Strona 1 z 2
		
			
				Stukot po puszczeniu sprzęgła (głownie na 2 biegu)
				
Napisane: 
13 paź 2006, 14:19przez Cosmos
				Witam,
Mam taki objaw ze jak w miarę szybko puszczam sprzegło to szczególnie na 2 biegu jest słyszalny taki dość nieprzyjemny stukot. Oczywiście nie 'strzelam' ze sprzęgła tylko puszczam w miarę normalnie. 
Jak bardzo delikatnie puszczam nogę lub jak z 3 redukuję na 2 to stuknięcie nie występuje, jest ono słyszalne przy przechodzeniu z niższego biegu 1 na 2 i czasem z 2 na 3.
Co to moze być? Poduszki pod skrzynią, przeguby, sprzęgło ?
Dzięki za rady
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 paź 2006, 14:50przez Fiveopac
				Moze lozysko dociskowe ? Nie slychac przypadkiem delikatnego szumu jak wyciskasz sprzeglo?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 paź 2006, 17:23przez Cosmos
				Takiego szumu przy wciskaniu sprzęgła to nie zaobserwowałem, ale jak rękę położę na lewarku to wtedy jest szum, jak zdejmę to jakby ciszej ...
			 
			
		
			
				stuki
				
Napisane: 
13 paź 2006, 17:50przez realski
				jezeli chodzi o te stuki masz je na przegubie z prawej strony musisz zmienic półoś z podporą i przegub wewnętrzny na dobry oczywiście
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 paź 2006, 18:02przez Cosmos
				Ale to by dotyczyło tylko prawej półosi ?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 paź 2006, 18:12przez realski
				tak tylko trzeba zmienić prawą półoś i przegub wewnętrzny
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 paź 2006, 18:23przez navroth
				realski ale miałeś taki przypadek, czy tylko to takie gdybanie ?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 paź 2006, 19:05przez Cosmos
				No dobrze, a co powoduje oprócz niemiłych odgłosów takie jeżdzenie z luzami na przegubie z prawej strony lub co może się przez to złego wydarzyć ? Moze sie to urwać podczas jazdy i samochod ulegnie wypadkowi ?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 paź 2006, 19:08przez brii
				Zauważyłem ostatnio w mojej Madzi coś podobnego, ale dzieje się tak tylko jak jadę na biegu 1 w mieście z prędkością 10km/h i wrzucam 2 bez dodawania gazu. Stuk słychać przy samym końcu puszczania sprzęgła. Przy innych sytuacjach to nie występuje. Półosie i przeguby są OK
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 paź 2006, 20:15przez Jaksa
				Cosmos napisał(a):co może się przez to złego wydarzyć ?
Jak masz spory luz na podporze pólosi mozesz stracić napęd – to wszystko.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 paź 2006, 21:30przez radziu
				Mam cos takiego w 323F BG GT. Polosie i przeguby sa ok. Oprocz przegubow, polosi co to moze byc? Mam jeszcze cos takiego jak ostro daje gazu, szczegolnie na 2, gdzies w napedzi sa wibracje i przenosza sie na kierownice i na nadwozie.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 paź 2006, 22:03przez navroth
				Bardzo zaciekawił mnie ten temat... dlaczego prawa półoś 
 
  
Czy to znaczy, że napędzana jest tylko jedna półoś ?
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 paź 2006, 22:31przez Jaksa
				navroth napisał(a):Czy to znaczy, że napędzana jest tylko jedna półoś 
Nie, poczytaj do czego jest w samochodzie ( w skrzyni biegów ) mechanizm roznicowy  

  ( a raczej jak działa )
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 paź 2006, 22:50przez navroth
				
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
14 paź 2006, 08:59przez Jaksa
				navroth napisał(a):Prawa psuje się łatwiej czy jak 
 Tak , jest dzielona i dlatego tak się dzieje ( półoś wychodząca ze skrzyni zakonczona jest wielowypustem ktory wchodzi do przegubu , tam własnie wszystko potrafi się zmielic i auto traci napęd )
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
14 paź 2006, 09:16przez realski
				jak bym nie znal mazdy mógłbym sobie gdybać jak to napisal navroth po 15 latach pracy w ASO Mazda trudno jest nie znać mazdy  

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 paź 2006, 02:15przez navroth
				realski napisał(a):po 15 latach pracy w ASO Mazda trudno jest nie znać mazdy
starałem się być dociekliwy  

 , teraz wiadomo do kogo można się zwrócić z pytaniem  

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
16 paź 2006, 08:43przez Cosmos
				realski napisał(a):zeli chodzi o te stuki masz je na przegubie z prawej strony musisz zmienic półoś z podporą i przegub wewnętrzny na dobry oczywiście
A jeszcze pytanie dodatkowe. Dlaczego trzeba wymieniać całą półoś z podporą a nie sam przegub tylko??
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
16 paź 2006, 10:00przez alinoe
				Mam to samo – ale zaczelo sie zaraz po wymianie sprzegla. Wymienilem potem poduszki pod silnikiem i nic sie nie zmienilo. Praktycznie na kazdym biegu jest to samo. Czyzby to  nie wina sprzegla tylko wlasnie tego przgubu?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
21 paź 2006, 00:48przez realski
				jesli chodzi . ( stuki po wymianie sprzegla ) dotyczace tego tematu 
sprawa jest prosta gdy demontujesz skrzynie biegow wyciagasz potpore i rozpinasz naped 
zapieczona lub zardzewiala poloska na przegubie zaraz za potpora daje o sobie znac 
sa 2 rozwiazania 
1 wymiana polosi + przegub + lozysko obok 
 
 
2 (Dla kowali  wymiana lozyska + zespawanie )