Strona 1 z 1

tłumik końcowy , strumienica

PostNapisane: 9 lut 2008, 15:14
przez pedros
Witam , słuchajcie zachaczyłem gdzieś o wystającą rure i zrobiłem dziure w tłumiku drgań i przy okazji pociągnąłem tłumik środkowy i i [jaki?] więc musze wszystko wymieniać . Pojechałem do mechanika dziś który mi krzyknął za wszystko 500 zł :| ale teraz zastanawiam się jak troszke obniżyć te koszty .

Układ wydechowy w maździe składa się od kolektora wydechowe –>tłumik drgań-->katalizator-->tłumik środkowy --> i tłumik końcowy dobrze mówię ? jeśli nie to niech mnie ktoś poprawi :)

u mnie w aucie do wymiany jest tłumik drań , tłumik końcowy oraz chyba kat

Słyszałem wiele opini ale chce się upewnić i zrobić tak tłumik drgań wstawić
orginalny normalny czyli potem zamiast kat wstawić strumienice i na koniec tłumik typu nie wiem mugen może ... Prosze mi powiedzieć czy strumienica w autach wolnossących czyli właśnie tak jak mazda to dobre rozwiązanie ?

PostNapisane: 10 lut 2008, 05:23
przez loockas
strumiennica to pic na wode ;] ja mam wstawiony kawalek rurki z obudowie z kata, podobno jest to robione a'la strumiennica. Nie zauwazylem zadnych zlych jak i dobrych objawow. Jest jak bylo. Wlasciwie to jest ciszej, bo stary kat strasznie juz brzeczal... Podobno jezeli nie ma lambdy za katem to nic wielkiego po jego usunieciu nie powinno sie stac. Tak slyszalem, niech to ktos potwierdzi...

W SOHC nic zlego sie nie dzieje :]

PostNapisane: 10 lut 2008, 07:48
przez sps-snipers
Wywal kata i wspawaj rurke a koszt jakies z 50 zl do tego mysle chodzi ci o te zlaczke elastyczna to tez jakies z 40 zl i kup tlumik przelotowy za 40zl(ala strumienica) wszystko wyjdzie cie max ze 150zl i bedzie ok.Zero jakiegos hałasu wiekszego ;) Ale to jest tylko moja opinia. :D

PostNapisane: 10 lut 2008, 09:46
przez wirusmdkk
Ja też chciałem założyć strumienice zamiast kata ale większość mechaników jakich znam mi to odradziło stwierdzili że to pic i robi tylko jakieś niepotrzebne zawirowania i żebym sobie wstawił kawałek rurki zamiast kata

PostNapisane: 10 lut 2008, 10:45
przez dyzio767
...wczoraj byłem ze swą madzią u tłumikowca. Kupiłem dopiero i wydaje mi się iż auto jest dość głośne i buczy. Mechanik stwierdził. że będzie buczeć ponieważ nie mam katalizatora. Więc opierając się na jego opini auto z wyciętym katalizatorem jest głośne. Zaproponował mi założenie właśnie struminnicy. Już miałem się zdecydować, gdy praqcownik korzystając z nieuwagi szefa podpowiedział mi że przez strumiennice stracę troche mocy a auto niewiele skorzysta na wyciszeniu. Do tego nie jest to część oryginalna na wzór katalizatora i będą niepożądane zawirowania. Kiedyś w Passacie wyciąłem kata i wstawiłem właśnie struminnice. Katalizator wyciąłem w ramach fanaberii ponieważ usłyszałem że mniej będzie palił i lepiej jeździł /to była opinia gazowników którzy spierdzilili montaz gazu/ Auto zrobiło się głośne a z moca nie zauważyłem różnicy. Ostatnio w Boxerze wyciąłem również katalizator /był na maksa zapchany/ Wstawiłem zwykłą rure. Auto oczywiście jest głośniejsze. Proponuje Ci nie ładować się w koszta i zrobić tę naprawe po najmniejszej lini oporu lub jeli się upierasz zakupić oryginalny katalizator za jakąś straszliwą sumę. Moge Ci podpowiedziec że jeśli zdecydujesz się na wyrzucenie katalizatora, pod żadnym pozorem nie zostawiaj go w zakładzie mechanicznym! Nikt Ci o tym tam nie powie, ale każdy stary katalizator jest warty od 100-150zł i jest bardzo duzo punktów skupujących je. W środku sa dość znaczne ilości platyny którą się odzyskuje.
Wracając do strumiennicy właśnie przypomniałem sobie że pare lat temu założyłem ją również do merca 124 2.3i. Efekt był paskudny . Dwie reklamacje a auto i tak było głośne i miało odgłos jakby oberwanej przegrody w tłumiku. Szczerze nie polecam! Lepiej mieć hałas za zwykły kawałek wspawanej rury za 30 zł niż za strumiennice za 120-200 /do 323 1.3i zawołali mi 120zł z robocizną/

PostNapisane: 10 lut 2008, 12:08
przez pedros
A czy ktoś zna rozmiar tej złączki elastycznej ( tłumika drgań ) ??

PostNapisane: 10 lut 2008, 14:02
przez loockas
Hałas to dopiero bedzie jak wybebeszysz kata i wstawisz sama puszke. U mnie z ori katem czy z rura w puszcze jest tak samo.

