Strona 1 z 4

mam problem ze skrzynią w mx3 1.6

PostNapisane: 11 maja 2004, 19:08
przez Pawmx
Pomocy !!! Po przejechaniu ok 100 km gdy skrzynia się podgrzeje biegi wchodzą ciężko a w końcu się blokują ( szczególnie z 2 na 3 ) . nie wiem czy wina leży po stronie sprzęgła , czy skrzyni . Może ktoś z posiadaczy tych cudownych autek miał taki problem <głaszcze> <killer> <killer>

PostNapisane: 11 maja 2004, 19:39
przez Jaksa
Witaj! Teoretycznie ze skrzyniami manualnymi w mazdach nie ma problemów o ile auto jest normalnie eksploatowane .Piszesz że po przejechaniu 100km skrzynia się blokuję to znaczy ze na zimnym silniku jest ok? Myślę że jak jest olej ( a pewnie jest ) oczyść lewarek od spodu na śrubie przy połączeniu z dzwignią która wchodzi do skrzyni ( częsta przyczyna )

Problem ze skrzynią biegów

PostNapisane: 24 sty 2008, 00:56
przez tomek_jordan
Witajcie!Od jakiegoś czasu w mojej mazdzie mam problem z wrzucaniem 2-jki na zimnym silniku:( co może być tego powodem? Kiedy pochodzi i osiągnie temperature silnik problem znika. Mam nadzieje ze ktoś mi pomoże i że nie złamałem regulaminu tym tematem

Pozd

PostNapisane: 24 sty 2008, 01:03
przez kaszlarz_20
Jak znam życie to złamałeś bo nie opisałeś dokładnie modelu samochodu a zwłaszcza rzeczy ważnych np.
Modelu skrzyni biegów...
Wydaje misie że problem leży w rozszerzalności cieplnej bo cóż ma silnik do skrzyni(oprócz tego że ją też ogrzewa i przez to może olej być rzadszy)
W każdym bądź razie sprawdź olej w skrzyni...

PostNapisane: 24 sty 2008, 10:04
przez GuRu
Wymień olej w skrzyni powinno być już dobrze.

Problem ze skrzynią biegów

PostNapisane: 7 cze 2009, 21:21
przez arkusz
Witam.

Od jakiegoś czasu zauważyłem taką przypadłość, że tylko i wyłącznie podczas jazdy "chrupie" mi skrzynia podczas przerzucania z jedynki na dwójkę. Z tego co wyczytałem na forum zakupiłem olej przekładniowy syntetyczny Mobil 1 Mobilube 75W90 w ilości 3 litrów i zamierzam go wymienić we wtorek u mechanika. Dzisiaj odbyłem rozmowę z tymże mechanikiem, który upierał się, że to "chrupnięcie" to wina synchronizatora biegu drugiego o czym również wyczytałem na forum. Nasuwa się pytanie, czy problem może ustać po wymianie oleju czy to "chrupnięcie" to na pewno wina synchronizatora? Kupiłem ten olej za 130zł + wymiana 20zł co daje kwote 150zl i jest to dla mnie spory pieniądz więc nie chcę żeby 150zł poszło psu w pupę ;/ Ktoś pisał na forum, że miał taki sam objaw i wymiana oleju pomogła a ten mechanik, z którym rozmawiałem strasznie upieral się przy tym, że to na 100% wina synchronizatora.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 8 cze 2009, 13:00
przez grzegorz0105
Obawiam się że Twój mechanik ma rację, tu wymiana oleju nie pomoże :| Dla uniknięcia pomyłki w diagnozie usterki opisz to szczegółowo.

PostNapisane: 8 cze 2009, 15:33
przez arkusz
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... a+bieg%F3w

Problem identyczny jak ten opisany w powyższym temacie, jak widać wymiana oleju pomogła mimo, że również podejrzenia padały na synchronizator.

PostNapisane: 8 cze 2009, 22:12
przez grzegorz0105
No tak, a czy ktoś potwierdzi jak długo działa to lekarstwo? Dopiero zakupiłem mx3 i to do remontu, więc warto znać takie anomalia <lol>

PostNapisane: 11 cze 2009, 12:24
przez arkusz
No to we wtorek przeżyłem lekki szok u mechanika. Nie mógł on znależć korka spustowego oleju skrzyni biegów. Jest ktoś z Mazda MX3 SOHC kto może potwierdzić, że wymieniał olej i gdzie się taki korek znajduje (o ile się znajduje)?

Skrzynia biegów problem z redukcja z 4 na 3

PostNapisane: 19 paź 2009, 21:10
przez Capazo
Witam

Mam taki problem nie moge zredukowac z 4 na 3 poprostu bieg nie chce wejsc, a gdy z 2 na 3 wrzucam to bez problemu palcem mozna go wbic. Chcialem tez napisac ze jak wydziagalem poduszke silnika to odlaczylem drazek od skrzyni biegow na czas wyjecia poduszki?? czy przez to moglo sie cos przstawic?? Wczesniej tez wymienialem poduszke i nie bylo takiego problemu. Pozdrawiam i czekam na odp

PostNapisane: 19 paź 2009, 21:19
przez gregorius 323 F
Jeżeli zaczęło się to dziać po wymianie poduszki to najpewniej wybierak biegów przestawił się na tulejce – musisz trafić na stare znaki.
Pozdrawiam

PostNapisane: 20 paź 2009, 00:06
przez Capazo
gregorius 323 F napisał(a):Jeżeli zaczęło się to dziać po wymianie poduszki to najpewniej wybierak biegów przestawił się na tulejce – musisz trafić na stare znaki.


