Strona 1 z 1

Półoś napędowa a abs

PostNapisane: 19 wrz 2008, 15:21
przez rdl
Witam!

Przy ruszaniu i zmianie biegów 1-2 mam pojedyncze stukniecie. Wlazlem pod auto i za podpora na prawej(dlugiej) półosi jest dość duży luz i przy ruszaniu góra-dół słychać właśnie takie stuki. Moje pytanie sprowadza się do tego, czy mogę kupić półoś od mx-3 tylko bez abs (sam nie posiadam), czy ten cały czujnik abs można zdjąć z półosi i reszta będzie pasować, ewentualnie nic nie trzeba z nim robić, a półoś i tak będzie pasować?

Z góry dzięki za każdą(sensowną :D ) odpowiedź.

Pozdrawiam
rdl

PostNapisane: 19 wrz 2008, 21:21
przez waldii
rdl półoś do wersji z ABS i bez jest identyczna poniewaz czujnik znajduje sie na piaście a koronka do odczytywania sygnału/prędkosci znajduje sie na przegubie zewnętrznym.A czy kupno poloski to dobre wyjscie???Czy winna nie jest podpora??Moze samo lozysko podpory wymienic???

PostNapisane: 20 wrz 2008, 12:17
przez rdl
No wlasnie zanim cokolwiek kupie mam zamiar sie do mechaniora przejechac, ale wiesz jacy oni sa :/ Jak sam nie bede przynajmniej mniej wiecej wiedzial co jest nie tak, to mi pol auta wymienia i to na dodatek to dobre pol :D

Powiedz mi jak zdiagnozowac czy to lozysko? U mnie luz ten wystepuje moim zdaniem na przegubie wewnetrznym, czyli pomiedzy podpora a skrzynia, ale to bylo sprawdzane na szybko i w ciemnym kanale wiec moge sie mylic :D

Z gory dzieki za odp.

PostNapisane: 20 wrz 2008, 13:05
przez waldii
rdl poprostu jeszcze raz podjedz na kanal i przy swietle sprawdz gdzie jest luz.Jak na tym lozysku to w podporze bedzie latac.Kapniesz sie z pewnoscia.A jesli mowisz,ze miedzy przegubem wewnetrznym a skrz.biegow to z pewnoscia lozysko.Ja wlasnie nie pamietam jaki tam jest rozmiar,kupilem w sklepie z czesciami dla ciezarowek.Koszt chyba 30 zl za firmowe SKF.Moze podpytaj Smirnoffa z www.carspeed.pl Moze po katalogach bedzie w stanie podac Ci wymiar tego lozyska

PostNapisane: 20 wrz 2008, 21:42
przez rdl
Mhm czyli mowisz, ze jak miales to lozysko w podporze padniete, to byly takie obiawy, znaczy stukanie przy ruszaniu/zmianie biegow? Jesli tak, to bede musial sie faktycznie lepiej temu przygladnac.

PostNapisane: 20 wrz 2008, 22:26
przez waldii
rdl napisał(a):jak miales to lozysko w podporze padniete, to byly takie obiawy, znaczy stukanie przy ruszaniu/zmianie biegow

dokladnie tak ale sprawdz jeszcze przegub wewnetrzny,bo moze miec mega luz i objaw identyczny.Przeszukalem manuala do mx 3 i niestety nie podano tam wymiarow tego lozyska takze albo smirnoff albo najpierw rozebrac,odczytac rozmiar z lozyska i wtedy kupic nowe.Widze po profilu,ze mieszkasz w duzym miescie wiec nie powinno byc problemow z dorwaniem tego kulaka <lol>

PostNapisane: 25 lis 2009, 07:49
przez TomekPerformance
Ja też mam luz na prawej półosi. Luz jest w tej części środkowej. I tera moje pytanie brzmi czy muszę wymieniać całą półoś czy da się wymienić tylko łożysko które jest w środku.

PostNapisane: 25 lis 2009, 10:57
przez gregorius 323 F
Da się wymienić łożysko oraz przegub wewnętrzny bez wymiany kompletnej półosi.

Jednak czasami się to nie opłaca.
Po rozmowie ze Smirnoffem zdiagnozowałem u siebie ten luz właśnie na wieloklinie między przegubem wewnętrznym a sztywną półośką wychodzącą ze skrzyni.

Pomogła wymiana kompletnej półosi.

Tak samo miało kilku moich kolegów w BA Xed 6 i Mx-3

Dobrze sprawdźcie te newralgiczne miejsce w swoich madziach – żebyście nie mieli niepotrzebnych wydatków.

Pozdrawiam