Witam!
W mojej Mazdzie MX 3 '92 1.8 v6 ciagle pali sie jakas pomaranczowa lampka..na lewo od predkosciomierza..jest tam "narysowany" samochod i tak jakby poslizg i to wszystko jest w kolku..koles od ktorego kupilem autko powiedzial,ze to blad ABSu w komputerze i usuniecie kosztuje 80 pln..nie wyglada mi to na kontrolke ABSu a ABS i tak nie dziala..co to moze byc za kontrolka??moze kontrola trakcji??
Jak skasować błąd ABS'u
Strona 1 z 1
"a ABS i tak nie dziala.." sam sobie odpowiedziales na pytanie dlatego ci swieci kontrolka bo nie dziala ABS a poprzedni wlasciciel powiedzial dlaczego nie dziala 
wstep na impreze-10zl piwo-4zl poznac tam spiaca krolewne-bezcenne
______________________________________________
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=31548 Moja madzia
______________________________________________
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=31548 Moja madzia
- Od: 18 gru 2006, 12:09
- Posty: 51
- Skąd: Krosno-Odrzykoń
- Auto: 323-BG-1.3-8V
anschu napisał(a):"a ABS i tak nie dziala.." sam sobie odpowiedziales na pytanie dlatego ci swieci kontrolka bo nie dziala ABS a poprzedni wlasciciel powiedzial dlaczego nie dziala
Powiedzial, "blad ABS w komputerze" – tylko, ze komputer tak sam z siebie nie odczytuje i nie lapie bledow. Ktorys czujnik przy kole jest uszkodzony – do wymiany. Jedz do serwisu niech Ci sprawdza. Wymien, potem trzeba wykasowac blad i Twoj Abs znow bedzie dzialal.
- Od: 27 lip 2004, 22:06
- Posty: 150
- Skąd: Bialystok
- Auto: Mazda MX-3
Tylko nie wiem czy to jest tylko ABS..bo ta pomaranczowa kontrolka nie wyglada na ABS..postaram sie wrzucic zdjecie..bo instrukcje mam tylko po niemiacku
Poprzedni wlasciciel powiedzial ze byl w ASO i "ten blad sie sam zrobil" i trzeba go tylko skadowac bo czujniki sa OK..
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
- Od: 10 mar 2007, 01:38
- Posty: 1306
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D
Ache napisał(a):Tylko nie wiem czy to jest tylko ABS..bo ta pomaranczowa kontrolka nie wyglada na ABS
Ale skoro mówią Ci to osoby które wiedzą, jeżdżą tymi samochodami pare lat. znają je od podszewki to uwierz nam na słowo i uświadom sobie że: "to JEST kontrolka od ABS-u"
Ta kontrolka powinna się zapalić przy zapalaniu silnika, i zaraz zgasnąć... wtedy by oznaczało że ABS działa, jeśli się pali cały czas, to ABS jest wadliwy i trzeba go naprawić (i dlatego ta kontrolka się świeci).
Napraw ABS ( sprawdź czujniki, kontroler ABS,...) i PO NAPRAWIE (usunięciu usterki) zresetuj kompa (ale samochodowego
A przekaż poprzedniemu właścicielowi ode mnie pozdrowienia i powiedz tez że jest kompletnym IDIOTĄ skoro mówi że:
Ache napisał(a):Poprzedni wlasciciel powiedzial ze byl w ASO i "ten blad sie sam zrobil"
Eh....zbulwersowałem sie troche...
Pozdrawiam
Jacol.
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Jacol napisał(a):Reset kompa robisz tak... Odłączasz minusową kleme, wciskasz pedał hamulca na 20 sek. i podłączasz spowrotem kleme.
szkoda tylko,że w ten sposób nie resetujesz kompa ABS-u

Dzieks
Wiec jak dokladnie zresetowac kompa??bo juz tak robilem z ta klema i np godzina na zegarku ta sama itd..odpiac kleme,nacisnac hamulec,przytrzymac i trzymajac hamulec np.brat ma podlaczyc kleme czy puscic hamulec i wtedy podlaczyc??
Wiec jak dokladnie zresetowac kompa??bo juz tak robilem z ta klema i np godzina na zegarku ta sama itd..odpiac kleme,nacisnac hamulec,przytrzymac i trzymajac hamulec np.brat ma podlaczyc kleme czy puscic hamulec i wtedy podlaczyc??
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
- Od: 10 mar 2007, 01:38
- Posty: 1306
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D
witka,
żeby zresetowac kompa:
1) zdejmij minusowa klemę z akumulatora
2) wciśnij pedał hamulca i trzymaj wciśnięty przez ponad 20s
3) po tym czasie póść pedał hamulca i załóż klemę
komputer jest skasowany i z tego co się orientuje to błędy ABS-u także, ale mimo wszystko i tak masz coś uszkodzone w układzie ABS, ponieważ gdyby wszystko działało poprawnie nie świeciłaby sie kontrolka.
pozdrawiam
P.S
POPRAW TEMAT BO ZARAZ PEWNIE TEMAT WYLĄDUJE W KOSZU!!!
żeby zresetowac kompa:
1) zdejmij minusowa klemę z akumulatora
2) wciśnij pedał hamulca i trzymaj wciśnięty przez ponad 20s
3) po tym czasie póść pedał hamulca i załóż klemę
komputer jest skasowany i z tego co się orientuje to błędy ABS-u także, ale mimo wszystko i tak masz coś uszkodzone w układzie ABS, ponieważ gdyby wszystko działało poprawnie nie świeciłaby sie kontrolka.
pozdrawiam
P.S
POPRAW TEMAT BO ZARAZ PEWNIE TEMAT WYLĄDUJE W KOSZU!!!
- Od: 6 wrz 2006, 11:01
- Posty: 25
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1993r
Ache Tobie się nie dziwię,jesteś nowy i szukasz pomocy,ale reszta forumowiczów mogłaby się trochę wysilić
.Temat ABS i jego temat samodiagnozy/resetu był juź wałkowany wielokrotnie
.Ale co mi tam....zapodam zanim moder wystrzeli ten temat na księżyc
.
Odczyt DTC:zewrzeć piny TBS i GND,oraz użyć kontrolki LED pomiędzy pinami FBS i B+.
Reset:zewrzeć piny TBS i GND i 10-ciokrotnie nacisnąć hamulec w odstępach mniejszych niź 1sek.
Obydwie operacje przy załączonej stacyjce.



Odczyt DTC:zewrzeć piny TBS i GND,oraz użyć kontrolki LED pomiędzy pinami FBS i B+.
Reset:zewrzeć piny TBS i GND i 10-ciokrotnie nacisnąć hamulec w odstępach mniejszych niź 1sek.
Obydwie operacje przy załączonej stacyjce.
tadziol dzięki za wyjaśnienie
można pewnie też odłączyć po prostu na chwile kompa – znajduje się pod siedzeniem pasażera
Ache poprawiam za Ciebie temat jako, że jesteś nowy – przeczytaj proszę regulamin przyklejony na początku działu przed założeniem kolejnego
Ache poprawiam za Ciebie temat jako, że jesteś nowy – przeczytaj proszę regulamin przyklejony na początku działu przed założeniem kolejnego
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
tadziol napisał(a):to tak samo jak odłączanie akku....nie daje efektów-> Workshop Manual (ABS memory clear procedure)
człowiek całe zycie sie uczy
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości