Wymiana łożysk w kołach. Gdzie jest koronka ABS'u kół przednich?
1, 2
Witam.
Mam do wymiany łożyska w tylnym zawieszeniu, w kołach.
Ale wkrótce do wymiany będą też przednie.
I tutaj mam właśnie pytanie:
Otóż z tylnymi nie ma problemu, bo występują łącznie z piastą i koronką (zębatką) ABS.
Natomiast z przodu sprzedawane są bez tej zębatki. W dwóch sklepach mówią , że tak już jest.
Ale gdy zajrzałem pod auto, to tam są z koronką.
Więc czy to się z przodu demontuje tak, że koronka zostaje?
Czy też chcą mi lipę wcisnąć?
Czy ktoś już zmieniał łożyska i piasty z przodu z ABS'em?
__________________________
MX-3 K8 1,8 1.845ccm V6 1993r.
Mam do wymiany łożyska w tylnym zawieszeniu, w kołach.
Ale wkrótce do wymiany będą też przednie.
I tutaj mam właśnie pytanie:
Otóż z tylnymi nie ma problemu, bo występują łącznie z piastą i koronką (zębatką) ABS.
Natomiast z przodu sprzedawane są bez tej zębatki. W dwóch sklepach mówią , że tak już jest.
Ale gdy zajrzałem pod auto, to tam są z koronką.
Więc czy to się z przodu demontuje tak, że koronka zostaje?
Czy też chcą mi lipę wcisnąć?
Czy ktoś już zmieniał łożyska i piasty z przodu z ABS'em?
__________________________
MX-3 K8 1,8 1.845ccm V6 1993r.
Pozdrawki
Daro W.
Daro W.
- Od: 20 paź 2003, 15:38
- Posty: 115
- Skąd: Wawa
- Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE
Witam
Sluchaj uwaznie pierscien absu ktorego nazywasz koronka jest na przegobie napedowym i do wymiany lozyska nie potrzebujesz tego chyba ze mylisz pojecia i chcesz zmienic przegob?
Jezeli chcesz zmienic przegob to kupujesz bez tego pierscienia bo jego sie zbija ze starego przegobu i naklada na nowy to tyle jezeli chodzi o przegob.
Jezeli chcesz zmieniac lozyska w przednich piastach to musisz zdemotowac cala przednia piaste tzn odkrecic od amortyzatora( kpl. mcperson} odkrecic polos napedowa ,odkrecic koncowke drazka, odkrecic zacisk hamulcowy(nie przewod hamulcowy) i wyciagnac piaste .
Po wyciagnieciu nalezy sie udac na prase gdzie wycisniesz stare lozyska i wcisniesz nowe. to by bylo na tyle
Sluchaj uwaznie pierscien absu ktorego nazywasz koronka jest na przegobie napedowym i do wymiany lozyska nie potrzebujesz tego chyba ze mylisz pojecia i chcesz zmienic przegob?
Jezeli chcesz zmienic przegob to kupujesz bez tego pierscienia bo jego sie zbija ze starego przegobu i naklada na nowy to tyle jezeli chodzi o przegob.
Jezeli chcesz zmieniac lozyska w przednich piastach to musisz zdemotowac cala przednia piaste tzn odkrecic od amortyzatora( kpl. mcperson} odkrecic polos napedowa ,odkrecic koncowke drazka, odkrecic zacisk hamulcowy(nie przewod hamulcowy) i wyciagnac piaste .
Po wyciagnieciu nalezy sie udac na prase gdzie wycisniesz stare lozyska i wcisniesz nowe. to by bylo na tyle
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
- Od: 20 paź 2003, 15:28
- Posty: 214
- Skąd: KOSZALIN
- Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA
Nie, nie. Przegub nie. Myli mnie to , że w tylnym zaweszeniu sprzedają zestawy już z tym pierścieniem , a w przednim bez pierścienia. A przecież ABS jest i tu i tu.HERCIK napisał(a):Witam
Sluchaj uwaznie pierscien absu ktorego nazywasz koronka jest na przegobie napedowym i do wymiany lozyska nie potrzebujesz tego chyba ze mylisz pojecia i chcesz zmienic przegob?
Stąd moje pytanie.
No właśnie.HERCIK napisał(a):Jezeli chcesz zmieniac lozyska w przednich piastach to musisz zdemotowac cala przednia piaste tzn odkrecic od amortyzatora( kpl. mcperson} odkrecic polos napedowa ,odkrecic koncowke drazka, odkrecic zacisk hamulcowy(nie przewod hamulcowy) i wyciagnac piaste .
Po wyciagnieciu nalezy sie udac na prase gdzie wycisniesz stare lozyska i wcisniesz nowe. to by bylo na tyle
To pytanie chciałem zadać, a mianowicie:
-zamiast kupować całego zestawu z pierścieniem ABS czy można wycisnąć same niesprawne łożysko , zamienić na dobre i wcisnąć na prasie?
Czy tak można z tyłu i z przodu?
