Strona 1 z 2

Co to za czujnik w skrzyni?

PostNapisane: 5 lut 2009, 19:31
przez rysiek_20
Chciałbym się dowiedzieć co to za czujnik? Obstawiam że jest to czujnik ciśnienia lub temperatury oleju, ponieważ jak go odkręciłem zaczął mi kapać olej. Odkręciłem go ponieważ jeden z kabli byl urwany i chcialem go zlutować jednak to nie takie proste;]

interesuje mnie cena takiego czujnika oraz jaki może mieć wpływ na prace silnika, ostatnio zauważylem ze na ciepłym po zmianie biegu sie dławi a na zimnym jest ok. Myslalem ze to moze swiece albo kable lub przeplywka ale mam nadzieje ze to wina tego czujnika, jak sądzicie?

http://img509.imageshack.us/my.php?imag ... 917lt4.jpg [/img]
http://img509.imageshack.us/my.php?imag ... 919du4.jpg
[img]
http://img509.imageshack.us/my.php?imag ... 920ga4.jpg [/img]

PostNapisane: 5 lut 2009, 20:50
przez michał87
mysle ze ten czujnik to silnikiem nie wiele ma wspólnego bo jest w skrzynie biegów wkręcony
moze to czujnik od wstecznego biegu, albo cos zwiazane z olejen w skrzyni ( raczej nie ma związku z silnikiem choc moze sie myle)

PostNapisane: 5 lut 2009, 20:54
przez rysiek_20
Może poziom oleju w skrzyni, kurde nie wiem ale musze go kupić tylko nie wiem o co pytac <lol>

PostNapisane: 5 lut 2009, 21:10
przez rysiek_20
nikt mi nie pomoże?

PostNapisane: 5 lut 2009, 21:27
przez michał87
daj temat do działu kupie
moze ktyos kto wymieniał cała skrzynie biegów bedzie miał taki czujnik
(napewno ktos sie odezwie)

PostNapisane: 5 lut 2009, 21:31
przez bartekdw
na 99,9% jest to włącznik świateł cofania. Zrób test, sprawdź czy masz światła cofania, jeśli nie to najpierw sprawdź żarówkę, potem (jeśli żarówka ok) poproś kogoś o pomoc niech stanie z tyłu a Ty złącz przewodem styki we wtyczce idącej do tego "czujnika" , jak światło cofania się zapali masz odpowiedź :P
p.s. pamiętaj o przekręceniu kluczyka w poz. ON
czujnik poziomu oleju :| nie sądzę (chyba że masz automat:D)

PostNapisane: 5 lut 2009, 21:33
przez rysiek_20
na 99,9% to nie włącznik cofania :P wiem bo zmieniali mi wlacznik cofania, a ten kabelek juz wczenisej byl urwany, pozatym z czujnika cofania olej raczej by nie wyciakał. Tak mi sie wydaje :) Ale dzięki :)

PostNapisane: 5 lut 2009, 21:40
przez bartekdw
rysiek_20 napisał(a):wiem bo zmieniali mi wlacznik cofania

to masz problem
Obrazek Obrazek
to na 100% włącznik światła cofania

p.s. olej będzie wyciekał

PostNapisane: 5 lut 2009, 21:46
przez rysiek_20
Problemu nie mam bo światła wsteka mi działają, przed chwilą sprawdzałem i działają;] to nie to.

PostNapisane: 5 lut 2009, 21:48
przez bartekdw
to poszukiwań ciąg dalszy :P( choć podobieństwo z moimi fotami powalające)

PostNapisane: 5 lut 2009, 21:51
przez rysiek_20
Prawie identyczne, ale końcówka(wtyczka) od mojego jest szersza i cieńcza) czujnik stopu mam gdzie indziej nawet wiem gdzie :D

PostNapisane: 5 lut 2009, 22:24
przez bartekdw
rysiek_20 napisał(a):czujnik stopu

mówimy o tym samym ?? ;)

PostNapisane: 5 lut 2009, 22:28
przez rysiek_20
chodzi mi o czujnik cofania :) Sorry za błąd :)

