Strona 1 z 1

ciezko chodzi skrzynia biegow

PostNapisane: 29 kwi 2009, 00:31
przez nejm
Witam,
po jezdzeniu ciaglym okolo godziny moze mniej, zaczna ciezej mi chodzic skrzynia biegow.
Nie chodzi o to ze ciezej biegi wchodza tylko jakby dzwignia do zmiany biegow ciezko chodzi..
dodam ze gdy postoi jakis czas zgaszony to wszystko wraca do normy i ta w kolko.
co moze byc tego przyczyna ?

PostNapisane: 29 kwi 2009, 01:09
przez Suloo
jezeli nie slychac zadnych zgrzytow ani innych niepokojacych dzwiekow to skrzynia raczej bedzie ok.moze byc to olej w skrzyni ktory tez nalezy wymieniac co jakis czas a nie wszyscy o tym wiedza.napewno nie zaszkodzi,moze tylko pomoc.winne moga byc takze tulejki ciegna lewarka,opis z fotorelacja znajduje sie na forum.przy okzaji grzebania w tych okolicach mozna pokusic sie o przerobienie drazka na shortshifter,tez znajdziesz fotorelacje na forum

PostNapisane: 29 kwi 2009, 13:28
przez nejm
w skrzyni nic nie slychac wiec to moze byc olej, sprawdze i dam znac. dzieki ;)

PostNapisane: 29 kwi 2009, 14:28
przez axiom
nejm – mam dokładnie to samo, przy czym kiedy zaczyna już ciężko chodzić to słychać spod osłony drążka jakby jakaś guma o coś tarła. Ja to na razie olewam, jak zrobi się tak permanentnie to zaczne sie martwić :) Ale swoją drogą to dziwne, bo po dłuższym postoju drążek chodzi przez ok. pół godziny jak marzenie, potem łapie ten opór

PostNapisane: 29 kwi 2009, 20:13
przez zeusik
ilez mozna pisac ze to wybierak, nalezy go posmarowac. Wpisz w wyszukiwarce wybierak.

A czemu po pewnym czasie wlasnie zgrzyta jak by guma o gume? Bo wybierak znajduje sie nad tlumikiem i prawdopobonie cieple powietrze wyparowuje stamtad pozostalosci wody i smaru.

Pol roku po nasmarowaniu znow trzeba powtarzac to bo smar znika.

A roboty jest na 10minut

pozdrawiam

PostNapisane: 29 kwi 2009, 20:17
przez gadula
zeusik napisał(a):Pol roku po nasmarowaniu znow trzeba powtarzac to bo smar znika.

To słabo smarujesz :P
U mnie ponad rok temu smarowałem i nadal pięknie chodzi :)

PostNapisane: 29 kwi 2009, 20:20
przez zeusik
Moze przesadzam, smarowalem w listopadzie 2007 a ostatnio w marcu, takze poltora roku. A tam, wystarczy kanał, klucz dwunastka, dziesiec minut, az zal ze tak krotko mozna sie nia zaopiekowac :)

pozdrawiam

PostNapisane: 29 kwi 2009, 22:49
przez czacha186
zeusik ma calkowita racje, ja wymienilem olej w skrzyni i dalej biegi chodza ciezko po przejechaniu kilku km. Tez wlasnie zbieram sie do nasmarowania tych tulejek... :)

PostNapisane: 29 kwi 2009, 23:31
przez LukasJogaBonito
nejm miałem identyczny problem. Drążek zaczynał ciężko chodzić po jakiś 30 minut jazdy i wydawał odgłos jak by coś tarło w środku...przy ostatniej wizycie w serwisie mazdy pochwaliłem się swoim problemem...

Okazało się, że drążek był cały zardzewniały, wyczyszczono mi go i biegi same wskakują teraz :)

PostNapisane: 30 kwi 2009, 11:50
przez Hvil
To jest problem z rdza i tuleją plastikową pod samochodem łączącydźwignię zmiany biegów z tym długim cięgnem. jak sie tuleja wyrobi na maxa to nawet potrafi wogole niepozwalac wskoczyc biegom jakby cos sie blokowało. ja przez 170tys km juz 4 razy to mieniałem. Koszt 70zł w Aso mazdy w wierzchowiskach. wiec w innych podobnie. Tuleja dźwigni zmiany biegów do wymiany.

PostNapisane: 30 kwi 2009, 13:45
przez Suloo
na forum jest takze fotorelacja z takiej naprawy,bez problemu mozna zrobic to samemu

PostNapisane: 30 kwi 2009, 13:50
przez Hvil
wiem niektórzy to regenerują smarem smaruja itd. ale relatywnie niedrogo:–) nawet jak w aso:–)