tłumik końcowy , strumienica

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pedros » 9 lut 2008, 15:14

Witam , słuchajcie zachaczyłem gdzieś o wystającą rure i zrobiłem dziure w tłumiku drgań i przy okazji pociągnąłem tłumik środkowy i i [jaki?] więc musze wszystko wymieniać . Pojechałem do mechanika dziś który mi krzyknął za wszystko 500 zł :| ale teraz zastanawiam się jak troszke obniżyć te koszty .

Układ wydechowy w maździe składa się od kolektora wydechowe –>tłumik drgań-->katalizator-->tłumik środkowy --> i tłumik końcowy dobrze mówię ? jeśli nie to niech mnie ktoś poprawi :)

u mnie w aucie do wymiany jest tłumik drań , tłumik końcowy oraz chyba kat

Słyszałem wiele opini ale chce się upewnić i zrobić tak tłumik drgań wstawić
orginalny normalny czyli potem zamiast kat wstawić strumienice i na koniec tłumik typu nie wiem mugen może ... Prosze mi powiedzieć czy strumienica w autach wolnossących czyli właśnie tak jak mazda to dobre rozwiązanie ?
Dolce & Gabbana | Christian Dior | Calvin Klein CK One | Emporio Armani | Gianni Versace ... HaJdefiniszIon lanSssss....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2007, 21:34
Posty: 136
Skąd: Szczecin
Auto: Honda Civic :) wcześniej Mx-3

Postprzez loockas » 10 lut 2008, 05:23

strumiennica to pic na wode ;] ja mam wstawiony kawalek rurki z obudowie z kata, podobno jest to robione a'la strumiennica. Nie zauwazylem zadnych zlych jak i dobrych objawow. Jest jak bylo. Wlasciwie to jest ciszej, bo stary kat strasznie juz brzeczal... Podobno jezeli nie ma lambdy za katem to nic wielkiego po jego usunieciu nie powinno sie stac. Tak slyszalem, niech to ktos potwierdzi...

W SOHC nic zlego sie nie dzieje :]
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez sps-snipers » 10 lut 2008, 07:48

Wywal kata i wspawaj rurke a koszt jakies z 50 zl do tego mysle chodzi ci o te zlaczke elastyczna to tez jakies z 40 zl i kup tlumik przelotowy za 40zl(ala strumienica) wszystko wyjdzie cie max ze 150zl i bedzie ok.Zero jakiegos hałasu wiekszego ;) Ale to jest tylko moja opinia. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez wirusmdkk » 10 lut 2008, 09:46

Ja też chciałem założyć strumienice zamiast kata ale większość mechaników jakich znam mi to odradziło stwierdzili że to pic i robi tylko jakieś niepotrzebne zawirowania i żebym sobie wstawił kawałek rurki zamiast kata
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 12:28
Posty: 84
Skąd: Kraków
Auto: mazda mx3 b6-dohc