Jeśli tak, to dlaczego sprzedaja CAŁE komplety z piastą?
Pozdrawki
Daro W.
Daro W.
- Od: 20 paź 2003, 15:38
- Posty: 115
- Skąd: Wawa
- Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE
Przod a tyl jest mala roznica ale bardzo istotna a mianowicie z przodu masz polosie napedowe do ktorych masz mocowane przeguby homokinetyczne a na nich montowany jest pierscien absu ktory musi sie obracac aby czujnik mogl przeliczac itd.
Z tylu nie masz przeciez polosi napedowych wiec pierscien absu jest montowany do piasty bo musi sie obracac .
Wiec musi byc w komplecie z piasta.
Z tylu nie masz przeciez polosi napedowych wiec pierscien absu jest montowany do piasty bo musi sie obracac .
Wiec musi byc w komplecie z piasta.
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
- Od: 20 paź 2003, 15:28
- Posty: 214
- Skąd: KOSZALIN
- Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA
Hercik, kurde, dziekuję za pełną i fachową odpowiedź.HERCIK napisał(a):Przod a tyl jest mala roznica ale bardzo istotna a mianowicie z przodu masz polosie napedowe do ktorych masz mocowane przeguby homokinetyczne a na nich montowany jest pierscien absu ktory musi sie obracac aby czujnik mogl przeliczac itd.
Z tylu nie masz przeciez polosi napedowych wiec pierscien absu jest montowany do piasty bo musi sie obracac .
Wiec musi byc w komplecie z piasta.
A co sądzisz o wymianie wyłącznie samego łożyska zamiast kompletu za 400 pln?
Pozdrawki
Daro W.
Daro W.
- Od: 20 paź 2003, 15:38
- Posty: 115
- Skąd: Wawa
- Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE
Jesli znasz rozmiar łozyska i ktos ci go wyjmie i wstawi nowe to jest napewno róznica (cenowa)
Oby tylko dobrac pasujace łozysko
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Oby tylko dobrac pasujace łozysko
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
- Od: 17 lis 2003, 01:14
- Posty: 314
- Skąd: Piaseczno
- Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi
ja wymienialem w lecie lozysko z przodu.
Kupilem Japonskie za jakies 150 i wymienilem i tyle...
Bez problemów (no poza wyprasowaniem starego)...
Kupilem Japonskie za jakies 150 i wymienilem i tyle...
Bez problemów (no poza wyprasowaniem starego)...
- Od: 21 paź 2003, 13:58
- Posty: 310
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI
Mazda CX-3 150 AWD
Mazda MX-5 NB2 Sportive
Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
Mazda 323F (BA) 2.0 GT
Mazda MX-3 K8 (moja)
Ale to drogo zapłaciłeś za samo łożysko. Bo w Intercars kosztuje cały komplet 190 PLN.michal_krakoof napisał(a):ja wymienialem w lecie lozysko z przodu.
Kupilem Japonskie za jakies 150 i wymienilem i tyle...
Bez problemów (no poza wyprasowaniem starego)...
Pozdrawki
Daro W.
Daro W.
- Od: 20 paź 2003, 15:38
- Posty: 115
- Skąd: Wawa
- Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE
Otóż to!!Koleś napisał(a):Jesli znasz rozmiar łozyska i ktos ci go wyjmie i wstawi nowe to jest napewno róznica (cenowa)![]()
Oby tylko dobrac pasujace łozysko
tylko czy z tyłu można coś takiego robić
Czy też jest to tak zrobione, że trzeba wymienić całość?
Wolałbym samo łożysko...ze zrozumiałych względów...
Pozdrawki
Daro W.
Daro W.
- Od: 20 paź 2003, 15:38
- Posty: 115
- Skąd: Wawa
- Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE
A co to komplet?Daro napisał(a):Ale to drogo zapłaciłeś za samo łożysko. Bo w Intercars kosztuje cały komplet 190 PLN.michal_krakoof napisał(a):ja wymienialem w lecie lozysko z przodu.
Kupilem Japonskie za jakies 150 i wymienilem i tyle...
Bez problemów (no poza wyprasowaniem starego)...
Kupilem lozysko, na ktorym nie oszczedzalem, bo moglem kupic taniej (duzo) europejskie, ale wybralem japonskie
- Od: 21 paź 2003, 13:58
- Posty: 310
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI
Mazda CX-3 150 AWD
Mazda MX-5 NB2 Sportive
Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
Mazda 323F (BA) 2.0 GT
Mazda MX-3 K8 (moja)
Wiesz co, z tego co mówią w sklepach jest to łożysko razem z piastą i czymś tam jeszcze.michal_krakoof napisał(a):A co to komplet?
Kupilem lozysko, na ktorym nie oszczedzalem, bo moglem kupic taniej (duzo) europejskie, ale wybralem japonskie
Z tyłu dochodzi jeszcze pierścień ABS.
Pozdrawki
Daro W.
Daro W.