PostNapisane: 10 lut 2008, 14:09
przez pedros
tak ? :| to wyobraźcie sobie jaki ja robie hałas z dziurawym tłumikiem drgań , rozwalonym tłumikiem środkowym i końcowym . ostanio gość do mnie podjechał i myślał ze mam tam z 2.5 litra pod maską hahaha <glupek2>

PostNapisane: 10 lut 2008, 16:36
przez loockas
pedros napisał(a):to wyobraźcie sobie jaki ja robie hałas z dziurawym tłumikiem drgań


Jak kupilem mazde to nie miala ostatniego :D Byla rura... Na dodatek w srodkowym byla mala dziura ;) Podobal mi sie ten dzwiek tylko w momencie odpalania auta. Pozniej juz bylo mniej wesolo. Tlumikarz jak wjezdzal na kanal to mu szyby w garazu drgały ;)

PostNapisane: 10 lut 2008, 18:07
przez KyRy
pedros napisał(a):A czy ktoś zna rozmiar tej złączki elastycznej ( tłumika drgań )

pedros już pytałeś o to w innym temacie ;)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=7656&highlight=t%B3umik+drga%F1

PostNapisane: 10 lut 2008, 18:09
przez sps-snipers
Niewiem jaki rozmiar złączki ,musisz sie wtarzac pod auto i tez na bank niewiem czy ona jest u ciebie.Niewiem co kolerdzy wypisuja o jakis zawirowaniach spalin.Glupoty mechanikow.Wywalasz kata i splainy prosto mkna do tylu. Pozatym auto wcale niejest takie glosne.Madzka ma swoja warkot miedzy 3 a 5tys obr. i to wszystko .Aha nie laduj sie w kupowanie nowego kata jak dyzio napisal bo te 500zl co ci mechanik zaspiewal to niewiem czy na kata starczy :D a jak ci wytna kata to fakt niedaj go im zniszczyc tylko zabieraj ,bo faktycznie stare skupuja,bo pozyskuja zloto czy cos i placa nawet 200zl <ganja>

PostNapisane: 12 lut 2008, 18:38
przez majorkca
mnie wlasnie czeka wymiana kata bo sie juz chyba zapchal i mi spalanie troche wzroslo a powiedzcie mi czy lepiej go wybebeszyc i wstawic czy wstawic zwykla rurke ?

PostNapisane: 12 lut 2008, 19:12
przez sps-snipers
A propo zapachania tlumika.Ostatnio cos jakby sie przepchalo czy jak bo fajny taki klank z wydechu byl ciekawe. I zas jest normalnie.Dziwne takie. A mam strumienice.Czy jest mozliwe,ze w srodkowym sie zapachało tylko z czego jak cos??

PostNapisane: 12 lut 2008, 23:27
przez loockas
majorkca napisał(a):czy lepiej go wybebeszyc i wstawic


Nie, nie, nie i jeszcze raz nie! Efekt bedzie taki jak zalozona puszka po piwie. Bedzie brzeczec przy wysokich obrotach. Przerobilem to. Wstaw rurke w obudowie kata albo kup katalizator uniwersalny. Ja zostalem przy pierwszej opcji. Czy slusznie to sie okaze, po przejechaniu 8kkm nie stwierdzilem, zadnych ubocznych skutkow.

PostNapisane: 12 lut 2008, 23:38
przez michi
Ja ostatnio właśnie wywalałem strumienice którą miałem w miejscu tłumika środkowego i kazałem wspawać rurkę do puszki po katalizatorze bo też miałem wybebeszony. Ofc w miejsce strumienicy poszedł z powrotem tłumik środkowy. Za całość dałem 120 zł.

Efekt auto się zrobiło cichsze i jakby płynniejszy, czystszy dźwięk ma teraz. I już nie wpada w takie wibracje jak przed tem przy schodzeniu z obrotów. Dowiedziałem się też przy okazji że muszę wymienić gumy pod łapami silnika co jest powodem różnego brzęczenia w kabinie ;/

A tłumik drgań to już Ci tłumikarz powinien dobrać ;)

PostNapisane: 13 lut 2008, 13:02
przez Lukano
sps-snipers napisał(a):kupowanie nowego kata jak dyzio napisal bo te 500zl

Nowy uniwersalny 360 złotych jeśli dobrze pamiętam, ale wstawiałem do BG.

PostNapisane: 5 mar 2008, 20:32
przez mirbie
Na allegro i wszedzie sprzedaja tłumiki do MX3 z rocznika 91-93.. Czy jest różnica miedzy tłumikiem do tego modelu auta z rocznika 91-93.. a 94 – 98 ??????????

PostNapisane: 5 mar 2008, 21:14
przez pedros
nie ma

PostNapisane: 6 mar 2008, 21:09
przez mirbie
widze ze nikt wiecej nie ma zdania na ten temat. :)

dzisiaj składałem tłumik "katalogowo".. tłumik środkowy Asmet + końcowy Bosal.. + wszystkie gumy zawieszenia, uszczelki, śruby, sprężynki Bosala = 420 zł.. To chyba dobra cena co?

Wie ktoś gdzie kupic środkowy tłumik niestand. ? widziałem na zdjęciach takie całe z kwasówki ? gdzie takie cos mozna kupic?

Czy była by różnica w stosunku do orginału jakbym zamontował cały wydech o śednicy 3 cali.. ?

Jest dostepny do MX 3 kolektor wydechowy 4-2-1 ?