Strona 1 z 2
Stukot po puszczeniu sprzęgła (głownie na 2 biegu)

Napisane:
13 paź 2006, 14:19
przez Cosmos
Witam,
Mam taki objaw ze jak w miarę szybko puszczam sprzegło to szczególnie na 2 biegu jest słyszalny taki dość nieprzyjemny stukot. Oczywiście nie 'strzelam' ze sprzęgła tylko puszczam w miarę normalnie.
Jak bardzo delikatnie puszczam nogę lub jak z 3 redukuję na 2 to stuknięcie nie występuje, jest ono słyszalne przy przechodzeniu z niższego biegu 1 na 2 i czasem z 2 na 3.
Co to moze być? Poduszki pod skrzynią, przeguby, sprzęgło ?
Dzięki za rady

Napisane:
13 paź 2006, 14:50
przez Fiveopac
Moze lozysko dociskowe ? Nie slychac przypadkiem delikatnego szumu jak wyciskasz sprzeglo?

Napisane:
13 paź 2006, 17:23
przez Cosmos
Takiego szumu przy wciskaniu sprzęgła to nie zaobserwowałem, ale jak rękę położę na lewarku to wtedy jest szum, jak zdejmę to jakby ciszej ...
stuki

Napisane:
13 paź 2006, 17:50
przez realski
jezeli chodzi o te stuki masz je na przegubie z prawej strony musisz zmienic półoś z podporą i przegub wewnętrzny na dobry oczywiście

Napisane:
13 paź 2006, 18:02
przez Cosmos
Ale to by dotyczyło tylko prawej półosi ?

Napisane:
13 paź 2006, 18:12
przez realski
tak tylko trzeba zmienić prawą półoś i przegub wewnętrzny

Napisane:
13 paź 2006, 18:23
przez navroth
realski ale miałeś taki przypadek, czy tylko to takie gdybanie ?

Napisane:
13 paź 2006, 19:05
przez Cosmos
No dobrze, a co powoduje oprócz niemiłych odgłosów takie jeżdzenie z luzami na przegubie z prawej strony lub co może się przez to złego wydarzyć ? Moze sie to urwać podczas jazdy i samochod ulegnie wypadkowi ?

Napisane:
13 paź 2006, 19:08
przez brii
Zauważyłem ostatnio w mojej Madzi coś podobnego, ale dzieje się tak tylko jak jadę na biegu 1 w mieście z prędkością 10km/h i wrzucam 2 bez dodawania gazu. Stuk słychać przy samym końcu puszczania sprzęgła. Przy innych sytuacjach to nie występuje. Półosie i przeguby są OK

Napisane:
13 paź 2006, 20:15
przez Jaksa
Cosmos napisał(a):co może się przez to złego wydarzyć ?
Jak masz spory luz na podporze pólosi mozesz stracić napęd – to wszystko.

Napisane:
13 paź 2006, 21:30
przez radziu
Mam cos takiego w 323F BG GT. Polosie i przeguby sa ok. Oprocz przegubow, polosi co to moze byc? Mam jeszcze cos takiego jak ostro daje gazu, szczegolnie na 2, gdzies w napedzi sa wibracje i przenosza sie na kierownice i na nadwozie.

Napisane:
13 paź 2006, 22:03
przez navroth
Bardzo zaciekawił mnie ten temat... dlaczego prawa półoś
Czy to znaczy, że napędzana jest tylko jedna półoś ?

Napisane:
13 paź 2006, 22:31
przez Jaksa
navroth napisał(a):Czy to znaczy, że napędzana jest tylko jedna półoś
Nie, poczytaj do czego jest w samochodzie ( w skrzyni biegów ) mechanizm roznicowy

( a raczej jak działa )

Napisane:
13 paź 2006, 22:50
przez navroth

Napisane:
14 paź 2006, 08:59
przez Jaksa
navroth napisał(a):Prawa psuje się łatwiej czy jak
Tak , jest dzielona i dlatego tak się dzieje ( półoś wychodząca ze skrzyni zakonczona jest wielowypustem ktory wchodzi do przegubu , tam własnie wszystko potrafi się zmielic i auto traci napęd )

Napisane:
14 paź 2006, 09:16
przez realski
jak bym nie znal mazdy mógłbym sobie gdybać jak to napisal navroth po 15 latach pracy w ASO Mazda trudno jest nie znać mazdy


Napisane:
15 paź 2006, 02:15
przez navroth
realski napisał(a):po 15 latach pracy w ASO Mazda trudno jest nie znać mazdy
starałem się być dociekliwy

, teraz wiadomo do kogo można się zwrócić z pytaniem


Napisane:
16 paź 2006, 08:43
przez Cosmos
realski napisał(a):zeli chodzi o te stuki masz je na przegubie z prawej strony musisz zmienic półoś z podporą i przegub wewnętrzny na dobry oczywiście
A jeszcze pytanie dodatkowe. Dlaczego trzeba wymieniać całą półoś z podporą a nie sam przegub tylko??

Napisane:
16 paź 2006, 10:00
przez alinoe
Mam to samo – ale zaczelo sie zaraz po wymianie sprzegla. Wymienilem potem poduszki pod silnikiem i nic sie nie zmienilo. Praktycznie na kazdym biegu jest to samo. Czyzby to nie wina sprzegla tylko wlasnie tego przgubu?

Napisane:
21 paź 2006, 00:48
przez realski
jesli chodzi . ( stuki po wymianie sprzegla ) dotyczace tego tematu
sprawa jest prosta gdy demontujesz skrzynie biegow wyciagasz potpore i rozpinasz naped
zapieczona lub zardzewiala poloska na przegubie zaraz za potpora daje o sobie znac
sa 2 rozwiazania
1 wymiana polosi + przegub + lozysko obok
2 (Dla kowali wymiana lozyska + zespawanie )