Strona 1 z 2

slizaganie sie sprzegla

PostNapisane: 17 mar 2008, 19:05
przez jarekol
Witam

mam maly problem ze sprzeglem mazda mx-3 z silnikiem 1.6 16V DOCH czy moze mi ktos podeslac instrukcje co powinno sie robic przy wymianie sprzegla i czy duzo trzeba rozbierac :):):)

dzieki

PostNapisane: 17 mar 2008, 19:18
przez majorkca
mam nieodparte wraznie ze to calkiem sporo pracy ale dla chcacego nic trudnego :P

PostNapisane: 17 mar 2008, 19:24
przez jarekol
narazie tak bardzo potrzebny samochod mi nie jest potrzebny wiec moge robic powoli :):)

PostNapisane: 17 mar 2008, 20:24
przez miziek
niewiem jak w mx-3 ale w innych autach trza silnik wyciagac xD

PostNapisane: 17 mar 2008, 20:46
przez Adaś
trzeba zdjąć skrzynię biegów:)

PostNapisane: 17 mar 2008, 20:58
przez jarekol
no tak skrzynie trzeba zjac a czy to nie jest skoplikowane ???? nigdy nie wymienialem sprzegla w samochodach na przod naped jak byl na tyl to bylo proste sciagniecie :):):)

PostNapisane: 17 mar 2008, 22:19
przez Pikvl
SORY za to powyżej pomyliłem tematy :PP


Pare razy wymieniałem sprzęgło w przednio napędowych ale nie było jakiegoś większego problemu ale jak jest z Madzią to nie wiem myślę że Japończyki zbytnio nie utrudniają sobie życia :PP

PostNapisane: 18 mar 2008, 00:22
przez mario_tg
jest dość dużo pracy z wymianą sprzęgła :( najlepiej wymontować skrzynię biegów ale jak nigdy tego nie robiłeś to jest to trudne potrzebujesz podnośnik lub kanał i mnóstwo narzędzi ja jestem mechanikiem i wymiana zajmuje mi około 5 godzin jeżeli zdecydowałbyś sie na samodzielną wymianę to mogę służyć pomocą

PostNapisane: 18 mar 2008, 10:23
przez Lukano
jarekol napisał(a):no tak skrzynie trzeba zjac a czy to nie jest skoplikowane pytajnikpytajnik nigdy nie wymienialem sprzegla w samochodach na przod naped jak byl na tyl to bylo proste sciagniecie usmiech

Trochę pracy jest, ja zdejmowałem w poprzedniej BG. Rozpinasz zawieche od strony skrzyni, wyciągasz skrzynie, zmieniasz sprzęgło :P i potem tylko wcelować z powrotem :P I już prawie. Mnie zajęło to jedno popołudnie w 2 osoby. W garażu bez kanału.

PostNapisane: 18 mar 2008, 15:53
przez jarekol
bardzo dziekuje mysle ze dam rade :):):) tylko narazie podciaglem sprzeglo i jest dobrze ale mam juz na uwadze wymiane :):)

PostNapisane: 18 mar 2008, 15:59
przez metek323
a jak podciagles sprzeglo??

PostNapisane: 18 mar 2008, 16:13
przez jarekol
przy pedale jest regulacja :):) jeszcze mam troche :):):)

PostNapisane: 18 mar 2008, 16:23
przez mietas
Panowie prosze o pomoc! które sprzęgło będzie lepsze i czy wogule opłaca się kupować jedno z tych 2: nipparts czy valeo. Moje autko Mazda 323f 1.6 16v, 1992 rok, wtrysk. Dziękuje za podpowiedź. Pozdrawiam

PostNapisane: 18 mar 2008, 16:27
przez metek323
a w ktora strone krecic zeby podciagnac

PostNapisane: 18 mar 2008, 17:30
przez jarekol
metek323 napisał(a):a w ktora strone krecic zeby podciagnac


musisz odkrecac :)

PostNapisane: 18 mar 2008, 17:34
przez jarekol
mietas napisał(a):Panowie prosze o pomoc!


ja bym kupil to drosze :):)

PostNapisane: 11 kwi 2008, 10:19
przez DeadlY
Pytanko mam:)
Mam mazde 323F rocznik 1995 silnik 1.5 i właśnie zaczynam mieć problemy ze sprzęgłem.Zastanawiam się czy trzeba wymieniac,bo czytam tu coś o podciąganiu:)jeśli wymieniać to proszę o info jaki rodzaj sprzęgła i jaki to jest koszt samych części+wymiany.
Dzięki za pomoc

PostNapisane: 11 kwi 2008, 12:11
przez Xenocyd
DeadlY napisał(a):jaki to jest koszt samych części+wymiany.

ja w efce BG za sprzeglo AISIN + wymiane wydalem z portfela 600 zl :)

PostNapisane: 11 kwi 2008, 16:22
przez Tasior
A mam pytanie, jakie sa objawy zurzycia sprzegła??? Co sie dziej??Bo auto mi dobrze ciagnie, jak dodam gazu to obroty rosna i rosnie predkosc, a to jak sie domyslam powinna byc glowna przeslanka?? A jak ma małych obrotach przy puszczaniu sprzegla podszarpuje??? To co to jest?? Na wyzszych obrotach jest ok.

PostNapisane: 11 kwi 2008, 22:00
przez karambol
ja teraz mam tak ze np. na trójce jak mocno dodam gazu to obroty rosną do oporu a samochód wogole nie idzie szybciej wtedy właśnie sie ślizga sprzęgiełko. jak sie powoli operuje gazem to da sie jezdzic ale żadnego fanu niema:( w przyszłym tygodniu robie wymiane kompletu AISIN za 400 zl + 250 robo ojjj boli