Strona 1 z 1

Smarowanie łożysk McPhersonów. Wyjęcie amortyzatorów i spręż

PostNapisane: 25 kwi 2007, 20:48
przez Cosmos
Łożyska trzeszczały jak w każdym przy kręceniu kierownicą.Dałem do przesmarowania.

Nie wiem co robi się tam dokładnie podczas smarowania łożysk McPhersonów.
Wyjmuje amory i sprężyny?

Wydaje mi się że po tej operacji auto zaczęło ŚCIĄGAĆ lekko na lewo ...
Czy po tym trzeba robić geometrię ?
Czy może jest jakaś ważna sprawa na którą trzeba uważać wkładając McPhersony do auta na przedzie, że jak się źle skręci to wpływa to na steroność auta ?

Po prostu czuje teraz opór na kierwnicy podczas jazdy jakiego przedtem nie było i tak jakoś chętniej auto zbacza na lewo ....

Co mogło się stać?

PostNapisane: 25 kwi 2007, 21:10
przez Gunn1
Cosmos napisał(a):Nie wiem co robi się tam dokładnie podczas smarowania łożysk McPhersonów.
Wyjmuje amory i sprężyny?

Żeby dobrze przesmarować McPersony trzeba wyjąć amory i sprężyny żeby był dobry dostęp do łożyska.
Jesli wyjmowali ci amortyzatoryy to mogła posypać się geometria :( Podobno po każdej ingerencji w zawieszenie powinno sie sprawdzać geometrie (choć na ten temat są różne teorie). Dla świętego spokoju sprawdż geometrie.

PostNapisane: 25 kwi 2007, 21:35
przez navroth
Ja miałem to samo w poprzednim 626 GE
Po przesmarowaniu McPersonów auto mi zaczęło iść nieco na prawo co prawda... a nie na lewo :P
Robiłem geometrię ale wszystko było idealnie ...
Może to kwestia montażu spreżyn i amortyzatorów w jakiś odpowiedni sposób... ale ja sie nie znam specjalnie wiec niech inni sie wypowiedzą.

PostNapisane: 25 kwi 2007, 23:48
przez navroth
Mnie też to ciekawi czy trzeba amorki i spreżyny jakoś specjalistycznie wkładać (czy są jakieś znaczniki itp) po wyjęciu aby nie bylo efektów ubocznych typu ściaganie ...

PostNapisane: 26 kwi 2007, 09:04
przez Cosmos
A może być tak, że lewa lub prawa strona została jakoś ciaśniej spasowana

lub spreżyna nie tą stroną włożona (chodzi mi o początek zaczynania się zwoju – może to ma wpływ??) i to może powodować lekkie ściąganie ??

PostNapisane: 26 kwi 2007, 18:58
przez toady
Cosmos napisał(a):spreżyna nie tą stroną włożona

Raczej nie.

Cosmos napisał(a):Wydaje mi się że po tej operacji auto zaczęło ŚCIĄGAĆ lekko na lewo ...

Podjedz na jakas stacje gdzie robia badania – zwykle sie da dogadac zeby Ci goscie sprawdzili zbieznosc, pochylenie, wyprzedzenie sworznia itp. Nie placisz wtedy jak za "zwykly" przeglad tylko jak za przyjacielska przysluge :) Jak nic nie wyjdzie bedziemy mysleli dalej.
Przy samych amorach i sprezynach raczej nie da sie nic zepsuc. Nie robiles sam, wiec nie wiesz jak goscie odkrecali sruby i jakimi mlotami po tym walili albo czy nie podmienili czesci z innego auta (czasem tak niestety bywa). Jest szansa ze cos sie faktycznie zmienilo w geometri, tak jak chlopaki tu mowia.