A jak znalesc te znaki?? Jest jakis domowy sposob na to czy musze oddac do fachowca?? Pozdrawiam i dzieki za info

PostNapisane: 20 paź 2009, 08:59
przez gregorius 323 F
Odkręć pręt wybieraka i powinieneś dojrzeć stary punkt w który trafiała śruba dociskowa.
Jeżeli nie widać to musisz zrobić to metodą prób i błędów.
Pozdrawiam

PostNapisane: 22 paź 2009, 15:00
przez Capazo
Odkopuje na chwile temat bo grzebalem przy tym drazku od skrzyni i sie okazalo ze na luzie biegi wchodza idealnie z 2na 3 czy z 4 na 3 bez problemu paluszkiem ,a wystarczy ze bede mial predkosc 20km.h i juz nie idzie zredukowac biegu z 4 na 3..boje sie ze skrzynia padla albo 3 bieg?? Nie wiem co mam zrobic??

Skrzynia biegow raz jeszcze...

PostNapisane: 12 lis 2009, 12:13
przez djArias
Mam tak wielki problem ze skrzynia ze juz nie mam pomyslow co robic... przy skreceniu kol w lewo na max skrzynia "terkocze" wiec kupilem skrzynke ze szrotu, przerzucilem i dokladnie to samo – rozebralem stara skrzynke i na mechanizmie roznicowym zabki odpowiedzialne za lewa strone sa troche uszczerbione, ale nie powylamywane – o co chodzi z tymi skrzyniami i czy moze wiecie od czego mozna mechanizm przelozyc zeby byl lepszy?:D

PostNapisane: 12 lis 2009, 13:32
przez Sunrise
Moze to przeguby,a nie skrzynia??

PostNapisane: 12 lis 2009, 19:52
przez djArias
Zdecydowanie skrzynia:
a) przeguby nowe
b) Po podniesieniu auta na jedna strone slychac terkotanie ze skrzyni :)

zapomnial bym gdzies na Forum usa przeczytalem ze czesta awaria skrzyni polega na poluzowaniu sie "SPIDER GEAR PIN" i starczy go jakos odpowiednio wspawac czy wczepic i sytuacja wraca do normy... Hm czy spider gear pin to jest to co trzyma satelite w mechanizmie czy koronke... bo nie bardzo kumam :D

Skrzynia biegów | Dziwne zachowanie

PostNapisane: 3 paź 2010, 15:32
przez rafaello1976
Witam
Moją mazde mam juz ponad 5 lat.Spisuje sie super poza jednym mankamentem,w niedługim czasie po kupnie dziwne zachowanie-przy jeździe na 4 biegu skrzynia sama redukuje bieg na nizszy i zaczyna mrugac kontrolka hold.Po zatrzymaniu nie ma jedynki i trzeba ruszać z 2 biegu.Ale po wyłączeniu silnika hold przestaje mrugać i wszystko jest ok.Te zachowania objawiają sie róznie,czasami kilka razy dziennie ale tak było może trzy razy odkąd nia jeźdźe czasami raz w miesiącu,prawie zawsze gdy jadę w dłuzszą trasę.Kontrolka hold gasnie tez różnie ,czasami zaraz po właczeniu silnika moge juz jechać czasami musze stać 5,10 minut a kiedys nawet po godzimie jeszcze mrugała.Dodam że olej i filtr wymieniłem 10 tys. km temu i przez jakies kilka miesięcy był spokuj ale potem problem powrócił.Wczoraj nawet po zapaleniu się kontr. hold zatrzymałem się i miałem problem z ruszeniem,buło czuć że ze skrzynią coś sie dzieje.Z mrugającym holdem przejachałem jakies 10 km na 3 biegu zatrzymałem się,zgasiłem silnik a po zapaleniu problem zniknął.Mam za jakiś czas jechac do Niemiec (700 km) ale mam obawy ,że jak mi się rozkraczy na autostradzie to będzie kaplica.Prosze o jakąś pomoc lub poradę bo w moim mieście nie ma specjalistów od automatów.Wielkie dzięki

Re: mazda mx3 dziwne zachowanie skrzyni biegów

PostNapisane: 7 paź 2010, 01:02
przez misiura
Witam. Z tego co piszesz kłania się skrzynia do remontu i tutaj niektóre elementy bądz wszystkie czyli docisk i sprzegło jeśli się ślizga, tutaj nic nie poradzisz pozatym synchronizator pewnie też pada ale bez konkretnej diagnozy się nie obejdzie a tutaj można tylko domniemać co naprawde się stało, kieruj auto na warsztat bo możesz w pewnym momencie nie wkleszczyć biegu i pozostanie Ci może jedynie jazda na wstecznym do domu. Co do kontrolki jeśli po naprawie nadal bedzie ściemniać bo z tego co wiem zapala się jako bieg górski to poprostu pozostaje odczytanie błędów z kompa, odradzam Tobie zapuszczanie się tym autem za granice bo koszty lawety są kolosalne, napraw i dopiero jedz tylko odrazu mówie podaruj sobie ASO bo koszty przekrocza wartość auta. Pamietaj że do ASB wchodzi więcej oleju do skrzyni niż do Manuala (a to już spore koszty) a tak przy okazji sprawdz poziom oleju w skrzyni, być może po oleju pozostało wspomnienie... Bo rozumiem że pisząć że wymieniłes filtr i olej chodzi o olej silnikowy a nie przekładniowy. :) Powodzenia.