Strona 1 z 2
		
			
				Zmiana bębnów na tarcze – możliwe?
				
Napisane: 
13 paź 2008, 14:36przez tomekjorda
				Tak jak w temacie koledzy czy możliwe jest przejście z bębniaków na tarcze? Co trzeba kupić i zmienić – podajcie okolicznościowy koszt takiego zabiegu ;D Pozdro
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 paź 2008, 15:10przez EndrYou
				400zł kpl. cały zawias od 1,8 z dobrymi tarczami, tylko założyć 
 
napewno potrzebujesz :tarcze, jarzma zacisków, zaciski ,przewody chamulcowe
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 paź 2008, 15:46przez tomekjorda
				Wielkie dzieki za szybką rade 

 
			
		
			
				Zamiana bębnów na tarcze hamulcowe. Trudno?
				
Napisane: 
18 lis 2009, 18:52przez PatMx
				Witam
Posiadam mazde mx-3 która z tyłu posiada hamulce bębnowe, chciał bym wymienić na tarcze. Widziałem taką konfiguracje w mx-3 z 95r 1.6 dohc.
Czy  wymaga to większych przeróbek ? Jaki był by koszt tej operacji ?
Pozdrawiam 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 lis 2009, 00:43przez loockas
				PatMx pogadaj z realski'm. Z tego co kojarze zmieniał w 323 bębny na tarcze. Wydaje mi się, że sprawa nie jest trudna. Sam o tym myślałem.
Tak na marginesie... Masz elektryczne szyby w tej swojej maździe i elektrycznie regulowane reflektory?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 lis 2009, 03:38przez PatMx
				loockas napisał(a):PatMx pogadaj z realski'm. Z tego co kojarze zmieniał w 323 bębny na tarcze. Wydaje mi się, że sprawa nie jest trudna. Sam o tym myślałem.
Tak na marginesie... Masz elektryczne szyby w tej swojej maździe i elektrycznie regulowane reflektory?
Dzięki za info.
Tak mam z tym że regulacja reflektorów nie działa, coś jest nie podłączone lub zepsute ponieważ zamiast je regulować góra dół to lekko podskakują.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 lis 2009, 12:50przez Sunrise
				PatMx napisał(a):zamiast je regulować góra dół to lekko podskakują.
 Pewnie ząbki ktore sa odpowiedzialne za unoszenie sie zjechaly 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
19 lis 2009, 15:50przez piwo
				przekaldasz cala tylna belke z zawiasem i heblami i po problemie.cena pewnie tyle co nic.dobrze poszuaksz to za darmo ci dadza to co bedzie potrzeba, bo troche tego juz jest na szrotach,latka leca.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
20 lis 2009, 15:11przez PatMx
				Dzięki za przeniesienie tematu 
 
Chyba tak zrobię z tą belką, niegłupi pomysł.
A co do tych ząbków to oleje sytuacje, mam zamiar zmienić reflektory – niech tylko stanieją 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
21 lis 2009, 00:25przez marcin_klimek15
				Mam mazde mx-3 z 95 roku i wszystkie hamulce mam tarczowe. Od czego to zależy jakie są?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
21 lis 2009, 13:18przez piwo
				w efciach bg to w zaleznosci od wersji silnikowej i czy posiadal samochodzik abs czy nei posiadal.a w mx3 nie wiem jak to bylo.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
21 lis 2009, 15:32przez marcin255
				Dlaczego,skoro zestrojone jest hamowanie jak jest ,chcecie zmieniać fabrycznie ustawiona ,wyważoną,wybadaną ,przetestowana siłę hamowania? Jaka macie pewność , że po zmianie siły hamowania z 40 tył 60 przód na 50 tył i 50 przód lub jeszcze gorzej 60 tył 40 przód nie zabijecie się?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
21 lis 2009, 19:59przez loockas
				piwo napisał(a):w efciach bg to w zaleznosci od wersji silnikowej i czy posiadal samochodzik abs czy nei posiadal.a w mx3 nie wiem jak to bylo.
w MX-3 podobnie. V6 miały wszystkie tarcze. B6 SOHC czyli przed liftem, miały bębny w wersjach bez ABS. Nie wiem jak to było w poliftowych.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
21 lis 2009, 22:15przez Suloo
				loockas napisał(a):B6 SOHC czyli przed liftem, miały bębny w wersjach bez ABS. Nie wiem jak to było w poliftowych.
w poliftowych tez mozna bylo trafic bebny w wersji bez abs
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
22 lis 2009, 02:45przez PatMx
				marcin255 napisał(a):Dlaczego,skoro zestrojone jest hamowanie jak jest ,chcecie zmieniać fabrycznie ustawiona ,wyważoną,wybadaną ,przetestowana siłę hamowania? Jaka macie pewność , że po zmianie siły hamowania z 40 tył 60 przód na 50 tył i 50 przód lub jeszcze gorzej 60 tył 40 przód nie zabijecie się?
Dlatego pytam, chociaż wg mnie nie zmieniło by nic.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
22 lis 2009, 10:32przez loockas
				PatMx napisał(a):chociaż wg mnie nie zmieniło by nic.
Nie wiem jak tam ze skutecznością hamowania. Jeździłem obiema wersjami i wg mnie hamują bardzo podobnie. Wiadomo dla pewności należałoby zrobić testy w tych samych warunkach, w pełni sprawnymi autami itd. Za tarczami na pewno przemawia kwestia eksploatacji. Dużo przyjemniej i łatwiej wg mnie bawić się z tarczami, klockami z niż szczękami i bębnami.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
22 lis 2009, 20:11przez piwo
				bebny nie maja gorszej skutecznosci hamowania.wada jest raczej mala odpornosc na przegrzanie.ale w lekkich autach na tyle to nie gorzi.stad w wielu autach takie heble.z bebnami chyba ciezej sterowac absem stad w autach z absem chyba zadko mozna spotkac bebny.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
22 lis 2009, 23:38przez loockas
				piwo napisał(a):z bebnami chyba ciezej sterowac absem stad w autach z absem chyba zadko mozna spotkac bebny.
Też mi się tak zawsze wydawało. Szczególnie na przykładzie BG czy EC gdzie ABS występował tylko na tarczach. W 323f BA wszystkie 1.5 mają bębny i większość z nich ma ABS (jak nie wszystkie).
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
22 lis 2009, 23:39przez marcin255
				dużo jest aut z abs i bebnami z tyłu
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
22 lis 2009, 23:54przez Jacek176
				loockas napisał(a):BG czy EC gdzie ABS występował tylko na tarczach
Nie tylko