Postprzez dyzio767 » 10 lut 2008, 10:45

...wczoraj byłem ze swą madzią u tłumikowca. Kupiłem dopiero i wydaje mi się iż auto jest dość głośne i buczy. Mechanik stwierdził. że będzie buczeć ponieważ nie mam katalizatora. Więc opierając się na jego opini auto z wyciętym katalizatorem jest głośne. Zaproponował mi założenie właśnie struminnicy. Już miałem się zdecydować, gdy praqcownik korzystając z nieuwagi szefa podpowiedział mi że przez strumiennice stracę troche mocy a auto niewiele skorzysta na wyciszeniu. Do tego nie jest to część oryginalna na wzór katalizatora i będą niepożądane zawirowania. Kiedyś w Passacie wyciąłem kata i wstawiłem właśnie struminnice. Katalizator wyciąłem w ramach fanaberii ponieważ usłyszałem że mniej będzie palił i lepiej jeździł /to była opinia gazowników którzy spierdzilili montaz gazu/ Auto zrobiło się głośne a z moca nie zauważyłem różnicy. Ostatnio w Boxerze wyciąłem również katalizator /był na maksa zapchany/ Wstawiłem zwykłą rure. Auto oczywiście jest głośniejsze. Proponuje Ci nie ładować się w koszta i zrobić tę naprawe po najmniejszej lini oporu lub jeli się upierasz zakupić oryginalny katalizator za jakąś straszliwą sumę. Moge Ci podpowiedziec że jeśli zdecydujesz się na wyrzucenie katalizatora, pod żadnym pozorem nie zostawiaj go w zakładzie mechanicznym! Nikt Ci o tym tam nie powie, ale każdy stary katalizator jest warty od 100-150zł i jest bardzo duzo punktów skupujących je. W środku sa dość znaczne ilości platyny którą się odzyskuje.
Wracając do strumiennicy właśnie przypomniałem sobie że pare lat temu założyłem ją również do merca 124 2.3i. Efekt był paskudny . Dwie reklamacje a auto i tak było głośne i miało odgłos jakby oberwanej przegrody w tłumiku. Szczerze nie polecam! Lepiej mieć hałas za zwykły kawałek wspawanej rury za 30 zł niż za strumiennice za 120-200 /do 323 1.3i zawołali mi 120zł z robocizną/
dyzio767
 

Postprzez pedros » 10 lut 2008, 12:08

A czy ktoś zna rozmiar tej złączki elastycznej ( tłumika drgań ) ??
Dolce & Gabbana | Christian Dior | Calvin Klein CK One | Emporio Armani | Gianni Versace ... HaJdefiniszIon lanSssss....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2007, 21:34
Posty: 136
Skąd: Szczecin
Auto: Honda Civic :) wcześniej Mx-3

Postprzez loockas » 10 lut 2008, 14:02

Hałas to dopiero bedzie jak wybebeszysz kata i wstawisz sama puszke. U mnie z ori katem czy z rura w puszcze jest tak samo.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez pedros » 10 lut 2008, 14:09

tak ? :| to wyobraźcie sobie jaki ja robie hałas z dziurawym tłumikiem drgań , rozwalonym tłumikiem środkowym i końcowym . ostanio gość do mnie podjechał i myślał ze mam tam z 2.5 litra pod maską hahaha <glupek2>
Dolce & Gabbana | Christian Dior | Calvin Klein CK One | Emporio Armani | Gianni Versace ... HaJdefiniszIon lanSssss....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2007, 21:34
Posty: 136
Skąd: Szczecin
Auto: Honda Civic :) wcześniej Mx-3

Postprzez loockas » 10 lut 2008, 16:36

pedros napisał(a):to wyobraźcie sobie jaki ja robie hałas z dziurawym tłumikiem drgań


Jak kupilem mazde to nie miala ostatniego :D Byla rura... Na dodatek w srodkowym byla mala dziura ;) Podobal mi sie ten dzwiek tylko w momencie odpalania auta. Pozniej juz bylo mniej wesolo. Tlumikarz jak wjezdzal na kanal to mu szyby w garazu drgały ;)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez KyRy » 10 lut 2008, 18:07

pedros napisał(a):A czy ktoś zna rozmiar tej złączki elastycznej ( tłumika drgań )

pedros już pytałeś o to w innym temacie ;)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=7656&highlight=t%B3umik+drga%F1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez sps-snipers » 10 lut 2008, 18:09

Niewiem jaki rozmiar złączki ,musisz sie wtarzac pod auto i tez na bank niewiem czy ona jest u ciebie.Niewiem co kolerdzy wypisuja o jakis zawirowaniach spalin.Glupoty mechanikow.Wywalasz kata i splainy prosto mkna do tylu. Pozatym auto wcale niejest takie glosne.Madzka ma swoja warkot miedzy 3 a 5tys obr. i to wszystko .Aha nie laduj sie w kupowanie nowego kata jak dyzio napisal bo te 500zl co ci mechanik zaspiewal to niewiem czy na kata starczy :D a jak ci wytna kata to fakt niedaj go im zniszczyc tylko zabieraj ,bo faktycznie stare skupuja,bo pozyskuja zloto czy cos i placa nawet 200zl <ganja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez majorkca » 12 lut 2008, 18:38

mnie wlasnie czeka wymiana kata bo sie juz chyba zapchal i mi spalanie troche wzroslo a powiedzcie mi czy lepiej go wybebeszyc i wstawic czy wstawic zwykla rurke ?
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 20:43
Posty: 184
Skąd: Nowy Sacz
Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6

