Strona 1 z 1

Jak skasować błąd ABS'u

PostNapisane: 11 mar 2007, 00:03
przez Ache
Witam!

W mojej Mazdzie MX 3 '92 1.8 v6 ciagle pali sie jakas pomaranczowa lampka..na lewo od predkosciomierza..jest tam "narysowany" samochod i tak jakby poslizg i to wszystko jest w kolku..koles od ktorego kupilem autko powiedzial,ze to blad ABSu w komputerze i usuniecie kosztuje 80 pln..nie wyglada mi to na kontrolke ABSu a ABS i tak nie dziala..co to moze byc za kontrolka??moze kontrola trakcji??

PostNapisane: 11 mar 2007, 02:37
przez anschu
"a ABS i tak nie dziala.." sam sobie odpowiedziales na pytanie dlatego ci swieci kontrolka bo nie dziala ABS a poprzedni wlasciciel powiedzial dlaczego nie dziala ??

PostNapisane: 11 mar 2007, 09:10
przez poolek
anschu napisał(a):"a ABS i tak nie dziala.." sam sobie odpowiedziales na pytanie dlatego ci swieci kontrolka bo nie dziala ABS a poprzedni wlasciciel powiedzial dlaczego nie dziala ??


Powiedzial, "blad ABS w komputerze" – tylko, ze komputer tak sam z siebie nie odczytuje i nie lapie bledow. Ktorys czujnik przy kole jest uszkodzony – do wymiany. Jedz do serwisu niech Ci sprawdza. Wymien, potem trzeba wykasowac blad i Twoj Abs znow bedzie dzialal.

PostNapisane: 11 mar 2007, 10:15
przez Ache
Tylko nie wiem czy to jest tylko ABS..bo ta pomaranczowa kontrolka nie wyglada na ABS..postaram sie wrzucic zdjecie..bo instrukcje mam tylko po niemiacku :| Poprzedni wlasciciel powiedzial ze byl w ASO i "ten blad sie sam zrobil" i trzeba go tylko skadowac bo czujniki sa OK..

PostNapisane: 11 mar 2007, 10:41
przez Jacol
Ache napisał(a):Tylko nie wiem czy to jest tylko ABS..bo ta pomaranczowa kontrolka nie wyglada na ABS

Ale skoro mówią Ci to osoby które wiedzą, jeżdżą tymi samochodami pare lat. znają je od podszewki to uwierz nam na słowo i uświadom sobie że: "to JEST kontrolka od ABS-u"
Ta kontrolka powinna się zapalić przy zapalaniu silnika, i zaraz zgasnąć... wtedy by oznaczało że ABS działa, jeśli się pali cały czas, to ABS jest wadliwy i trzeba go naprawić (i dlatego ta kontrolka się świeci).
Napraw ABS ( sprawdź czujniki, kontroler ABS,...) i PO NAPRAWIE (usunięciu usterki) zresetuj kompa (ale samochodowego :P ). Reset kompa robisz tak... Odłączasz minusową kleme, wciskasz pedał hamulca na 20 sek. i podłączasz spowrotem kleme. Jesli ABS bedzie się nadal CIĄGLE świecił (nie zgaśnie po odpaleniu silnika) to coś dalej jest nie tak z ABSem, jesli zgasnie juz masz działający ABS.
A przekaż poprzedniemu właścicielowi ode mnie pozdrowienia i powiedz tez że jest kompletnym IDIOTĄ skoro mówi że:
Ache napisał(a):Poprzedni wlasciciel powiedzial ze byl w ASO i "ten blad sie sam zrobil"


Eh....zbulwersowałem sie troche...
Pozdrawiam
Jacol.

PostNapisane: 11 mar 2007, 14:31
przez tadziol
Jacol napisał(a):Reset kompa robisz tak... Odłączasz minusową kleme, wciskasz pedał hamulca na 20 sek. i podłączasz spowrotem kleme.


szkoda tylko,że w ten sposób nie resetujesz kompa ABS-u <lol>

PostNapisane: 11 mar 2007, 16:30
przez Ache
Dzieks :)

Wiec jak dokladnie zresetowac kompa??bo juz tak robilem z ta klema i np godzina na zegarku ta sama itd..odpiac kleme,nacisnac hamulec,przytrzymac i trzymajac hamulec np.brat ma podlaczyc kleme czy puscic hamulec i wtedy podlaczyc??

PostNapisane: 11 mar 2007, 18:58
przez Sokool
Popraw temat tak na początek.

PostNapisane: 11 mar 2007, 19:07
przez karbo
witka,

żeby zresetowac kompa:

1) zdejmij minusowa klemę z akumulatora
2) wciśnij pedał hamulca i trzymaj wciśnięty przez ponad 20s
3) po tym czasie póść pedał hamulca i załóż klemę

komputer jest skasowany i z tego co się orientuje to błędy ABS-u także, ale mimo wszystko i tak masz coś uszkodzone w układzie ABS, ponieważ gdyby wszystko działało poprawnie nie świeciłaby sie kontrolka.

pozdrawiam

P.S

POPRAW TEMAT BO ZARAZ PEWNIE TEMAT WYLĄDUJE W KOSZU!!!

PostNapisane: 11 mar 2007, 20:53
przez tadziol
Ache Tobie się nie dziwię,jesteś nowy i szukasz pomocy,ale reszta forumowiczów mogłaby się trochę wysilić <killer> .Temat ABS i jego temat samodiagnozy/resetu był juź wałkowany wielokrotnie <killer> .Ale co mi tam....zapodam zanim moder wystrzeli ten temat na księżyc <lol> .
Odczyt DTC:zewrzeć piny TBS i GND,oraz użyć kontrolki LED pomiędzy pinami FBS i B+.
Reset:zewrzeć piny TBS i GND i 10-ciokrotnie nacisnąć hamulec w odstępach mniejszych niź 1sek.
Obydwie operacje przy załączonej stacyjce.

PostNapisane: 11 mar 2007, 22:03
przez Winetou
tadziol dzięki za wyjaśnienie :) można pewnie też odłączyć po prostu na chwile kompa – znajduje się pod siedzeniem pasażera :)

Ache poprawiam za Ciebie temat jako, że jesteś nowy – przeczytaj proszę regulamin przyklejony na początku działu przed założeniem kolejnego

PostNapisane: 11 mar 2007, 22:17
przez tadziol
Winetou napisał(a):można pewnie też odłączyć po prostu na chwile kompa


to tak samo jak odłączanie akku....nie daje efektów-> <czytaj> Workshop Manual (ABS memory clear procedure)

PostNapisane: 11 mar 2007, 23:38
przez Jacol
tadziol napisał(a):to tak samo jak odłączanie akku....nie daje efektów-> Workshop Manual (ABS memory clear procedure)

człowiek całe zycie sie uczy :)

PostNapisane: 12 mar 2007, 00:10
przez Ache
Poczytam ;)

Dzieki za rady :) zobaczymy jutro czy mi sie uda..

PostNapisane: 12 mar 2007, 20:07
przez tadziol
Jacol napisał(a):człowiek całe zycie sie uczy


i niestety głupi umiera... ;)