Strona 1 z 1

Dwa katalizatory w ukladzie wydechowym w mx-3, i wogole ukla

PostNapisane: 5 maja 2009, 17:50
przez djArias
witam serdecznie mam taka sprawe poniewaz posypal sie u mnie oryginalny stary uklad wydechowy, pojechalem i zalozylem nowy, jednak katalogowo nie wystepuje ta mazda u zadnego producenta ukladow wydechowy (przypomne mx-3 1.6 dohc 16V) i zalozono wydech od mx-3 1.6 SOHC ....
Sonda Lambda przeniesiono wyzej, gdzie wychodzil uklad recyrkulacji spalin, ponizej dano cos co na allegro sie nazywa rura kolektorowa, do tego w miejsce kata strumienica (taki moj pomysl oszczedniosciowy:)) potem tlumik srodkowy i koncowy... problem polega na tym ze oryginalnie byl jeszcze pierwszy katalizator, na ebayu ten pierwszy katalizator wyglada tak:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-Mx ... otohosting

W polsce nazwano ten element "dławikiem zabierającym moc" ... jak to jest? potrzebne te dwa katalizatory? i skad wziasc wydech do tej mazdy?

PostNapisane: 5 maja 2009, 20:36
przez infinito
ja tylko spytam jak jezdzi po zmianie tego wydechu? Bo tez jestem na etapie oszczednosciowego wkladania 'niby' kata i ciekawi mnie czy wplynelo to jakos na auto= obroty, spalanie, DZWIEK (czy nie wyje teraz?), osiagi.?
pozdrawiam

PostNapisane: 5 maja 2009, 22:35
przez djArias
szmocy jakby przybylo :D

PostNapisane: 5 maja 2009, 23:14
przez fazzi
djArias napisał(a):szmocy jakby przybylo

Mierzyłeś? ;)
Przybyło w stosunku do czego?
infinito Jest cały temat odnośnie katalizatora. Są tam wszystkie 'za' i 'przeciw'. Polecam przeczytanie.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=8711

PostNapisane: 5 maja 2009, 23:18
przez djArias
Fazzi zmierze i napisze – jest cala masa wydrukow z hamowni na internecie w ktorych jednoznacznie wynika ze w 90% przypadkow wstawienie zwyklej rury dodaje ok 1% mocy wzgledem katalizatora – jest to temat na dluga dyskusje a 1% mocy to sprawa dosc komiczna :) :) i wcale nie o to mi chodzilo,

dotarlem do takiego zdjecia:

http://www.catalogue.bosal.com/images/e ... 004900.gif

U mnie do kolektora przyczepiono bezposrednio rure oznaczona tutaj jako 740-513 a sonda jest wpieta w kolektor – myslicie ze to cos szkodzi?
A powinno byc tak:
http://www.catalogue.bosal.com/images/e ... 004901.gif
pozdr.
pawel

PostNapisane: 1 sie 2009, 17:29
przez SponeR
podpinam się pod temat :]
spawałem z kumplem rure wczoraj bo pękła i jak jest kolektor i sie kończy to pod nim jest pucha
i do niej jest przykręcana rura wydechowa,
czy to jest 1wszy katalizator ?
bo wg. netu drugi powinien byc pół metra od kolektora na "prostej"
ja mam tam wspawaną rurkę :O
czy jest ten 1wszy kat do dostania w polsce ??

aha fazzi temat brzmi 2 katy a nie "wywalanie kata za i przeciw"
szukałem tematu o 1wszym kacie i nie ma na forum ...

Re: Dwa katalizatory w ukladzie wydechowym w mx-3, i wogole ukla

PostNapisane: 10 mar 2010, 20:36
przez djArias
hehe sory ze odswiezam stary post ;> mazda byla dostepna w dwoch wersjach z jednym katem i z dwoma katami – m.in. w stanie CALIFORNIA prawo wymagalo dwoch katalizatorow – generalnie pierwszy katalizator zaraz za kolektorem (ta taka metalowa pucha) to jest katalizator szybkoprzeplywowy (czy jak to sie nazywa – chodzi o to ze nie ma wplywu na szybkosc spalin) i w jakis Sobie tylko znany sposob chroni katalizator drugi... jesli chcecie sie pozbyc pierwszego kata polecam kupic (najtansza opcja:)) kolektor od wersji bez i po problemie :D