Postprzez sps-snipers » 12 lut 2008, 19:12

A propo zapachania tlumika.Ostatnio cos jakby sie przepchalo czy jak bo fajny taki klank z wydechu byl ciekawe. I zas jest normalnie.Dziwne takie. A mam strumienice.Czy jest mozliwe,ze w srodkowym sie zapachało tylko z czego jak cos??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez loockas » 12 lut 2008, 23:27

majorkca napisał(a):czy lepiej go wybebeszyc i wstawic


Nie, nie, nie i jeszcze raz nie! Efekt bedzie taki jak zalozona puszka po piwie. Bedzie brzeczec przy wysokich obrotach. Przerobilem to. Wstaw rurke w obudowie kata albo kup katalizator uniwersalny. Ja zostalem przy pierwszej opcji. Czy slusznie to sie okaze, po przejechaniu 8kkm nie stwierdzilem, zadnych ubocznych skutkow.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez michi » 12 lut 2008, 23:38

Ja ostatnio właśnie wywalałem strumienice którą miałem w miejscu tłumika środkowego i kazałem wspawać rurkę do puszki po katalizatorze bo też miałem wybebeszony. Ofc w miejsce strumienicy poszedł z powrotem tłumik środkowy. Za całość dałem 120 zł.

Efekt auto się zrobiło cichsze i jakby płynniejszy, czystszy dźwięk ma teraz. I już nie wpada w takie wibracje jak przed tem przy schodzeniu z obrotów. Dowiedziałem się też przy okazji że muszę wymienić gumy pod łapami silnika co jest powodem różnego brzęczenia w kabinie ;/

A tłumik drgań to już Ci tłumikarz powinien dobrać ;)
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez Lukano » 13 lut 2008, 13:02

sps-snipers napisał(a):kupowanie nowego kata jak dyzio napisal bo te 500zl

Nowy uniwersalny 360 złotych jeśli dobrze pamiętam, ale wstawiałem do BG.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez mirbie » 5 mar 2008, 20:32

Na allegro i wszedzie sprzedaja tłumiki do MX3 z rocznika 91-93.. Czy jest różnica miedzy tłumikiem do tego modelu auta z rocznika 91-93.. a 94 – 98 ??????????
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 19:15
Posty: 44
Skąd: Poznan
Auto: Mazda 1.6 16 V + LPG `97

Postprzez pedros » 5 mar 2008, 21:14

nie ma
Dolce & Gabbana | Christian Dior | Calvin Klein CK One | Emporio Armani | Gianni Versace ... HaJdefiniszIon lanSssss....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2007, 21:34
Posty: 136
Skąd: Szczecin
Auto: Honda Civic :) wcześniej Mx-3

Postprzez mirbie » 6 mar 2008, 21:09

widze ze nikt wiecej nie ma zdania na ten temat. :)

dzisiaj składałem tłumik "katalogowo".. tłumik środkowy Asmet + końcowy Bosal.. + wszystkie gumy zawieszenia, uszczelki, śruby, sprężynki Bosala = 420 zł.. To chyba dobra cena co?

Wie ktoś gdzie kupic środkowy tłumik niestand. ? widziałem na zdjęciach takie całe z kwasówki ? gdzie takie cos mozna kupic?

Czy była by różnica w stosunku do orginału jakbym zamontował cały wydech o śednicy 3 cali.. ?

Jest dostepny do MX 3 kolektor wydechowy 4-2-1 ?
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 19:15
Posty: 44
Skąd: Poznan
Auto: Mazda 1.6 16 V + LPG `97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323