentualnie nasmarować (osobiście preferuje smar miedziany), ale ponoć można i teflonowym.
Jeśli to nie pomoże to przyjrzał bym się wysprzęglikowi i pływowi hamulcowemu. Wysprzęglik jest na dole pomiędzy silnikiem, a chłodnicą – Trafisz po osobnym przewodzie wychodzącym ze zbiornika na płyn hamulcowy. Jeśli masz jakieś luzy lub przeciek to wymiana wysprzęglika – koszt ok 50 zł
Jak już tu nic nie pomoże to coś ze skrzynią lub synchronizatorem.... Olej – powinien być wymieniany po ok 80k km – większość to olewa i robi błąd. Ja wymieniłem olej i po tym zabiegu mogę wszystkie biegu małym paluszkiem wrzucać :) Poziom oleju sprawdza się na trybie po odkręceniu linki szybkościomierza. Przy ewentualnej wymianie polecam Mobil – pełny syntetyk – 75w90. Wchodzi (z tego co pamiętam) 3,3l. Ja wlałem 3l (tylko tyle miałem) i jest cacy :) Olej leje się przez dziurę po trybie na którym sprawdza się stan.
Co do synchronizatora – to niech wypowiedzą się lepsi :) ja jestem w tym temacie za cienki – jeszcze nie miałem okazji (i mam na dzieję, że nie będę) rozkręcać tego na części pierwsze :P

To chyba wszystko :)

Pozdrawiam

PostNapisane: 16 gru 2009, 16:05
przez matysh
prosta sprawa... połamane synchronizatory to norma w autach prowokujących do szybkiej jazdy. Dokładnie nie pamiętam jak to jest, ale chyba coś w ten deseń, że każdy bieg ma swój synchronizator, który jest taką niedużą kostką... jak się ją skrzywdzi pare razy to potem może nie zatrybić :)

PostNapisane: 16 gru 2009, 16:29
przez skrajny1606
a drogie sa tekie synchronizatory ? da sie je wymienic pojedynczo czy cala skrzynie trzeba?

PostNapisane: 16 gru 2009, 16:35
przez gregorius 323 F
Da się wymienić pojedyncze odpowiedzialne za każdy bieg prócz wstecznego.
Koszt części nie wielki ale trzeba rozebrać całą skrzynię i tu właśnie robią się koszty.

Pozdrawiam