PostNapisane: 5 lut 2009, 22:55
przez bartekdw
ok coś mam ;P
w twojej madzi w skrzyni masz dwa włączniki/czujniki –
1 światła cofania (switch, back up lamp)
2 czujnik dźwigni skrzyni biegów wykrywający "luz" ?? (switch, park & neutral)

Obrazek
może coś z tego pomoże ;)

z jakiejś stronki:
PARK\NEUTRAL Switch
Przełącznik PARK\NEUTRAL bądź (luz/bieg)
Przełącznik umieszczony w skrzyni biegów, uruchamiany wtedy, gdy automatyczna skrzynia biegów pracuje w pozycji PARK (lub NEUTRAL).W niektórych samochodach ma on wpływ na prędkość biegu jałowego, kąt wyprzedzenia zapłonu oraz sterowanie sprzęgłem.

PostNapisane: 5 lut 2009, 22:59
przez rysiek_20
Możliwe że to park & neutral z tego co widzialem to mam dwa wiec to moze byc to, tylko po co jest ten czujnik?

Mam jeszcze jeden problem i nie jestem pewien czy jest związany z ta czujką czy z czymś innym chodzi o dławienie i obroty jak juz wyżej pisalem na zimnym jest ok na cieplym tragedia, pozatym na gorącym nie odpala a na ciepłym długo kręci a jak odpali to wchodzi powolutku na obroty jakies 8 sekund zanim dojdzie do normalnych obrotów

dzieki za informacje naszukales sie troche ;p

PostNapisane: 5 lut 2009, 23:21
przez bartekdw
co do powyższych problemów to nie znam się aż tak, ale może tutaj coś przybliży i mnóstwo tematów o obrotach, dławieniu itp problemach
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 4a8d73a72f
<czytaj>

PostNapisane: 6 lut 2009, 11:23
przez rysiek_20
ok. Poczytam:) Dzięki za szybke odpowiedzi. Jak nic nie znajde to pojade do mechaniora. Pozdrawiam :)

PostNapisane: 7 lut 2009, 13:35
przez GIGANTxxx
Witam mam mazdę 323f 92r 1,8 i powiem szczerze że też miałem urwany ten czujnik ( od wstecznego jest w skrzyni od przodu taki sam bynajmniej podobny ) styków nie było i przewody wisiały więc wykręciłem czujnik podciąłem plastik i podlutowałem kawałek przewodzika z wtyczką (na wsuwki) wszystko na koniec sprawdziłem miernikiem i działało lecz nic mi się nie zmieniło nic żadnej kontrolki czy coś więc nie wiem za co to odpowiada ale z chęcią bym się dowiedział jeśli było to nie na darmo
Moim zdaniem to możesz kupić zwykły od wstecznego ponieważ sprawdzałem jeden i drugi i one działają tak samo po wciśnięciu mają styk (albo nie mają nie pamiętam) spróbuj wykręcić od wstecznego i zobacz czy są takie same później jeszcze wkręć go w miejsce tamtego i zobacz czy działa na zamknięcie obwodu jak tak to ok
ja bym tak próbował a ty zrobisz jak uważasz
POZDRAWIAM

PostNapisane: 7 lut 2009, 16:53
przez rysiek_20
Skoro mówisz że da się jakoś to zlutować to tak zrobie. Może nawet jutro wjade na kanał:) Dzięki kolego.

PostNapisane: 11 lut 2013, 19:47
przez Andrzej414
Witam szanownych kolegów. Odświeżę trochę temat ale czy ktoś by mógł potwierdzić jakoby drugi czujnik w skrzyni biegów to czujnik luzu/jałowego? Jeśli tak rzeczywiście tak jest to w jaki sposób przekłada się on na pracę silnika? Ma ktoś z tym doświadczenie? Jakiś schemat do tej skrzyni? Powyższe linki nie działają. Pytam z ciekawości bo ostatnio zmieniałem olej w silniku i siedziałem na taborecie w kanale i dumałem jakie role mogło by to spełniać :–)

A TYM WYPADKU MOWA O SKRZYNI DO Z5!