- Od: 20 paź 2003, 15:38
- Posty: 115
- Skąd: Wawa
- Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE
Ja w piątek wymieniałem jedno łożysko w lewym przednim kole (MX-3)
Za wymianę w serwisie (nie ASO) zapłaciłem 60 PLN, ajeło to 2 godziny
Kupujesz samo łożysko (ja kupiłem koyo) i do tego najlepiej pierściewń uszczeelniający.
Pierścień ABS zostaje cały czas na przegubie po jego odłączeniu.
Patrzyłem sobie jak gość to robił, w sumie rzadna filozofia ale jest duży problem z wyciśnięciem starego i wprasowaniem nowego łożyska, dlatego samemu się tego nie podjąłem.
Polecam japońskie łożyska
Pozdrawiam
Za wymianę w serwisie (nie ASO) zapłaciłem 60 PLN, ajeło to 2 godziny
Kupujesz samo łożysko (ja kupiłem koyo) i do tego najlepiej pierściewń uszczeelniający.
Pierścień ABS zostaje cały czas na przegubie po jego odłączeniu.
Patrzyłem sobie jak gość to robił, w sumie rzadna filozofia ale jest duży problem z wyciśnięciem starego i wprasowaniem nowego łożyska, dlatego samemu się tego nie podjąłem.
Polecam japońskie łożyska
Pozdrawiam
Trzeba znać dokładne dane tegoż łożyska, żeby nie kupić lipy. A swoją droga to baaaardzo tanio zapłaciłeś. Na Szaserów w Wawie , gdy kilkakrotnie rozmawiałem z nimi, zawsze doliczają za robocizne ok 150-250 PLN.marek napisał(a):Ja w piątek wymieniałem jedno łożysko w lewym przednim kole (MX-3)
Za wymianę w serwisie (nie ASO) zapłaciłem 60 PLN, ajeło to 2 godziny
Kupujesz samo łożysko (ja kupiłem koyo) i do tego najlepiej pierściewń uszczeelniający.
Pierścień ABS zostaje cały czas na przegubie po jego odłączeniu.
Patrzyłem sobie jak gość to robił, w sumie rzadna filozofia ale jest duży problem z wyciśnięciem starego i wprasowaniem nowego łożyska, dlatego samemu się tego nie podjąłem.
Polecam japońskie łożyska
Pozdrawiam
I kiedyś pozwliłem im na to i wymienili mi łożysko w przegubie wewnętrznym na .....polskie i całość kosztowała mnie 340 PLN, w tym łożysko 90 PLN.
Niezła jazda co
Poza tym nie wiem czy dałoby rade wymontować z tyłnej piasty samo łożysko. Może to jest tak zrobione, że tylko w komplecie da radę wymienić i dlatego sprzedaja razem z piastą. Nie wiem.
Pytałem paru znajomych mechaników, ale żaden z nich nie jest w stanie mi tego powiedzieć PRZED demontażem. A jak już zdemontuje, to może okazać się, że jednak należy kupić całość, no i auto unieruchomione jest na pare dni, a ja latam po sklepach.
Autobusem...
Pozdrawki
Daro W.
Daro W.
- Od: 20 paź 2003, 15:38
- Posty: 115
- Skąd: Wawa
- Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE
Potwierdzam...marek napisał(a):Ja w piątek wymieniałem jedno łożysko w lewym przednim kole (MX-3).
Za wymianę w serwisie (nie ASO) zapłaciłem 60zł, zajęło to 2 godziny
Kupujesz samo łożysko (ja kupiłem Koyo) i do tego najlepiej pierścień uszczelniający.
Pierścień ABS zostaje cały czas na przegubie po jego odłączeniu.
Patrzyłem sobie, jak gość to robił, w sumie rzadna filozofia, ale jest duży problem z wyciśnięciem starego i wprasowaniem nowego łożyska, dlatego samemu się tego nie podjąłem.
Polecam japońskie łożyska.
Pozdrawiam.
- Od: 21 paź 2003, 13:58
- Posty: 310
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI
Mazda CX-3 150 AWD
Mazda MX-5 NB2 Sportive
Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
Mazda 323F (BA) 2.0 GT
Mazda MX-3 K8 (moja)
Możecie podać Panowie może rozmiary potrzebnego do przedniego koła łożyska, albo jakieś oznaczenie
Słyszałem, że łożyska SFK są dobre – planuję kupić – dobrze zrobię 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ale chyba droższe od japońskich...brii napisał(a):SFK są dobre
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Mogą być i droższe (ogromnej różnicy chyba nie będzie) – chcę to zrobić raz i mieć święty spokój (jak ze wszystkim
)
To mogę prosić o jakieś wymiary/parametry łożysk do MX-3 K8

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
To mogę prosić o jakieś wymiary/parametry łożysk do MX-3 K8
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Japonczyk H13012 (w/g katalogu JapanCars'u) – jeszcze nigdy nie miałem reklamacji.brii napisał(a):Chcę to zrobić raz i mieć święty spokój
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość